Ga naar inhoud

Nieuwe desktop


SpaceCase

Aanbevolen berichten

Hoi allen, het is tijd om mijn huidige desktop te gaan vervangen. Echter volg ik al een tijdje de laatste ontwikkelingen niet meer zo

nauw, dus kan ik wel wat advies gebruiken :) 

 

 

Waarvoor heb ik een PC nodig? Over het algemeen niet voor zwaar gebruik, internet, filmpje kijken, word en excel. Maar af en toe hou ik ook wel van gamen, denk aan GTA V, Far Cry 5 etc.

  • Wat is mijn budget?  +- € 1000,-
  • Een merkcomputer of een samenstelling? - Ik ga ervan uit dat een samenstelling nog altijd betere balans en prijs/kwaliteit oplevert, maar als er voor mijn behoefte en budget een beter merksysteem is vind ik dat natuurlijk ook prima.
  • Ga ik overklokken? - Hier heb ik geen ervaring mee, is dit relatief simpel te doen en hoe groot zijn de risico's?
  • Ga ik later upgraden? - De mogelijkheid om later te upgraden is denk ik wel handig
  • Heb ik al die nieuwe functies wel nodig? - Op zich heb ik geen bijzonderheden nodig. Ik heb van mijn huidige systeem wel een dvd-brander en hdd (WD blue 1tb) die ik over zou willen zetten, dus
  • ruimte hiervoor zou prettig zijn. Tevens werk ik wel met 2 schermen thuis, dus daar moeten natuurlijk wel aansluitingen voor zijn
  • Ga ik zelf assembleren? - Ik heb een lichte voorkeur om te laten assembleren, maar als het veel gaat schelen in prijs door onderdelen bij verschillende winkels te bestellen kan ik het ook zelf
  • Heb ik een besturingssysteem nodig? - Nee, ik heb een windows 10 licentie die ik over ga zetten
  • Ga ik zelf installeren? - Ja, ik ga zelf installeren
  • Heb ik een voorkeur aan onderdelen? - Nee, geen voorkeur
  • Heb ik nog randapparatuur nodig? - Nee, hiervan heb ik in principe niets nodig
  • Heb ik specifieke wensen? - Geen bijzondere wensen verder
  • Woon je in Nederland of België, wil je bestellen bij een specifieke (web)winkel? - Ik woon in Nederland, geen specifieke voorkeur voor een winkel wat betreft bestellen

 

Ik kwam nu bij Azerty op deze samenstelling, ideeën hierover?

 

Alvast hartelijk dank!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Staat bij de kast dat er geen ruimte zou zijn voor een DVD brander, maar wie gebruikt nog zo'n ding....

En een CPU koeler? die stock kan het net aan heb ik begrepen.

En hoe krijg je een Windows key? of heb je een retail key?

aangepast door Pearl
Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.