Ga naar inhoud

[OPGELOST] Compatibiliteit AVG 8.0 Antivirus en Spybot S & D ?


Aanbevolen berichten

-Ik heb Telenet Expressnet en had eerder ook Telenet Internet Security Pack. Wegens problemen heb ik het laatste stopgezet en ben overgeschakeld naar AVG 8.0 Antivirus (betalend) en Spybot S & D (gratis).

-De beveiligingscomponenten (vb. antivirus en antispyware ...) van de AVG staan allen continu actief. Wekelijks laat ik AVG de hele computer scannen.

-Mijn vraag nu:

Ik wil ook Spybot S & D 1.6.2 wekelijks alles laten controleren en dus de hele computer laten scannen op spyware en andere bedreigingen.

MOET IK DAN DE BEVEILIGINGSCOMPONENTEN DIE ALS ACTIEF STAAN AANGEVINKT IN AVG DESACTIVEREN? terwijl spybot loopt.

Meer algemeen komt mijn vraag erop neer of ik geen problemen op mijn dak haal door met 2 virusscanners (al of niet tegelijk) te werken?

Link naar reactie
Delen op andere sites

AVG 8.0 bevat - naar mijn idee - een antivirus en een antispyware, Spybot is enkel een antispyware. Het is dus perfect mogelijk om beiden - zelfs tegelijkertijd - te laten scannen, vermits 2 spywarescanners elkaar niet in de weg zitten. Wel zou ik de realtime bescherming van Spybot - de TeaTimer - uitgeschakeld laten, vermits AVG de controle in realtime al uitvoert. Dat zou enkel tijdverlies en dubbel werk veroorzaken.

Het is enkel problematisch als je 2 antivirusprogramma's samen laat werken, omdat die elkaar wel eens durven storen. Maar Spybot is geen antivirusprogramma. Dus : geen probleem. Als je Spybot laat runnen kan je perfect alle AVG-onderdelen actief laten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.