Ga naar inhoud

Map openen vanuit startmenu lukt niet


normark

Aanbevolen berichten

Dit is ook een probleempje waar ik al een tijdje mee zit, maar minder storend.

Wanneer ik een map (documenten, afbeeldingen, muziek, downloads,...) wil openen vanuit startmenu krijg ik altijd de volgende melding te zien :
"Er is voor deze bewerking geen programma aan het opgegeven bestand gekoppeld.  Installeer een programma of, als dit al is geïnstalleerd, maak een koppeling in het onderdeel Standaardprogramma's van het Configuratiescherm."
Opmerkelijk is, wanneer ik op de map rechts klik en dan "openen" dan gaat het wel.  Ik heb dit al een tijdje en herinner me dat dit probleem was begonnen na een Windows Update.  Wat in de melding staat heb ik al opgevolgd maar zonder resultaat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Open met is totaal iets anders dan standaard programma

Configuratiescherm / standaardprogramma's

Kan zijn dat in Windows 8.1 standaard-apps moet klikken zoals in Windows 10

Klik dan op standaard apps per bestandtype instellen. (kan zijn dat bij uw app --> programma staat)

Zoek daar uw bestand extensies en kijk of er uw programma voorkomt en pas het aan door op te klikken.

 

bestand extensies niet is dan standaard apps per app instellen.

 

Waarom ben je niet overgegaan naar Windows 10 terwijl Windows 8 of 8.1 niet zo goede Windows is?

 

 

 

 

aangepast door stegisoft
Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.