Ga naar inhoud

Verkenner reageert niet meer!


Yvontje82

Aanbevolen berichten

Beste PC-helpforum-helden, 

 

Vanmorgen mijn laptop nog gebruikt op school. Bij opstarten kreeg ik enkele updates, maar daarna werkte de laptop nog goed. Op school heb ik ook voor een opdracht nog een mindmap-app gedownload: Mindmap-touch. Inmiddels thuisgekomen wil ik verder met huiswerk, maar nu reageert verkenner niet meer. Hierna de Mindmap-app direct verwijderd. Dit loste het probleem echter niet op. AVG laten draaien, maar die zag geen virussen. 

Terwijl ik deze post schrijf wil ik een printscreen opslaan en kom erachter dat ik door middel van een trucje wel de benodigde map kan openen, waarna ik ook de daarin opgeslagen bestanden kan openen en bewerken. Enige probleem is dus, dat verkenner bij openen, schijnbaar ergens op blijft hangen. 

 

Het trucje is de volgende: Bestand opslaan als, daarbij wordt in de pop-up aan de linkerzijde een aantal snelkoppelingen getoond, die ik door middel van rechtmuisknop in nieuw venster kan openen. ZIe bijlage. 

 

Ben blij met het gevonden trucje, maar wil toch graag dat alles normaal werkt.

Kunnen jullie mij helpen die probleem op te lossen?

 

Met vriendelijke groet, 

Yvonne

Printscreen - reactie verkenner na opstarten.jpg

Printscreen - via deze omleiding kan ik benodigde map wel openen in verkenner.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Download en installeer Speccy.

Speccy is er ook in Nederlandstalige versie, bij de installatie (of update) kan je de taal wijzigen van Engels naar Nederlands ... als je op het driehoekje klikt, krijg je een uitrolmenu waarin je Nederlands kan selecteren.

 

Vink bij de installatie alle aangeboden extra's uit.

 

Speccy.PNG

 

Start nu het programma en er zal een overzicht gemaakt worden van je hardware.

Als dit gereed is, selecteer je bovenaan "Bestand - Publiceer Snapshot" en vervolgens bevestig je die keuze met " Ja ".

In het venster dat nu opent krijg je een link te zien, kopieer nu die link en plak die in je volgende bericht. Zo krijgen we een gedetailleerd overzicht van je hardware.

Meer info over deze procedure lees je HIER.

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uren geleden, Yvontje82 zei:

Op school heb ik ook voor een opdracht nog een mindmap-app gedownload: Mindmap-touch. 

U herinnert zich vast nog wel het tijdstip waarop u dat gedaan hebt.

Ga eens naar systeemherstel en plaats een systeemherstelpunt terug dat voorafgaat aan het tijdstip waarop u Mindmap-Touch gedownload en geïnstalleerd hebt.

Dat doe je zo: https://www.pc-helpforum.be/topic/59317-een-herstelpunt-terug-plaatsen-in-windows-10/

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Droske, 

 

Systeemherstel uitgevoerd in veilige modus zoals beschreven. Dit keer werd de melding gegeven dat systeemherstel is voltooid. 

Het eerste probleem is nog niet verholpen. Daarbij komt nu ook dat ik google chrome niet meer kan opstarten. 

 

Met vriendelijke groet, 

Yvonne

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.