Ga naar inhoud

Wordt IP vastgelegd bij P2P?


JC1993

Aanbevolen berichten

Hallo,

 

Ik stream braafjes mijn muziek via een betalend abbonement bij Spotify, maar door gebrek van bepaalde artiesten heb ik onlangs muziek gedownload via emule en Limezilla. 

Nu maak ik me echter wel zorgen om mijn privacy. Klopt het dat mijn IP enkel zichtbaar is tijdens het downloaden/uploaden? (Zie foto)Of wordt deze ook ergens opgeslagen? Zodat deze, ondanks dat de liedjes niet meer op mijn laptop staan, alsook de programmas verwijderd zijn, toch nog te vinden is?

Wellicht niet echt wat om me zorgen over te maken, maar ik wilde toch wat uitleg hierover. 

 

Alvast bedankt!

Screenshot_20180919-185818_Samsung Internet.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoe je omdraait of omkeert: je neemt altijd risico dat men weet wie je bent.

Hetzij gerechtelijk dwang, hetzij via speciale software of zo, hetzij via uw provider.

Ook neemt je ook de risico dat je gerechtelijk wordt vervolgd en tegenwoordig is dat een aardige duit dat je moet betalen.

Europa begin nu toch wel tussen te komen.

 

Wat mij betreft: hopelijk is dat voorgoed gedaan wat men tegenwoordig doet.

Het is gewoon niet eerlijk voor de degene die zoiets moeten maken.

Het is totaal geen reden om zo te zeggen: gebrek van bepaalde artiesten dat men mag downloaden.

 

Wil je gratis muziek: maak het dan zelf.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

15 uren geleden, stegisoft zei:

Hoe je omdraait of omkeert: je neemt altijd risico dat men weet wie je bent.

Hetzij gerechtelijk dwang, hetzij via speciale software of zo, hetzij via uw provider.

Ook neemt je ook de risico dat je gerechtelijk wordt vervolgd en tegenwoordig is dat een aardige duit dat je moet betalen.

Europa begin nu toch wel tussen te komen.

 

Wat mij betreft: hopelijk is dat voorgoed gedaan wat men tegenwoordig doet.

Het is gewoon niet eerlijk voor de degene die zoiets moeten maken.

Het is totaal geen reden om zo te zeggen: gebrek van bepaalde artiesten dat men mag downloaden.

 

Wil je gratis muziek: maak het dan zelf.

 

Lijkt me niet echt een antwoord op mijn vraag. Ik weet dat je ip zichtbaar is voor anderen als je verbinding hebt met deze programma's. Maar mijn hoofdvraag is als je ip nog te achterhalen is nadat je geen verbinding (dus offline) hebt met het p2p programma? Want zo upload je niets meer en kan er niemand meer downloaden uit je shared folder, lijkt mij.

 

Grt

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uren geleden, dotchiejack zei:

Wat uitleg:

P2P is niet illegaal

Torrents downloaden is niet illegaal.

MAAR: Wat je download kan illegaal zijn. (uw beslissing)

VB, alle muziek die ouder is dan 70 jaar mag je downloaden en is legaal, de laatste film van Mission impossible 2018 downloaden is illegaal. maar nogmaals,uw beslissing!

Ik weet niet welke browser je gebruikt, ik gebruik firefox en ik heb een add-on om mijn IP te verbergen,en neen, ik download niets illegaal. Misschien stom, maar ik voel me iets veiliger voor ...beestjes,etc.

Google eens op VPN of VPN free

Grt

 

Bedankt voor je antwoord. Maar wat ik eigelijk wil weten is als een p2p programma je ip in een log opslaat? Als je online bent is het logisch dat je ip achrerhaalt kan worden, maar gaat dit ook nog wanneer je offline bent?

 

Grt

Link naar reactie
Delen op andere sites

IP wordt niet opgeslagen maar dat wil niet zeggen dat uw provider uw IP adres niet kan geven.

Het maak niks uit of je Offline ben of niet.

Wat mij betreft: alles is achter te halen.

Kijk bijvoorbeeld in uw computer, router enz.

Zelfs als je verwijdert is dat nog achter te halen.

Privacy is echt verleden tijd.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.