Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

hallo, ik heb een fout in mijn e-mailberichten, wanneer ik deze wil lezen staan ze allemaal onder elkaar en dit over de ganse bladzijde, voordien was het aan de linkerkant de ongelezen mails, en rechts het e-mailbericht, ik moet ergens een verkeerde handeling gedaan hebben, met het willen bewaren van het e-mail archief, is er een oplossing om dit terug normaal te krijgen.

m.v.g.

pieter-jan

Link naar reactie
Delen op andere sites

Pieter-Jan, je hebt dit topic geplaatst in het forumonderdeel Linux, Mac OS & andere besturingssystemen.

Je zult toch eerst moeten aangeven welk besturingssysteem jij gebruikt. Is dat Linux, dan vermelden welke distributie, bijvoorbeeld Ubuntu 18.04) of is dit Mac OS, dan aangeven welke versie, bijvoorbeeld High Sierra of El Capitan.

 

Daarnaast moet je aangeven welk e-mailprogramma jij gebruikt.

Dan pas kunnen mensen jou helpen met je vraag.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb wat oude topics van jou doorgekeken. Je lijkt Mac OS te gebruiken. En vermoedelijk gebruik je daarop de app Mail als e-mailprogramma.

 

Doe het volgende:

Open de app Mail op jouw Mac.

In de menubalk van de app Mail (die staat helemaal bovenaan) klik je eerst op Mail, en dan op Voorkeuren.

In het venstertje dat dan geopend wordt, moet het tabblad Weergave geselecteerd zijn.

Staat er bij jou een vinkje voor 'Gebruik klassieke indeling'?

Zo ja, haal dat vinkje dan weg.

 

Met een afbeelding ter verduidelijking:

5ba4f5b860b89-geen_vinkje_voor__Gebruik_

 

Daarna hoor je weer rechts van de lijst met e-mails een leesvenster te krijgen, waarin de inhoud van 1 door jou geselecteerde e-mail wordt getoond.

Het kan nog zo zijn dat bij jou de lijst met alle e-mails erg breed is, waardoor er nauwelijks ruimte over is aan de rechterkant om de inhoud van een e-mail te tonen.

Door je muis op de scheidingslijn tussen de lijst met e-mails en het leesvenster te zetten kun je de lijst met alle e-mails smaller maken, waardoor er meer ruimte is om de inhoud van een e-mail weer te geven.

Ook hiervoor een afbeelding ter illustratie:

 

5ba4f6d0de899-Mac_Mail_met_voorvertoning

 

De verticale rode lijn die je in de afbeelding ziet, heb ik er zelf in getekend. Dat is de scheidingslijn, die je zelf kunt verschuiven naar links of naar rechts.

Laat even weten of het allemaal gelukt is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

28 minuten geleden, pieter jan zei:

de tweede kan ik de lijn vast nemen en opschuiven maar het beeld verkleind, en wordt niet zoals U toont met het voorbeeld.

Je pakt toch wel die verticale lijn beet die in het midden staat en niet een van de zijkanten van het venster?

 

En als je nu geen verticale lijn in het midden hebt, dan probeer je het volgende:

Zet dat vinkje voor Gebruik klassieke indeling.

Je ziet direct of er wat verandert aan de manier waarop je e-mails worden weergegeven.

Als dat geen verandering oplevert, haal je het vinkje weer weg.

Dat klinkt raar om te doen, maar soms helpt zoiets.

 

24 minuten geleden, pieter jan zei:

hallo, wat me wel opvalt is dat bovenaan naast mail (weergave) en naar bericht gaan, daar kan ik de bronversie en alle koplijsten niet aanduiden, zit er daar misschien een fout in

Die hoor je wel te kunnen kiezen. Zijn die opties (Alle kopteksten en Bronversie) bij jou misschien grijs in plaats van zwart? Als dat zo is, dan heb ik daar helaas geen verklaring of oplossing voor.

Je kunt nog wachten op reacties van andere leden die de app Mail op Mac OS gebruiken.

Of je neemt via de chat contact op met Apple: https://getsupport.apple.com/?caller=cups

Kies in dat venster voor Mac. En daarna voor Software en gebruik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

hallo,porrelaar, ik heb contact genomen met Apple maar krijg geen gratis ondersteuning, dan heb ik maar drastisch gehandeld en een vorige backup terug gezet wat ook niet eenvoudig was voor een leek, maar het is me toch gelukt de mails werken weer normaal, heb lang moeten wachten op iPhoto die moest al de miniaturen terug plaatsen, heb wel nog een vraag, ik wil mijn e-mail archief bewaren op een andere plaats, hoe moet je dit best doen, want het is daarmee dat ik een fout heb gemaakt, kan ik dat ook comprimeren zodat ze kleiner worden, bedankt voor Uw tijd en geduld

m.v.g.

pieter-jan

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dag Pieter-Jan,

 

Ik ben een echte Windows man, ofschoon ik hier ook een oude iMac heb staan. Van het besturingssysteem Mac OS weet ik veel minder dan van Windows.

Daarom zal ik vragen of iemand anders naar dit topic wil kijken; iemand die meer verstand heeft van Apple apparaten.

 

Je kunt wel alvast de volgende artikelen over Time Machine doornemen:

1. https://support.apple.com/nl-nl/HT201250

2. https://www.seniorweb.nl/artikel/back-up-maken-met-time-machine-mac

 

Je moet een lege externe harde schijf daarvoor gebruiken, geen USB stick. En gebruik die externe harde schijf alleen maar voor je Mac, dus niet ook nog voor een andere computer waarop een versie van Windows staat. Wanneer je de externe harde schijf namelijk gaat gebruiken voor Time Machine, zal hij geformatteerd worden volgens een bestandssysteem waarmee Windows niet uit de voeten kan.

 

Voorlopig alleen maar lezen. Nog niets uitvoeren. Wacht op een reactie van iemand die meer van Macs af weet dan ik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

bedankt porrelaar, ja vroeger was ik ook een Vista fan tot ik geen update's meer kon doen, dan ben ik overgeschakeld naar Apple, was een beetje mijn weg zoeken maar het ging, ben ook niet meer van de jongste maar tracht mee te zijn, heb juist dat vraagje van dat archief hoe ik dit kan oplossen, in ieder geval bedankt voor Uw tussenkomst.

m.v.g.

pieter-jan

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.