Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Ik heb overlegd met iEscape (een moderator op dit forum en gebruiker van diverse Apple apparaten). Hieronder staat wat ze mij schreef. Doe er je voordeel mee...

------------------------------------------------------------------------------------

iEscape schreef: Ik had toevallig vanochtend het topic van pieter jan gelezen/gevolgd.

2 uren geleden, porrelaar zei:

Ik dacht zelf aan Time Machine, maar misschien heb jij daar andere gedachten over.

Time Machine is zeker de beste back-up oplossing. Als hij Time Machine gebruikt (zoals vele macOS gebruikers en ik dan), en dat bedoel ik continue een externe harde schijf gekoppeld aan de Mac, is een back-up terugzetten van Time Machine het beste.

 

2 uren geleden, porrelaar zei:

ik zou gewoon een grotere externe harde schijf kopen als hij ruimtegebrek heeft.

Dat zou ik ook doen, wellicht een goed leesvoer voor pieter-jan.

 

Zijn probleem met Mac Mail nav wat pieter-jan schreef:

Quote

wat me wel opvalt is dat bovenaan naast mail (weergave) en naar bericht gaan, daar kan ik de bronversie en alle koplijsten niet aanduiden, zit er daar misschien een fout in

 

Als hij op een postbus klikt, dan zijn die opties gedeactiveerd.

 

887241375_Schermafbeelding2018-09-22om15_48_04.jpg.18ec9f7b92806e43e55217e3c8ac7c22.jpg

 

Klikt hij op een bericht, dan zijn die opties wel geactiveerd.

 

227710312_Schermafbeelding2018-09-22om15_48_29.jpg.799b6fd45e740d8a03f562d6e8c7a06a.jpg

Quote

dan heb ik maar drastisch gehandeld en een vorige backup terug gezet wat ook niet eenvoudig was voor een leek, maar het is me toch gelukt de mails werken weer normaal, heb lang moeten wachten op iPhoto die moest al de miniaturen terug plaatsen,

 

Als ik goed begrijp heeft pieter-jan de hele macOS back-up teruggezet, en niet alléén van Mac Mail vanuit Time Machine. En ja dat vergt zeker tijd. Valt best mee hoor, in mijn iMac was de harde schijf vervangen door een SSD en de back-up van Time Machine teruggezet.

-------------------------------------------------------------------------

Ik hoop dat je met deze informatie van iEscape verder komt, Pieter-Jan.

 

Groeten,

porrelaar

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.