Ga naar inhoud

Upgrade tijd


AB

Aanbevolen berichten

Beste, 


Mijn hardware kennis is niet al te breed dus bij deze ...
 

Heb mijn PC nu al een tijdje en vind het eens nodig om terug mee te zijn met de hedendaagse hardware in elk nodig vlak.

Mijn doel is om de nieuwste games (liefst) op zo hoog mogenlijke details te kunnen spelen. (al is gamen niet prioriteit)
Het belangrijkste bij deze upgrade is opstartsnelheid (ssd?) en algemene snelheid die liefst topnotch moet zijn.
Bij deze weet ik dus niet hoever ik alles moet upgraden gelijk bv. moederbord om de hardware aan te kunnen.

Hierbij nog wat tips bij het extra aankopen van USB-3 Of USB-C? hoe werkt dit en kan ik dit gewoon aansluiten?

Mijn case is een Coolermaster HAF X dus hopelijk geen plaatstekort?
Heb ook geen idee van watergekoelt? is dit nodig ? liefst niet teveel werk aan achteraf.

Qua budget laat ik me verrassen?


Mvg ;)

 

Naamloos.jpg

aangepast door AB
Link naar reactie
Delen op andere sites

Eerst en vooral: investeer niet te veel in uw computer want die is echt niet meer van deze tijd.

Bovendien heb je een computer dat veel elektriciteit verbruikt.

Je kan wel SSD plaatsen en dan kan je uw computer wel sneller laten starten maar lezen en schrijven zal niet zo snel gebeuren omdat je nog een oude processor hebt.

Ook kan je een nieuwe videokaart plaatsen maar de snelheid is ook minder en bovendien kosten nieuwe heel goede videokaarten nogal veel geld.

Voor uw pc zou ik deze videokaart (klik) nemen en dan heb je een veel beter dan uw huidige zonder dat je veel geld uitgeeft.

Als je usb 3.0, videokaart, snelle SSD, waterkoeling wilt hebben ben je behoorlijk veel geld kwijt.

Dat geld kan je beter apart houden om te sparen voor een nieuwe computer.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@stegisoft bedankt voor de reply,

 

Dus in feite moet alles eruit 😂 

 

Had ik wel gedacht helaas.

 

Met een goeie 1000€ wat ik nog aan een pc zou willen geven , heb ik daar tegenwoordig iets netjes voor ? Wil voor eventuele kostenbesparing het wel zelf aankopen en ineensteken wat normaal de kosten wel drukt ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat ligt eraan of je de nieuwste videokaart wilt hebben.

De allernieuwste videokaart kost 1200 euro en meer zoals RTX 2080TI en voor RTX 2080 is dat vanaf 820 euro

Videokaart klasse 1080TI kost nog altijd 750 euro

Dan heb je nog geen moederbord, SSD, geheugen, koelers, processor enz.

 

1000 is goed voor een degelijk pc maar niet voor games pc.

 

Als ik u was zou ik eerder enkel mijn voorgestelde videokaart nemen met uw systeem en wachten tot de prijzen flink zullen dalen want op dit moment is het erg duur.

 

Het is net zoals smartphones: je hebt er vanaf 50 euro tot boven de 1500 euro.

Ik zou nooit 1500 euro uitgeven maar jij misschien wel.

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.