Ga naar inhoud

Windows 7 SP3 ??


Bektronics

Aanbevolen berichten

Hallo allrmaal.

 

Ik zat zo terloops wat te lezen op het forum en ik ontdekte iemand die sprak over een PC waar Windows 7 SP3 op geïnstalleerd is.

Ik weet nu wel dat er een SP1 bestaat voor Win7 en een roll-out voor Win7 is, die we zogezegd als SP2 kunnen beschouwen, maar een SP3 ?

 

Is er soms iemand die hierover meer weet, of is dit een fabeltje of een tikfout van de topicstarter?

Misschien is de roll-out een versie SP2 en SP3?

Ik zie enkel en alleen in mijn overzicht van de pc staan "Windows 7 Home en SP1"

Toch heb ik ook de roll-out geïnstalleerd destijds, maar misschien is die niet zichtbaar in het algemeen overzicht.

 

Even wat uitleg is welkom.

MVG

Link naar reactie
Delen op andere sites

38 minuten geleden, Bektronics zei:

Hallo allrmaal.

 

Ik zat zo terloops wat te lezen op het forum en ik ontdekte iemand die sprak over een PC waar Windows 7 SP3 op geïnstalleerd is.

Ik weet nu wel dat er een SP1 bestaat voor Win7 en een roll-out voor Win7 is, die we zogezegd als SP2 kunnen beschouwen, maar een SP3 ?

 

Is er soms iemand die hierover meer weet, of is dit een fabeltje of een tikfout van de topicstarter?

Misschien is de roll-out een versie SP2 en SP3?

Ik zie enkel en alleen in mijn overzicht van de pc staan "Windows 7 Home en SP1"

Toch heb ik ook de roll-out geïnstalleerd destijds, maar misschien is die niet zichtbaar in het algemeen overzicht.

 

Je omschrijft het al heel goed de  Convenience Rollup  voor Windows 7 SP1 (is in feite een andere wijze aan de naam Windows 7 SP2)

Maar omdat deze update niet onder de naam SP2 is uitgekomen word hij niet gezien zoals SP1.

Maar daarna is het stil gebleven met zulke grote updates dus een SP3 bestaat niet zelfs geen Convenience Rollup meer.

 

Bron: https://www.lifewire.com/latest-windows-service-packs-updates-2624595

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Abbs.

 

Ik ruikte al onraad, maar voor de zekerheid toch even deze vraag.

Wat mij ook opviel was dat deze schrijver op die site (maar vraag me echt niet meer welke site) het volgende schreef, om op met SP3 te kunnen werken in Win 7 Home.

 

Start

Type in "zoeken": "Regedit"

Regedit verschijnt en zoek nu links de "Hkey_Local_Machine"

Klik hierop en ga in de submenu naar "System"

Ga weer in de submenu naar "Current Control Set"

Ga weer in de submenu naar "Control"

Ga weer in de submenu naar "Windows"

Zoek hier op de rechterzijde  "CRDVersion" en dubbelklik hierop.

Er verschijnt dan een kader met een nummer in.

Deze kunnen zijn:

100 = SP1

200 = SP2

300 = SP3

 

Hij rade aan de waarde te veranderen van 100 naar 300, en dan zou SP3 in actie komen.( Zie zlfs 200 niet staan)

Ik heb dit niet gedaan, en heb het gewoon op 100 laten staan.

Het leek mij een heel raar gedoe om in de registereditor iets te gaan veranderen van waarde.

Trouwens er was een foto bij, van zogezegd zijn pc, waar onder in het venster stond 100 = SP1 enz...

en hij beweerde dat dit zonder enige moeite ging.

Maar eerst moest ik volgende zaken downloaden en installeren:

- Windows6.1-KB3020369-x64 (of x86 naargelang je systeem)

- Windows6.1-KB3172605-x64 (of x86 naargelang je systeem)

 

Ik weet dat de KB3020369 de rollup is voor Win7 en is bij mij reeds geïnstaleerd.

Maar die andere KB daar ben ik maar afgebleven.

Het zijn wel KB van Microsoft zelf maar als ik lees wat KB3172605 is, is deze niet geschikt voor mijn systeem. (Dus niet installeren)

 

Vertrouwde echt de zaak niet.

Wat denk jij hier over?

MVG.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo,

 

Ik ben even op zoek geweest en kan er geen echte duidelijkheid over vinden, ik heb een uitleg gevonden maar als ik zo kijk is de reg sleutel

aangepast en word de waarde aangepast zodat er als naam SP 3 komt te staan.

Ik zie verder niet het voordeel ervan want ze laten niet zien wat als je naar updates laat zoeken welke dan worden gevonden die zouden dan ook

voor SP3 moeten zijn.

Verder op de site van Microsoft zie ik helemaal niks over SP3 voor Windows 7 dus lijkt mij dit alleen een woord aanpassing dat het lijkt of er SP 3 op je pc staat.

Net als bv de pijltjes weg halen bij de snelkoppelingen, dus ik zou dit zeker niet doen.

 

Hier het gevonden filmpje: https://www.youtube.com/watch?v=zIypeFTgw1o

 

Ps. hou je van uittesten dan is het leuk om eens te proberen en vooral te kijken welke updates je binnen haalt (ik heb jammer genoeg geen Windows 7 meer)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Abbs.

 

Ik heb het filmpje eens bekeken en ik geloof dat ik het daar ook gezien heb, ben niet zeker.

Heb de proef op de som genomen en de waarde van de CSD version veranderd in 300 i.p.v. 100.

Dan even gekeken in mijn computer, eigenschappen, en ja er staat dan SP3 i.p.v. SP1.

Verder zie ik geen verschil in opstart en/of iets anders op de pc.

Dus het lijkt mij ook alleen maar een woord aanpassing, no more no less.

 

Alvast bedankt voor de reactie.

Moest er nog een reactie komen, graag dan. Anders mag er van mij gerust een :locked2: op.

MVG.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • abbs sloot dit topic
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.