Ga naar inhoud

Nieuwe harde schijf installeren


Wiske001

Aanbevolen berichten

Ik blijf niet bij Windows 8.1 ,  ik ben toen via een update automatisch naar windows 10 geraakt dacht ik...    dus ga ik dat nu ook doen.      Ik moet inderdaad nog heel wat updaten,   en ga er nu aan beginnen,    deze namiddag had ik wat gerust want ben er al veel uren mee bezig geweest.     Het is ook voor mij de eerste keer dat ik zelf een nieuwe harde schijf gestoken heb in een laptop ,   ben wel fier dat ik het allemaal zelf gedaan heb, want heb totaal geen cursus of iets gevolgd.      Ik hoop dat ik die drivers kan vinden,     ik hou u op de hoogte.     Nogmaals bedankt.       

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aha, je wilt toch liever Windows 10 weer op die laptop hebben. Dan ben je tot nu toe voor niets bezig geweest. Of het nu nog lukt om Windows 10 gratis te upgraden naar Windows 10 is namelijk de vraag. Maar die omweg is ook helemaal niet nodig. Ik schreef het al eerder: omdat Windows 10 al eerder op die laptop heeft gestaan, had je Windows 10 op een andere computer kunnen downloaden en op een dvd of opstartbare USB stick kunnen laten zetten. 

Dan start je de Acer op van die opstartbare dvd of USB stick en je installeert Windows 10. Geen productcode ingeven tijdens de installatie en ook niet erna, want dat is niet nodig.

 

Dit schrijft Microsoft erover:

Hoe kan ik Windows 10 opnieuw op mijn pc installeren?

Nadat u een upgrade naar Windows 10 hebt uitgevoerd, kunt u het opnieuw installeren of een nieuwe installatie uitvoeren op hetzelfde apparaat. U hebt geen productcode nodig om Windows 10 opnieuw te activeren op dezelfde hardware. Voor meer informatie over het maken van een installatiemedium voor Windows 10 kunt u terecht op de website van Microsoft voor het downloaden van software

 

Het is ook voor mij de eerste keer dat ik zelf een nieuwe harde schijf gestoken heb in een laptop ,   ben wel fier dat ik het allemaal zelf gedaan heb, want heb totaal geen cursus of iets gevolgd.

Daar mag je zeker trots op zijn. Ik zal je wat verklappen (niet verder vertellen hoor; dit moet onder ons blijven...): ik heb ook pas 1 keer van een laptop de harde schijf vervangen en ik vond het een heel gedoe met die kleine rotschroefjes die ik met een pincet beet moest pakken, omdat mijn vingers er te dik voor waren. Je bent goed bezig, Wiske! :top:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Juist ja ...ik had meer werk met die schroefjes in en uit draaien dan het schijfje plaatsen.       Blijkbaar had ik niet begrepen dat je er meteen Windows 10 kon opzetten... nu ja, ik ben al blij dat er weer een Windows op staat en dat alles werkt.    De pc werkt ook al een stuk sneller als deze morgen,  die updates doen wel goed zijn werk.     Behalve die drivers voor die enkele apparaten , dat is nog altijd niet gelukt,  maar ik ben er nog mee bezig... tis te zeggen ... morgen ga ik er aan verder,  want ben doodop.       Aan iedereen nog een fijne avond en bedankt voor alle uitleg.  

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.