Ga naar inhoud

Laptop valt steeds in slaapstand


Aanbevolen berichten

Hallo Ik heb een probleem met mijn laptop sinds gisteren.

 

Ik was een paper aan het schrijven en ineens viel mijn laptop in slaapstand.

Toen ik me terug inlogde en terug typte viel het terug in slaapstand.

Dit gebeurt nu steeds en ik heb de slaapstand al volledig uitgeschakeld.

 

Hebben jullie enig idee waar dit aan kan liggen ?

Hebben jullie hier een oplossing voor?

Alvast bedankt 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Afgelopen maandag had iemand hetzelfde probleem: https://www.pc-helpforum.be/topic/70936-laptop-slaapstand-tijden-typen/?tab=comments#comment-557178

 

Bij haar werd dit veroorzaakt doordat zij een armband droeg met een magnetische sluiting. Nadat zij die armband had afgedaan trad het probleem niet meer op.

Draag jij misschien ook een armband of polshorloge met een magneetsluiting?

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nog even wat uitleg waarom je laptop in slaapstand gaat wanneer je een magnetische armband draagt of een polshorloge met magneetsluiting....

 

Wanneer jij het deksel van je laptop dichtdoet, dan is daar een van de volgende acties aan gekoppeld:

1. Geen actie ondernemen

2. Slaapstand

3. Sluimerstand

4. Afsluiten

 

Over het algemeen is de standaard-instelling dat je laptop in slaapstand gaat, wanneer je het deksel van de laptop sluit. Maar hoe weet Windows dat het deksel gesloten is? Door een magneet!

Dus als jij met je polshorloge met magneetsluiting in de buurt van die plek komt, dan zal Windows denken dat het deksel gesloten is en dus in slaapstand gaan.

 

Het beste is om niet met magneten in de buurt van een computer te komen. Wil jij toch liever je fraaie nieuwe polshorloge om houden tijdens het typen, dan moet je wijzigen wat Windows moet doen, wanneer jij het deksel van de laptop dicht doet.

Je kiest dan niet voor Slaapstand, maar voor Geen actie ondernemen.

 

Hoe je dat instelt, kun je hier nalezen: https://www.pcleek.com/tips/tips-voor-windows/1468-wat-moet-uw-laptop-doen-van-zodra-u-het-deksel-beeldscherm-dichtklapt-laptop-windows

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.