Ga naar inhoud

VBA code herhalen


Plaka

Aanbevolen berichten

Hallo,

Ik wens een celinhoud bv G10 te wissen als er in één van de volgende drie cellen bv H10:J10 een getal komt te staan.  Echter hoe kan ik dit herhalen voor meerder rijen  ? G11.....Gxxx 

 

 

Private Sub Worksheet_Change(ByVal Target As Range)
    If Not Intersect(Target, Range("H10:J10")) Is Nothing Then
        Range("G10").ClearContents  
    End If      
End Sub      

 

 

thx
 
 
 

 

 
 
 

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 uren geleden, Plaka zei:

Ik wens een celinhoud bv G10 te wissen als er in één van de volgende drie cellen bv H10:J10 een getal komt te staan. Echter hoe kan ik dit herhalen voor meerder rijen  ? G11.....Gxxx 

 

Voor een oplossing moet iets meer bekend zijn, namelijk:

Om G10 te wissen is de inhoud van H10:J10 bepalend, maar hoe zit dat voor G11, G12, enz. ?

Is dan H11:J11,  H12:J12, enz bepalend, of blijft het altijd louter gaan om H10:J10 ?

En als de inhoud van een G-cel gewist is, moet er dan nadien (als de 3 naast-liggende cellen geen getallen bevatten) opnieuw wat geplaatst worden in die G-cel ?

aangepast door alpha
Link naar reactie
Delen op andere sites

@Plaka,

Vreemd, dat je niet antwoordt op een vraag die bijdraagt aan een oplossing van je probleem.

Hoe dan ook, op grond van wat je hebt vermeldt, denk ik dat je dit nodig hebt (voor de rijen 10 t/m 30):


Private Sub Worksheet_Change(ByVal Target As Range)
If Not Intersect(Range("H10:J30"), Target) Is Nothing Then
If Application.IsNumber(Target.Value) Then
Range("G" & Target.Row).ClearContents
End If
End If
End Sub

aangepast door alpha
Link naar reactie
Delen op andere sites

Goedemorgen Alfa,

 

Bedankt voor je berichtjes ( ik was op vakantie)

En inderdaad, om G10 te wissen is de inhoud van H10:J10 bepalend, voor G11, G12,

dan is H11:J11,  H12:J12, enz bepalend. Nadien hoeft er niets te worden ingebracht - integendeel.

 

Ik zal het de bovenstaande oplossing eens inbrengen en kom hier zeker op terug !

 

mvg

Plaka

aangepast door Plaka
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Alfa,

 

Dit werkt prima -

 

Kan dit ook speciefiek met datums ipv getal  in de range H10:J30 in het voorbeeld ?

zelf heb ik naar jouw voorbeeld  Application.IsDate (target.Date) even getest doch zonder resultaat.

 

 

mvg

Plaka

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.