Ga naar inhoud

Desktop bevriest en loopt vast.


elloco

Aanbevolen berichten

Op 17/11/2018 om 12:45, elloco zei:

De laatste dagen loopt mijn pc NIET MEER vast, hoe dat kom weet ik nog niet. Mogelijk  is dat een van de hier boven genoemde problemenpunten geweest.

Als je iets aan die mogelijke probleempunten gedaan hebt en daarbij de juiste keuze gemaakt hebt, dan kan het probleem van de baan zijn. Laten we daar dan maar vanuit gaan.

 

Toch wil ik je nog de raad geven nog eens extra stil te staan bij de opmerkingen die ik gemaakt heb en die je probeert te weerleggen, wat je recht is.

 

Voor hen die een normaal surfgedrag hanteren volstaat de Windows Firewall prima. Idem met de huidige Windows Defender.

Als je gebruik maakt van een externe firewall en zelf regels gaat instellen dan kan één foute instelling je beveiliging meer schaden dan het gebruik van een door uw als te zwak beschouwde Windows Firewall.

Als je dan toch al eens van Firewall wisselt, zorg er dan voor dat je eerst de bestaande Firewall grondig verwijdert, inclusief de instellingen, zo niet ontstaan er conflicten met de nieuwe. Idem voor wat een Antivirus programma betreft. En met alle respect voor je computerkennis maar er is gebleken dat er wat dit betreft nog werk aan de winkel is.

 

We zijn blij dat je probleem van de baan lijkt en hopen voor u dat het zo blijft.

Ook van mijnentwege bedankt voor de open (oprechte) feedback, daar hou ik van!

 

Ik laat het onderwerp nog even open om je alsnog de gelegenheid te geven een reactie te plaatsen op dit antwoord van mij. Discussiëren gaan we echter niet doen hé.

Geef maar aan als het mag gesloten worden.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 22
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Droske, bedankt voor je reactie 👍 .

 

Wijs gesproken.

 

" Discussiëren gaan we echter niet doen hé. "

Dat gaan we zeker niet doen, echter ik ga zeker voor een externe firewall, kwestie van voorkeur en veiligheid van mijn kant, oké.

 

Voor iemand anders is je advies van het Windows firewall en defender misschien wel een goede optie.

 

Ik maak van de siuatie gebruik om te melden dat mijn desktop niet meer vastloopt, (waardoor het komt !)  ik heb een heel sterke vermoeden, echter ik kan dat niet bewijzen en daarom hou ik het voor mij stil.

 

Natuurlijk kan ik nog veel leren, dat doe ik elke dag.

 

Ik was een van de eerste normale pionier (dus geen pc nerd)  welke een pc (W95) kocht bij een bedrijfsproject en ik was ook een van de eersten die een desktop formatteerde met een dos-diskette, dat was toen lachen, want niemand wist hoe het moest, ook leuk om te vermelden dat de harde schijf toen als ik het me nog kan herinneren 2 GB groot was, er werd toen gezegd: dat krijg je nooit vol.

 

Dat was toen lachen.

 

Ik leerde toen en dat blijf ik nog steeds doen, maar de echte pro's dat zijn heel zeker jullie, dat meen ik oprecht.

 

Een ding is zeker, mijn desktop loopt niet meer vast en mijn desktop is verschoond van malware, waarvoor mijn dank aan jullie allemaal.

 

Probleem is hoe dan ook opgelost, wat mij betreft kan deze draad gesloten worden en mocht ik in de toekomst weer ergens tegen aan te lopen dan zou ik graag willen jullie weer te mogen raadplegen 😉.

 

Nogmaals BEDANKT en ik wens jullie allemaal een heel fijne zondag.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Gast sloot dit topic
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.