Ga naar inhoud

Desktop bevriest en loopt vast.


elloco

Aanbevolen berichten

Hallo,

Ik heb een probleem met mijn desktop, Windows 10.

Ik weet niet of het één hardware probleem is of één malware infectie of dat het register beschadigd is.

Mocht mijn probleem hier niet thuis horen in deze sectie dan a.u.b.  verplaatsen naar het goede sectie.

Wat is het geval.

Vanuit het niets deed mijn computer raar, hij bevroor en ik kon niets anders doen dan hem met het aan/uit knop uitzetten. Oké, dat kan een keer gebeuren.

Echter dat werd steeds vaker en het is nu een zeer vervelend probleem geworden.

Wat heb ik gedaan om het te proberen op te lossen:

1e  Virusscanner van Panda laten scannen , zonder resultaat.

2e Harde schijf C: schijfcontrole uitgevoerd, zonder resultaat.

3e Crystaldiskinfo uitgevoerd, harde schijf is prima .

4e Systeemherstel uitgevoerd naar een punt dat ik dacht dat alles goed werkte, zonder resultaat.

5e Toetsenbord vervangen door een ander, geen resultaat.

6e Muis vervangen door een ander, geen resultaat.

7e Malwarebytes laten lopen, geen resultaat.

8e Comodo firewall verwijderd, resultaat.

Hij liep niet meer vast, 1 dag later begon het opnieuw.

9e Panda antivirusscanner verwijdert, geen resultaat.

Ik heb verschillende firewall's geprobeerd en antivirusscanners maar tot nu toe geen resultaat geboekt, dus ik heb nu het firewall van Windows 10 lopen en het gratis antivirusscanner van Kaspersky geïnstalleerd om toch een beetje beveiligd te zijn.

Mogelijk is het register beschadigd waardoor Windows 10 niet goed werkt,, mogelijk is het een hardware probleem of mogelijk is het een malware probleem die dit veroorzaakt, ik kom even hier niet uit en vraag of jullie met mij mijn pc willen controleren.

Bij voorbaat mijn dank.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 22
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

tijd voor een hardware-inspectie...

 

Download en installeer Speccy. https://www.ccleaner.com/speccy

Speccy is er ook in Nederlandstalige versie, bij de installatie (of update) kan je de taal wijzigen van Engels naar Nederlands ... als je op het driehoekje klikt, krijg je een uitrolmenu waarin je Nederlands kan selecteren.

 

Vink bij de installatie alle aangeboden extra's uit.

 

Start nu het programma en er zal een overzicht gemaakt worden van je hardware.

Als dit gereed is, selecteer je bovenaan "Bestand - Publiceer Snapshot" en vervolgens bevestig je die keuze met " Ja ".

In het venster dat nu opent krijg je een link te zien, kopieer nu die link en plak die in je volgende bericht. Zo krijgen we een gedetailleerd overzicht van je hardware. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier het gevraagde link.

Ihttp://speccy.piriform.com/results/G2LczrTf3UcOFP6M5ykB34Y

 

Extra aanvullende informatie:

1:  Ik heb ook mijn processor stofvrij gemaakt. Nu ben ik mijn Windows update , welke nog open waren aan het binnenhalen, zolang het desktop niet weer vastloopt.

 

2: Net voor bovengenoemde liep mij desktop weer vast, ik heb daarna alles ontkoppeld aan apparatuur en toch weer een ander muis plus toetsenbord (usb) aan de voorkant-ingangen aangesloten, even kijken wat nu gebeurt.

 

 

(Quote verwijderd en posts samengezet - Passer)

aangepast door Passer
Link naar reactie
Delen op andere sites

Jouw pc lijkt akelig veel op die van mij. Ik ben er super tevreden over, vandaar dat ik hem nu pas ga vervangen, hoewel hij daarvoor eigenlijk nog veel te goed werkt. Ik moet wel bekennen dat ik er een SSD aan toegevoegd heb en dat ik ook al eens de voeding heb moeten vervangen maar dat is kenmerkend voor deze Medion. Het was aanvankelijk een Windows Vista die ik achtereenvolgens naar Win7 en Win 10 geüpgraded heb.

 

We gaan eens kijken of er zaken op je pc meedraaien die er niet thuis horen.

 

Download de 577bf0efb8088-FRST.png Farbar Recovery Scan Tool 32 of 64 bit van één van de onderstaande links

 


Hier staat een beschrijving hoe u kunt kijken of u een 32 of 64 bit versie van Windows heeft.

 

Farbar Recovery Scan Tool uitvoeren

  • Klik met de rechtermuisknop op FRST.exe en kies voor de optie "Als administrator uitvoeren".
  • Als het programma is geopend klik Yes (Ja) bij de disclaimer.
  • Druk vervolgens op de Scan knop, er zal nu eerst een back-up van het register worden gemaakt.
  • Wanneer de scan gereed is worden er twee logbestanden aangemaakt met de naam (FRST.txt) & (Addition.txt) op dezelfde plaats vanwaar de 'tool' is gestart.
  • Voeg beide logbestanden als bijlage toe aan het volgende bericht.

 

Een handleiding via een filmpje van PC Helpforum kan je HIER vinden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Droske,

Bedankt voor je reactie.

Inderdaad dit is een Aldi desktop, namelijk: Medion Akoya P7300 D.

Dit computer is een supercomputer (voor mij dan).

Gekocht begin 2009.

Hij staat dag en nacht en begon met Vista, daarna kwam er Windows 7, 8 en nu staat er Windows 10 er op.

Computer draait er moeiteloos en is niet kapot te krijgen (tot nu toe).

Inderdaad ook mijn voeding is ook al een keer vervangen. (toch een beetje kapot, maar dat is eigenlijk onderhoud, vergelijk het maar met het vervangen van je autobanden)

Maar dat mag ook wel na zo veel jaren intensief gebruiken.

 

Oke, terug naar het probleem, ik verdacht in eerste instantie het voeding.

Maar mijn probleem begon een beetje nadat ik een programma had geïnstalleerd, namelijk Kweek2000 .

 

Dat is een gratis programma voor vogels welke aangepast is door een liefhebber  voor hogere versies Vista en hoger.

 

Ik denk dat daar mogelijk het probleem ontstaan is, mogelijk is de voeding ook een spelbreker in deze.

 

Oke, ik heb FRST.exe  gedownload en geinstalleerd, ik voeg hierbij het gevraagde log(s).

 

 

 

Addition.txt

FRST.txt

aangepast door elloco
Link naar reactie
Delen op andere sites

Kleine update.

Nadat ik gistermiddag, alle randapparatuur ontkoppeld had en een ander muis en toetsenbord heb aangesloten is de pc niet meer vastgelopen, maar ik juich niet te vroeg, dat heb ik al eerder meegemaakt waardoor later weer vastlopers aan de lopende band kreeg.

 

Het zou best kunnen dat er bepaalde malware en of programma's met elkaar conflicteren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Verwijder de Internet Security Essentials.

Dit programma hoort nog bij Comodo die reeds verwijderd is.

 

 

We gaan 577bf0efb8088-FRST.png Farbar Recovery Scan Tool (FRST.exe) opnieuw gebruiken.

 

  • Download de bijlage fixlist.txt en plaats het bestand op je bureaublad.

fixlist.txt

  • Dubbelklik op FRST.exe om de tool te starten.
  • Als het programma is geopend klik Yes (Ja) bij de disclaimer.
  • Druk op de Fix knop.
  • Na de fix wordt een logbestand gemaakt (Fixlog.txt) op dezelfde plaats vanwaar de 'tool' is gestart.
  • Voeg dit logbestand als bijlage toe aan je volgend bericht.

 

Een handleiding via een filmpje van PC Helpforum kan je HIER vinden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi kweezie wabbit,,

Ik heb gister opgemerkt dat Internet Security Essentials ondanks dat ik Comodo had verwijdert toch nog op mijn computer aanwezig was, sterker nog, hij gaf meldingen over Karspersky.

 

Ik wilde hem verwijderen maar bij software was er geen uninstall, ook niet bij Revo Uninstaller.

 

Ik kon hem niet verwijderen, ik zou hem via het register kunnen verwijderen , maar dat wilde ik in deze geval toch niet doen, dus heb ik het programma opnieuw gedownload en via Revo heb ik hem toch kunnen verwijderen.

 

Vanmorgen las ik je post , dus Internet Security Essential is bij deze verwijdert van de computer.

 

Ik heb verder je aanwijzingen uitgevoerd. Moet erbij vermelden dat het programma Farbar even vastliep en later toch doorliep.

 

Ik hoop dat je hier wat aanhebt, en voeg ik het gevraagde log in deze post.

 

 

Fixlog.txt

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.