Ga naar inhoud

Desktop bevriest en loopt vast.


elloco

Aanbevolen berichten

Mooi zo.

 

Volgende stap.

 

Download 536cf876403ee-AdwCleaner_Icon.pngAdwCleaner by Malwarebytes naar het bureaublad.

Klik met de rechtermuisknop op AdwCleaner en kies voor de optie RunAsAdmin.jpg Als administrator uitvoeren.

  • Klik vervolgens op de knop Nu scannen. (scan now)
  • Wanneer de scan gereed is klikt u vervolgens op de knop Reiniging en Reparaties. (Clean & repair)
  • Klik vervolgens in het informatiescherm op Schoonmaken en nu opnieuw opstarten. (clean & restart now)
  • Nadat de computer opnieuw is opgestart wordt AdwCleaner automatisch geopend, klik op Logbestand bekijken. (view log file)
  • Plaats dit logbestand als bijlage in het volgende bericht.
  • (Dit logbestand kunt u tevens terug vinden op de systeemschijf als C:\AdwCleaner\Logs\AdwCleaner[C00].txt.)

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 22
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Download CCleaner (als je het nog niet hebt).

Installeer het (Vink bij de installatie alle aangeboden extra's uit !!!) en start CCleaner op.

 

Klik in de linkse kolom op “Register” en vervolgens op ‘Scan naar problemen”.

Als er fouten gevonden worden klik je op ”Herstel geselecteerde problemen” en ”OK”.

Dan krijg je de vraag om een back-up te maken. Klik op “JA”.

Kies dan “Herstel alle geselecteerde fouten”.

Soms is 1 analyse niet voldoende. Deze procedure mag je herhalen tot de analyse geen fouten meer aangeeft. Sluit hierna CCleaner terug af.

 

Wil je dit uitgebreid in beeld bekijken, klik dan hier voor de handleiding.

 

Hoe is de situatie na deze opruiming?

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit zegt enkel dat de pc is herstart nadat het systeem verkeerd werd afgesloten.

Waarschijnlijk heb je zelf het systeem herstart nadat het was vastgelopen maar over de oorzaak van het vastlopen wordt er niets vermeld.

 

Een malware besmetting kunnen we nu wel uitsluiten en dus kunnen we ook de gebruikte tools opruimen.

 

Download Delfix by Xplode naar het bureaublad.

Indien de link naar Delfix niet werkt, probeer het dan met deze link.

De download start automatisch na enkele seconden.

 

Dubbelklik op Delfix.exe om de tool te starten.

Zet nu vinkjes voor het volgende item:

  • Remove disinfection tools

Klik nu op "Run" en wacht geduldig tot de tool gereed is.

Met Delfix worden alle gebruikte tools verwijderd van de PC.

Wanneer de tool gereed is wordt er een logbestand aangemaakt. Dit hoef je echter niet te plaatsen.

 

 

Type powershell in het vak Zoeken in Windows .

Klik nu met de rechter muisknop op powershell en klik op Als administrator uitvoeren

Typ sfc /scannow en druk enter. (let op de spatie voor de / )

Alle Windows systeembestanden worden nu gecontroleerd op fouten en indien nodig vervangen door een correcte versie.

Hou de Windows installatie cd/dvd bij de hand (als je er een hebt) want er kan om gevraagd worden.

Na de scan krijg je een overzicht van de resultaten en een verwijzing naar een CBS logbestand.

 

Wanneer je de melding krijgt: "Er zijn geen schendingen van de integriteit gevonden", moet je onderstaande niet uitvoeren.

Krijg je wel foutmeldingen, dan kan je onderstaande uitvoeren zodat we in een logje naar je problemen kunnen zien.

 

Typ nu findstr /c:"[SR]" %windir%\Logs\CBS\CBS.log > "%userprofile%\Desktop\sfcdetails.txt" en druk enter.

Let op de spatie voor de / en %windir% en voor en na de >.

Nu zou je op je bureaublad het bestandje sfcdetails.txt moeten zien.

Voeg dit bestandje als bijlage toe aan een volgend bericht.

 

Hoe je een bijlage toevoegt aan een bericht, kan je lezen in deze handleiding.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

kweeze wabbit heeft zijn opdracht afgewerkt. Zo kunnen we stellen dat de pc vrij is van ongewenst spul. Ik neem nu dus terug over.

 

52 minuten geleden, elloco zei:

Zou het voeding een spelbreker kunnen zijn!

Dat kan altijd natuurlijk maar ik acht de kans groot dat het probleem te wijten is aan een besturingssysteem dat behoorlijk op drift is.

Waarom denk ik daar zo over? Ik heb kunnen vaststellen dat:

  • Je een µTorrent gebruiker bent en dat houdt zeer grote risico's in, dat zul je wel weten. Vandaar wellicht je handelingen die ik in het volgende punt ter sprake breng.
  • Je al een behoorlijk arsenaal aan beveiligingsprogramma's hebt ingezet waarvan er telkens resten op je pc zijn achtergebleven. Idem voor wat externe Firewalls betreft.
  • Je ook al gebruik gemaakt hebt van Driver update software (o.a. DriverToolkit) dewelke bijna altijd meer kwaad dan goed doen aan je systeem. Desbetreffend zijn er ontelbare slechte ervaringen.
  • Je nog al eens graag experimenteert. Programma installeren en dan weer verwijderen, enz.....  Dat zijn zaken die je systeem systematisch vervuilen.

 

Je hebt blijkbaar EaseUS Todo Backup staan of toch staan gehad. Beschik je nog over een back-up van een systeem dat nog prima werkte? Zo ja, zet dan die systeemback-up terug. Uiteraard enkel nadat je over een back-up van je data beschikt.

Indien je niet over een bruikbare systeemback-up beschikt dan raad ik je aan eens te proberen of het herstellen van je Windows met behoud van data en programma's een oplossing biedt. Ik kan je hierbij echter niet garanderen dat je er je problemen mee oplost.

Mogelijk is het nodig dat je een volledige nieuwe installatie van Windows 10 uitvoert. Eerst je data veilig stellen hé!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank je wel droske voor je snelle antwoord en tevens mijn excuses voor mijn late antwoord in deze, ik ben de laatste dagen zeer druk ergens mee bezig en daardoor kon ik niet reageren op je bericht.

Ik wil nu graag reageren op je punten van aandacht.

 

 

“ Zou het voeding een spelbreker kunnen zijn!

 

Dat kan altijd natuurlijk maar ik acht de kans groot dat het probleem te wijten is aan een besturingssysteem dat behoorlijk op drift is.

 

Waarom denk ik daar zo over? “

 

 

 

-  Je een µTorrent gebruiker bent en dat houdt zeer grote risico's in, dat zul je wel weten. Vandaar wellicht je handelingen die ik in het volgende punt ter sprake breng.”

 

Ik ben inderdaad een gebruiker van Utorrent geweest, echter het is al heel lang dat ik het niet meer gebruikt, programma staat wel op het computer, maar ik ben voor wat het mogelijk is, altijd heel voorzichtig met wat ik doe op mijn computer, ik doe niet zo maar wat. Ik check en doe een dubbelcheck voordat ik iets uitvoer op mijn pc. Betekend niet dat ik nooit een virus of dat ik nooit gehackt kan worden, dat gevaar lopen we echt wel allemaal, zelfs de pro’s kunnen ook gehackt worden.

 

- Je al een behoorlijk arsenaal aan beveiligingsprogramma's hebt ingezet waarvan er telkens resten op je pc zijn achtergebleven. Idem voor wat externe Firewall’s betreft. “

 

In de loop der jaren komen er antivirusscanner's langs die je computer beveiligen, ze zijn gratis en licht en daardoor loopt je pc soepel, echter ze worden beetje voor beetje steeds zwaarder en daardoor loopt je pc dan opeens ook trager, vandaar dat ik dat heel goed in de gaten houd en speel daarop als het nodig is.

Wat betreft de Firewall, ben ik een fan van Comodo, dat vind ik echt het beste wat betreft Free Firewall.

 

Echter Comodo heeft ook vervelende trekjes, heel soms leid hij een eigen leven en laat de pc vastlopen, ik dacht heel even ook in mijn huidige situatie hieraan. Dus ik heb  Comodo verwijdert, in ieder geval het geprobeerd, echter Comodo laat zich niet zo makkelijk verwijderen soms.

 

Ik moest hem via een aparte tool van Comodo (downloaden)  om het te verwijderen, wat niet iedereen weet. Tja, je denkt dat je al alles verwijdert had en dan schreeuwt Comodo  (Internet Security Essentials.) toch dat er een programma het internet op wil gaan.

 

Ik ben gelijk gaan uitzoeken waarom Comodo zich meldde, ik kwam er achter dat  Internet Security Essentials nog op de pc stond maar dat ik hem nergens kon verwijderen, niet in Software en niet bij Revouninstaller, dus reste niets anders dan bij het register te verwijderen, of toch niet, ik ging voor het gemakkelijkste en veiligste optie en dat was : Internet Security Essentials opnieuw downloaden, daarna te installeren en daarna opnieuw te verwijderen via Software (configuratiescherm).

 

Nadat ik dat uitgevoerd had, heb ik het Windows firewall aangezet, je wilt toch beschermd zijn, toch !.

 

Oké, Comodo is uiteindelijk verwijdert echter pc bleef vastlopen, dus ik ga er vanuit dat Comodo niet het probleem was (is).

 

Firewall van Windows 10 houdt van buitenaf mogelijk bedreigingen tegen maar alles van je pc wilt het internet opgaan en dat houdt het Windows firewall niet tegen, zo goed is die firewall niet.

 

Dus ik wilde een ander firewall tijdelijk installeren dat binnendringen van mogelijk ongewenste bedreigingen tegen houdt maar ook uitgaande programma’s en wat naar buiten willen gaan ook tegen houdt.

 

Daarom heb ik Tiny firewall gedownload, deze Tiny beviel me absoluut niet, hij blokkeerde werkelijk alles, je moest dan elke willekeurige site apart toestemming geven om het internet te kunnen.

 

Dat was het dus niet het gewenste programma, dan ga ik op pad om uit te zoeken wat ik wel kan gebruiken tot dat ik weet of Comodo opnieuw geïnstalleerd kan worden.

 

Je moet bedenken dat het gemiddelde pc gebruiker niet kan omgaan met een externe firewall, bij mij thuis kan ik prima met elke firewall omgaan, maar de medebewoners grijpen steeds met de handen in het haar en worden knettergek ervan als het firewall een waarschuwing geeft en ze niet weten wat ze moeten doen, dan roepen ze mij en dan kijk ik welke actie er genomen moet worden, ben ik er niet, dan weet alleen god wat er moet gebeuren waardoor de medebewoners mogelijk overall op JA klikken met alle gevolgen van dien, in de loop van de tijd is het firewall zo geconfigureerd is dat er geen waarschuwingen meer komen, tot dat er iets of iemand wat doet.

 

Ik heb dus een aantal firewall gedownload en geïnstalleerd om het uit te proberen met als extra optie ZoneAlarm welke ik gedownload heb maar nog niet geïnstalleerd, tot dat ik achter kom waarom mijn pc vastloopt.

 

Wat betreft antivirusscanner het zelfde verhaal, ik had Panda op mijn pc staan, ook die heb ik verwijdert om te kijken of Panda het probleem was van mijn vastlopers.

 

Ondertussen wilde ik wel beveiligd blijven dus ga je ook zoeken welke je dan tijdelijk kan installeren, uiteindelijk kwam ik er op uit bij: Kaspersky free antivirus.

 

Ik denk dat ik hem laat staan op mijn pc, naar mijn mening is deze Kaspersky een van de beste antivirusscanners.

 

-  Je ook al gebruik gemaakt hebt van Driver update software (o.a. DriverToolkit) dewelke bijna altijd meer kwaad dan goed doen aan je systeem. Desbetreffend zijn er ontelbare slechte ervaringen. “

 

Op de ze punt ben ik het zeker met je eens, heb ik wel een keer gedownload in een moment van zwakte, ook ik ben maar een gewone mens zoals velen.

 

- “  Je nog al eens graag experimenteert. Programma installeren en dan weer verwijderen, enz.....  Dat zijn zaken die je systeem systematisch vervuilen. “

 

Ik experimenteer zeker graag, dat heb je goed kunnen zien in de log’s. Maaaarrrrrrr ik doe voor het zo mogelijk kan:  veilig, de meeste liefhebbers van pc’s experimenteren graag, dat weet je toch!

Ik ben lang niet zo goed als jullie , anders zou ik jullie niet raadplegen, maar helemaal onwetend ben ik ook niet.

 

“ Je hebt blijkbaar EaseUS Todo Backup staan of toch staan gehad. Beschik je nog over een back-up van een systeem dat nog prima werkte? Zo ja, zet dan die systeemback-up terug. Uiteraard enkel nadat je over een back-up van je data beschikt.

 

Indien je niet over een bruikbare systeemback-up beschikt dan raad ik je aan eens te proberen of het herstellen van je Windows met behoud van data en programma's een oplossing biedt. Ik kan je hierbij echter niet garanderen dat je er je problemen mee oplost.

 

Mogelijk is het nodig dat je een volledige nieuwe installatie van Windows 10 uitvoert. Eerst je data veilig stellen hé! “

 

Ik heb inderdaad een backup gemaakt maar inmiddels is dat sterk verouderd. Ik ga mij hierover beraden, waarschijnlijk is een back-up terug zetten niet nodig, ook ben ik geen voorstander van zo maar steeds een back-up terug te zetten, vaak is het probleem een kleine dingetje dat gemakkelijk verholpen kan worden.

 

Terug naar mijn probleem van vastloper.

 

Mijn probleem is begonnen (volgens mij) na het installeren van het gratis (free) programma van Kweek2000, vanaf dat moment is het begonnen volgens mij met vastlopers.

 

Mijn inzien kan het probleem veroorzaakt zijn door:

-  Kweek2000

- Comodo Firewall

-  Malware (dat is nu uitgesloten)

-  Antivirusscanner

-  Voeding

- Randapparatuur

-  Mogelijk een Microsoft Windows-update.

 

 

Hierboven moet mijn probleem gezocht worden, denk ik.

 

Nadat kweeze wabbit zijn werk had uitgevoerd is de pc nog 2 x vastgelopen wat ik ook gemeld heb.

 

Oké, nu komt het:

 

De laatste dagen loopt mijn pc NIET MEER vast, hoe dat kom weet ik nog niet. Mogelijk  is dat een van de hier boven genoemde problemenpunten geweest.

 

Het probleem schijnt opgelost te zijn, al juich ik niet te vroeg. De tijd zal het leren.

 

Hoe dan ook, wil ik graag falstring, kweeze wabbit en natuurlijk droske heel erg bedanken voor het super goede en snelle ondersteuning in deze om mijn probleem op te lossen, hoe het opgelost is weet ik nog steeds niet, maar ik ben overtuig dat zonder jullie hulp ik waarschijnlijk nog aan het zoeken was.

 

Ik denk nu dat deze draad gesloten kan worden.

 

 

Met vriendelijke groet,

elloco

aangepast door elloco
Link naar reactie
Delen op andere sites

20 uren geleden, elloco zei:

De laatste dagen loopt mijn pc NIET MEER vast, hoe dat kom weet ik nog niet.

Welkom in de wondere wereld van de technologie :)

Soms krijg je plots problemen waarvan je de oorzaak niet kan achterhalen en even plots zijn die problemen ook weer van de baan.

 

Bedankt voor de feedback.

Het afsluiten laat ik over aan Droske, die heeft tenslotte het gros van het werk geleverd.

 

Succes nog met je systeem en als je weer problemen krijgt, je weet ons te vinden :P

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.