Ga naar inhoud

Tracking virus?


Aanbevolen berichten

Vanmorgen overigens vanuit Windows Onderhoudscentrum wederom de melding dat BullGuard uitgeschakeld was. Die staat nu wel aan, maar staat toch in venster '1 belangrijk bericht': BullGuard Antivirus inschakelen (Belangrijk).

 

U hebt de pijlen nu op PCKeeper maak ik op. Heb tegenstrijdige berichten daarover gelezen. Wervende en waarschuwende. Hoe kan er staan dat het een Microsoft partner is.

 

Om helendal nogal tamelijk van in de war te geraken reeds.

 

belangrijk bericht.jpg

onderhoudscentrum.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 70
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

37 minuten geleden, HenkNoord zei:

U hebt de pijlen nu op PCKeeper maak ik op. Heb tegenstrijdige berichten daarover gelezen. Wervende en waarschuwende. Hoe kan er staan dat het een Microsoft partner is.

Wat de criteria zijn om als Microsoft Partner erkend te worden weet ik ook niet maar als verschillende anti-malware tools PcKeeper als ongewenst en potentieel risico bestempelen, is het zeker geen onschuldig programma.

PcKeeper antivirus heb je niet nodig want je hebt Bullguard al en 1 virusscanner is voldoende.

PcKeeper Live dient om je systeem up-to-date te houden maar dat heb je ook niet nodig.

De windows updates komen automatisch en verder hoef je niets te updaten als er geen problemen zijn.

Vooral drivers moet je niet updaten gewoon omdat er een nieuwe versie is.

Zeker voor drivers geldt de gouden regel: als er geen problemen mee zijn, blijf er dan af.

Programma's die je gebruikt, hebben meestal een ingebouwde update functie die de updates automatisch installeert of die je verwittigt als eer een update is.

Daarvoor heb je PcKeeper dus ook niet nodig.

Conclusie: PcKeeper is volledig overbodig.

 

Nu het probleem van de uitgeschakelde Bullguard .

Probeer eens om Bullguard opnieuw te installeren over de bestaande versie heen.

Daarmee worden ook sommige instellingen gereset en misschien lost dat het probleem wel op.

Start de pc opnieuw op na de herinstallatie van Bullguard.

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 uren geleden, kweezie wabbit zei:

Wat de criteria zijn om als Microsoft Partner erkend te worden weet ik ook niet maar als verschillende anti-malware tools PcKeeper als ongewenst en potentieel risico bestempelen, is het zeker geen onschuldig programma. 

Neemt Microsoft zichzelf wel serieus?

 

Ik heb BullGuard als betaalde versie. Met opnieuw over de bestaande versie heen installeren ook opnieuw betalen?

aangepast door HenkNoord
Link naar reactie
Delen op andere sites

14 uren geleden, HenkNoord zei:

Ik heb BullGuard als betaalde versie. Met opnieuw over de bestaande versie heen installeren ook opnieuw betalen?

Ik denk niet dat je opnieuw moet betalen.

Heb je geen installatie code of sleutel gekregen bij de aankoop of op de verpakking?

Die kan je dan opnieuw gebruiken.

Het kan ook zijn dat er niet om de code gevraagd wordt omdat Bulluard reeds geinstalleerd is.

Ik zou het installatiebestand gewoon uitvoeren en dan zie je wel wat er gevraagd wordt.

 

Als het toch iet zou lukken, neem dan contact op met de helpdesk van Bullguard voor bijstand.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat was inderdaad niet nodig. BullGuard is opnieuw geïnstalleerd, maar tijdens mijn afwezigheid gebeurde er meer dan verwacht. Er zijn allerlei dingen gereset en niet-geïndexeerde bestanden hersteld (zie foto's die ik nog net kon maken). Had dit allemaal met die applicatie- en Systeemfouten te maken? Zoals in voorgaande tekstbestandje.

 

 

niet-geïndexeerde bestanden hersteld.JPG

programma bestanden installeren antivirus.JPG

Addition.txt

Link naar reactie
Delen op andere sites

12 uren geleden, HenkNoord zei:

BullGuard is opnieuw geïnstalleerd,

Dat is goed nieuws.

En werkt hij ook correct?

Krijg je nog meldingen dat hij is uitgeschakeld?

 

De gegevens op de eerste afbeelding krijg je normaal bij het uitvoeren van een schijfcontrole door windows.

Dergelijke controle wordt uitgevoerd voor windows opstart.

Je kan de resultaten van deze controle bekijken in de logboeken.

 

Ga naar start - uitvoeren, typ eventvwr.msc en klik op OK.
Dubbelklik op windows logboeken.
Dubbelklik op het logboek voor toepassingen.
In de rechterkolom bij acties klik je op huidig logboek filteren.
Bij bronnen van gebeurtenis selecteer je wininit.
In het vakje waar staat <alle gebeurtenis id> typ je 1001 en klik op OK.
Je krijgt nu de details te zien. Klik op de knop kopieren en plak dan het resultaat in een volgend bericht.
 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 uren geleden, kweezie wabbit zei:

In de rechterkolom bij acties klik je op huidig logboek filteren.

Ik kom niet tot logboek filteren. Kijk in rechterkolom, maar zal wat over het hoofd zien (of hebben gezien).

 

Heb nog geen melding weer gehad dat BullGuard uitgeschakeld was.

 

Schijfcontrole is weer mogelijk dus. Had met structuur van het bestandssysteem te maken op de schijf? En is deze niet meer beschadigd?

 

De PCKeeper is hopelijk ook volledig weg ? En is er in principe niets meer dat aan tracking doet?

 

 

logboek filteren.jpg

aangepast door HenkNoord
Link naar reactie
Delen op andere sites

Afgaande op je afbeelding moet je aan de linkerkant klikken op het pijltje bij windows logboeken.

Daar moet je klikken op het logboek voor toepassingen.
In de rechterkolom bij acties klik je op aangepaste weergave maken.
Bij bronnen van gebeurtenis selecteer je wininit.
In het vakje waar staat <alle gebeurtenis id> typ je 1001 en klik op OK.
Je krijgt nu de details te zien. Klik op de knop kopieren en plak dan het resultaat in een volgend bericht.
 

13 uren geleden, HenkNoord zei:

De PCKeeper is hopelijk ook volledig weg ? En is er in principe niets meer dat aan tracking doet?

PCKeeper zou volledig weg moeten zijn.

Tracking is altijd nog mogelijk met zogenaamde tracking cookies maar dan moet wel de browser open hebben en websites bezoeken.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uren geleden, kweezie wabbit zei:

Je krijgt nu de details te zien. Klik op de knop kopieren en plak dan het resultaat in een volgend bericht.

Tot zover als op screenshot kwam ik. Zie geen knop kopiëren, tenminste hier niet.

 

Melding was er ook weer dat BullGuard uitgeschakeld was. Windows is miraculeus, maar aan en uit tegelijk kan toch niet? Tegenstrijdige meldingen.

 

waar is knop kopiëren.jpg

BullGuard aan of uit.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.