Ga naar inhoud

PC ram geheugen verhogen


Angeloj1990

Aanbevolen berichten

Beste,

 

Een tijdje geleden heb ik deze computer gekocht https://tweakers.net/pricewatch/754119/lenovo-legion-y720-cube-90h20011ny/specificaties/
Alleen begin nu te merken dat 16gb iets te weinig is helaas.. en wil het graag upgraden naar 32gb totaal.
Deze computer heeft maar 2slots dus 2x16gb ram is de enige optie, alleen ik zou niet weten welke ik moet kopen!
misschien dat iemand van jullie de beste upgrade krijgt gevonden zowel prijs en kwaliteit uiteraard.
 

Alvast bedankt!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Welkom op ons forum. :welkom:

 

Download en installeer Speccy.

Speccy is er ook in Nederlandstalige versie, bij de installatie (of update) kan je de taal wijzigen van Engels naar Nederlands ... als je op het driehoekje klikt, krijg je een uitrolmenu waarin je Nederlands kan selecteren.

 

Vink bij de installatie alle aangeboden extra's uit.

 

Speccy.PNG

 

Start nu het programma en er zal een overzicht gemaakt worden van je hardware.

Als dit gereed is, selecteer je bovenaan "Bestand - Publiceer Snapshot" en vervolgens bevestig je die keuze met " Ja ".

In het venster dat nu opent krijg je een link te zien, kopieer nu die link en plak die in je volgende bericht. Zo krijgen we een gedetailleerd overzicht van je hardware.

Meer info over deze procedure lees je HIER.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op het moment dat je die Speccy log hebt gemaakt was de helft van je RAM geheugen in gebruik, zijnde dus 8 GB. Dat lijkt me veel tenzij je een zware toepassing gebruikte, maar dat merk ik niet op.

 

Alvorens aan een uitbreiding van het RAM geheugen te denken ben ik van mening dat je er mee gediend bent eens na te gaan welk proces de grote slokop is van je RAM geheugen.

Open daarom taakbeheer eens:

  • Klik met de rechter muisknop op een lege plaats in de taakbalk  en kies "Taakbeheer".

Zorg er voor dat "Meer details" zichtbaar zijn (Zie linker benedenhoek van taakbeheer).

Zorg er voor dat het tabblad "Processen" geopend is (standaard is dat zo).

Klik op het kolomhoofd "Geheugen" totdat het sorteringssymbool naar beneden (V) wijst. Zie binnen de rode markering in onderstaande afbeelding.

Taakbeheer-Processen-Geheugen.thumb.JPG.546efdf77c516841be1edba316cccb08.JPG

 

Maak er met het knipprogramma een afbeelding van, die kan je dan in je volgend bericht hier in je topic plaatsen.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Download de 577bf0efb8088-FRST.png Farbar Recovery Scan Tool 32 of 64 bit van één van de onderstaande links

 


Hier staat een beschrijving hoe u kunt kijken of u een 32 of 64 bit versie van Windows heeft.

 

Farbar Recovery Scan Tool uitvoeren

 

  • Klik met de rechtermuisknop op FRST.exe en kies voor de optie "Als administrator uitvoeren".
  • Druk vervolgens op de Scan knop, er zal nu eerst een back-up van het register worden gemaakt.
  • Wanneer de scan gereed is worden er twee logbestanden aangemaakt met de naam (FRST.txt) & (Addition.txt) op dezelfde plaats vanwaar de 'tool' is gestart.
  • Voeg beide logbestanden als bijlage toe aan het volgende bericht.

 

Een handleiding via een filmpje van PC Helpforum kan je HIER vinden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo,

 

Stap 1.

Ga naar de map Downloads open die en sleep de tool FRST daaruit naar je bureaublad!

 

63-20180328-003bd2.png
Download fixlist.txt uit de bijlage naar het bureaublad, waar ook FRST.exe aanwezig is.

 

5af7f4ba11a8a-Screenshot-2018-5-10_tekstfixlist.txt

 

  • Klik met de rechtermuisknop op FRST.exe en kies voor de optie RunAsAdmin.jpgAls administrator uitvoeren.
  • Druk op de Fixen knop.
  • Er zal u een logbestand aangemaakt worden (Fixlog.txt) op dezelfde plaats vanwaar de 'tool' is gestart.
  • Voeg dit logbestand als bijlage toe aan het volgende bericht.

Een handleiding via een filmpje van Farbar Recovery Scan Tool kan je HIER vinden.

 

 

Stap 2.

Download 5ad1ee59ba80d-CKScanner_MAINICON.pngCKScanner by askey127 naar het bureaublad.

  • Klik met de rechtermuisknop op CKScanner.exe en kies voor de optie RunAsAdmin.jpgAls administrator uitvoeren.
  • Klik vervolgens op de knop Search For Files.
  • Wanneer de zandloper/rondje van de cursor verdwijnt, klik je op Save List To File.
  • Een berichtvenster opent, klik op OK en het bestand word opgeslagen.
  • Op het bureaublad staat een logbestand met de naam (ckfiles.txt).
  • Voeg dit logbestand als bijlage toe aan het volgende bericht.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.