Ga naar inhoud

netwerkadapter instelling of windows 10


HADEVE2309

Aanbevolen berichten

Veel problemen met internetsnelheid. Provider levert 600 MBit download( dat zeggen ze), ik kom met deze PC, bekabeld niet boven de 200 mbit.

Modem signaal is goed ( is gecheckt door monteur van de provider) en router m.i. ook. Bekabeld krijg ik op mijn laptop ruim 500Mbit....op vaste computer met dezelfde kabel niet hoger als 200

Heb nu dagelijks contact gehad met provider om te monitoren wat er fout gaat.

Caiway denkt nu dat de netwerkkaart niet goed staat ingesteld, of de proxy instellingen niet goed zijn.

Wie heeft er een suggestie ?

OS is windows 10 helemaal bijgewerkt en TP link gigabit PCE adapter gebruik ik als bekabelde verbinding.

Groetjes,

Henk

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 45
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Hallo,

 

We gaan alles eens bekijken:

 

Download de 577bf0efb8088-FRST.png&key=17a8e1ee47f9dFarbar Recovery Scan Tool 32 of 64 bit van één van de onderstaande links naar het bureaublad.


Hier staat een beschrijving hoe u kunt kijken of u een 32 of 64 bit versie van Windows heeft.
Farbar Recovery Scan Tool uitvoeren

Klik met de rechtermuisknop op FRST.exe en kies voor de optie RunAsAdmin.jpgAls administrator uitvoeren.

  • Als het programma is geopend klik Yes (Ja) bij de disclaimer.
  • Druk vervolgens op de Scan knop, er zal nu eerst een back-up van het register worden gemaakt.
  • Wanneer de scan gereed is worden er twee logbestanden aangemaakt met de naam (FRST.txt en Addition.txt) op dezelfde plaats vanwaar de 'tool' is gestart.
  • Voeg beide logbestanden als bijlage toe aan het volgende bericht.


Een handleiding via een filmpje van Farbar Recovery Scan Tool kan je HIER vinden.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo,

 

We gaan avast verwijderen, na de herstart neemt Defender het over zo niet zet hem dan aan.

 

 

Stap 1.

Weg gaan naar 5a07033868db6-shell32_271.ico_16x16.pngProgramma's en onderdelen:

  • Klik Windows knop plus R tegelijk in. 14-20170420-72a17d.png. Type appwiz.cpl in en klik OK.
  • Zoek de volgende programma's, klik met je rechtermuis knop erop en kies Verwijderen.
    • avast
    • Google Toolbar for Internet Explorer
    • IObit Apps Toolbar v9.4
  • Volg de de-installatie instructies van het programma zelf op.
  • Start indien nodig opnieuw op.

 

 

Stap 2.

Ga naar de map Downloads open die en Sleep de tool FRST naar het bureaublad.

 

63-20180328-003bd2.png
Download fixlist.txt uit de bijlage naar het bureaublad, waar ook FRST.exe aanwezig is.

 

5af7f4ba11a8a-Screenshot-2018-5-10_tekstfixlist.txt

 

  • Klik met de rechtermuisknop op FRST.exe en kies voor de optie RunAsAdmin.jpgAls administrator uitvoeren.
  • Druk op de Fixen knop.
  • Er zal u een logbestand aangemaakt worden (Fixlog.txt) op dezelfde plaats vanwaar de 'tool' is gestart.
  • Voeg dit logbestand als bijlage toe aan het volgende bericht.

Een handleiding via een filmpje van Farbar Recovery Scan Tool kan je HIER vinden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo,

 

Dat is netjes, in het logje zag ik dat je Realtek PCIe GBE Family Controller uitstaat.

Ga eens naar "apparaatbeheer" of je een geel vraag teken ziet.

 

Doe het volgende eens:  klik in Apparaatbeheer op "Actie" en klik vervolgens op "Apparaat inschakelen". Hiermee start u de wizard Apparaat inschakelen. Volg de instructies

Als het goed is moet Realtek PCIe GBE Family Controller  nu weer aanstaan en test het of je internet beter is. (via wifi is de snelheid altijd minder als bedraad)

Link naar reactie
Delen op andere sites

apparaat is ingeschakeld nu, maar de internetsnelheid nog niet verbeterd. Getest op de huidige bekabeling( geen wifi) Cat 6e kabel met aan 1 kant gegoten connector, aan de andere kant een zelf geknepen. Ik kan het nog even een keer proberen met een kabel welke ik vorige week van de provider heb gekregen met aan twee kanten gegoten connectors. Dan leg ik die even buitenom zodat een eventuele slecht contact en/of breukje uitgesloten is....of heeft dat geen zin. ??

Trouwens de browser firefox doet er erg lang over om op te starten. Daarbij is erg veel activiteit op de hardeschijf. Dat was al zo na de laatste "zware update" van windows 10.

Ik dacht dat die laatste update de tragere opstart veroorzaakt...of zou dat niet zo moeten zijn ?

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo,

 

Ja test maar even met een andere kabel, werkt het dan niet sneller doe het volgende:

 

We gaan een test doen dat "Schoon opstarten" heet hier enig uitleg Klik.

Lees dat even rustig door en voer het dan uit.

 

Klik met de rechtermuisknop op de startknop en klik op uitvoeren, type hier het commando msconfig gevolgd door enter.

  • Open het tabblad "Services" en vink de optie "Alle Microsoft services verbergen" aan.
  • Klik nu op de knop "Alles uitschakelen"
  • Open nu het tabblad "Opstarten" en klik op "Taakbeheer openen"
  • Schakel bij het tabblad opstarten nu alles items uit door deze één voor één te selecteren en op "Uitschakelen" te klikken.(noteer wel eerst wat allemaal is ingeschakeld)
  • Klik rechtsboven op "X" daarna op "OK" en herstart de computer.

 

Hoe is nu je snelheid nu?

Link naar reactie
Delen op andere sites


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.