Ga naar inhoud

netwerkadapter instelling of windows 10


HADEVE2309

Aanbevolen berichten

Hallo,

 

Hel goed, er zit/zat toch nog resten van malware dus doen we nog een test:

 

Download 536cf876403ee-AdwCleaner_Icon.pngAdwCleaner by Malwarebytes naar het bureaublad.

Klik met de rechtermuisknop op AdwCleaner en kies voor de optie RunAsAdmin.jpgAls administrator uitvoeren.

  • Klik vervolgens op de knop Nu scannen.
  • Wanneer de scan gereed is klikt u vervolgens op de knop Reiniging en Reparaties.
  • Klik vervolgens in het informatiescherm op Schoonmaken en nu opnieuw opstarten.
  • Nadat de computer opnieuw is opgestart wordt AdwCleaner automatisch geopend, klik op Logbestand bekijken.
  • Plaats dit logbestand als bijlage in het volgende bericht.
  • (Dit logbestand kunt u tevens terug vinden op de systeemschijf als C:\AdwCleaner\Logs\AdwCleaner[C00].txt.)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 45
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

zie bijlage....

nog even iets ter info, voordat ik adwcleaner had gebruikt, heb ik gekeken wat voor effect de verschillende browsers op de download snelheid hebben.

speedtest zowel op firefox als op edge met dezelfde server in de buurt contact laten maken....Edge scoorde bij deze poging bijna 100mbit hoger als firefox

AdwCleaner[C00].txt

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo,

 

We hebben aardig wat malware verwijderd, door invoer toepassingen kan Firefox vertraagt worden.

594cfe502108f-firefox_32512.ico_24x24.pn Reset Firefox. <--klik hierop

 

Start CCleaner op.

  • Klik in de linker kolom op Cleaner.
  • Klik achtereenvolgens op Analyseren en Schoonmaken.
  • Klik vervolgens in de linker kolom op Register en klik op Scan naar problemen.
  • Als er fouten gevonden worden klik je op Herstel geselecteerde problemen en OK.
  • Dan krijg je de vraag om een back-up te maken, klik op JA. en kies dan Herstel alle geselecteerde fouten.
  • Sluit hierna CCleaner af.

 

Herstart je pc en meet nu je snelheid eens.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo,

 

 

Het enigste wat je nog kan doen is Firefox geheel verwijderen.

Maak indien nodig een back-up van je bladwijzers Handleiding.

 

Verwijder via "Programma's en onderdelen" Firefox.

Herstart je pc en verwijder indien aanwezig de dik mappen.

 

Maak daarvoor eerst de "Verborgen bestanden" zichtbaar Handleiding.

Ga nu naar de dik gedrukte mappen en verwijder die: (indien aanwezig)

 

C:\Users\Gebruikersnaam\AppData\Local\Mozilla <== deze

C:\Users\Gebruikersnaam\AppData\Roaming\Mozilla <==deze

C:\Users\Gebruikersnaam\AppData\Locallow\Mozilla <==deze

C:\Program Files\Mozilla Firefox <== deze

C:\Program Files (x86)\Mozilla Firefox <== deze

C:\ProgramData\Mozilla Firefox <== deze

 

 

Herstart je pc en installeer Firefox weer, download meteen de 64 bits versie Hier.

Meet nu weer de snelheid.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Na verwijdering en her-installatie van firefox-64 blijft de snelheid nog erg wisselend, diverse metingen gedaan de laatste uren, maar het vliegt alle kanten op.

Mijn PC is in ieder geval "schoon" en start weer lekker vlug op. Een voorbeeld vanmiddag Edge 365 download....een kwartier geleden nog maar 96 !!! toen was Firefox weer 250

Gezien het wisselende beeld, ga ik morgen eerst even bij caiway vragen waarom het beeld zo snel veranderd.

Ik ga het zeker aan u terugkoppelen. 

Een vraag....wat is de beste manier om malware te bestrijden? Een abonnement op MBAM ? 

Voor nu hartelijk dank voor de afgelopen 2 dagen zeer kundig advies.

Als u nu nog andere instructies hebt.....dan ga ik gewoon verder hoor :-)

Anders hoort u spoedig van mij, zodra ik met caiway heb gecommuniceerd

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo,

 

Het verschil met de snelheden per  browser kom vaak voor, je kan hebben dat je met Chrome weer een andere snelheid behaald.

Dit kan te maken hebben met extensies en andere invoeg toepassingen.

Ik gebruik 3 browser expres omdat elke browser wel een specialiteit heeft.

Verder is je pc nu schoon, maar ook heeft het waarschijnlijk met het geheel van hardware te maken van deze pc.

Je pc moet er hard aan trekken om die snelheid te behouden houd daar ook rekening mee, ik denk zoals hij nu werkt hij zo zou blijven.

De snelhe9id is meer als genoeg voor een gebruiken en heb je meer nodig gebruik meerdere browsers.

 

1. Dan even over de beveiliging, ik heb je avast laten verwijderen en je gebruikt nu Windows Defender.

Sinds Windows 10 is Defender een goede virusscanner voor de thuis gebruiker dus test het eens uit en kijk wat je er van vind. (lees het volgende eens rustig door Klik)

 

2. Dan over Malwarebytes, de gratis versie is voor de thuisgebruiker als extra malwarescanner een goede optie.

Voer één maal per week een scan ermee uit (zoals ik had beschreven) en hou in de gaten als er wat word gevonden.

Vertrouw je het niet trek je gewoon hkier aan de bel.

 

3. Met het onderstaande tool ruim je de tools op die we hebben gebruikt:

 

Download 51a5ce45263de-delfix.pngDelfix - Alternatieve downloadlink by Xplode naar het bureaublad.

 

Dubbelklik op Delfix.exe om de tool te starten.

Zet een vinkje  voor het volgende item:

  • Remove disinfection tools

 

59d6689e080a8-Screenshot-2017-10-5_Delfi

Klik nu op "Run" en wacht geduldig tot de tool gereed is.

Wanneer de tool gereed is wordt er een logbestand aangemaakt. Dit hoeft je echter niet te plaatsen.

Note: Start je pc hierna opnieuw op, mochten er nog programma's of log bestanden aanwezig zijn mag je die handmatig verwijderen.

Maak indien nodig ook een nieuw herstelpunt (als je die aan heb staan) Handleiding.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Abbs,

 

Ben vanmorgen al in de slag geweest met mijn provider. Het probleem bij Caiway is, dat iedereen daar maar wat roept en wat anders doet dan de vorige adviseur.

De medewerker die ik vanmorgen kreeg ( 2e lijn !)  vond speedtest.net helemaal niet goed, dus overgegaan op testen direct op server caiway.

Eerst moest ik testen in de veilige modus van windows 10 met de huidige muurkabel maar dat gaf geen verbetering tov van gisteren.

Toen rechtstreeks op het modem en ook in de veilige modus met de fabrieks kabel van caiway ( buitenom). Toen haalde ik maar net de 200 mbit down, maar wel bijna 600 mbit up.:-)

Hij gaat er nu vanuit als de computer 600 upload aan kan.....dat hij ook die 600 down aan moet kunnen.

Dus komt er nu een monteur a.s. dinsdag om te kijken waar de bottleneck zit.

Dank voor de hulp, adviezen en meedenken.

Ik laat nog even weten waar het uiteindelijke probleem zit !

Groetjes

Henk

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gisteren bezoek gehad van Caiway monteur. Die haalde met zijn laptop ( HP-pro) fluitend de 600mbit zelfs vanaf de router.

Het probleem zit dus niet in het modem, router of bekabeling, maar in de hardware. Zoals abbs al aan gaf, moet de desktop er hard aan trekken om bepaalde processen aan te kunnen. Mijn andere test computer ( Laptop Toshiba) heeft weliswaar een i-5 processor en een sdd hardeschijf maar de geringe snelheid van de i-5 ( 1.7 GHZ) en het feit dat de netwerkkaart voor een bekabelde aansluiting het 5-ghz gedeelte van de asus router niet aan kan, zorgen er voor dat die door Caiway geleverde 600 niet gehaald wordt.

Hij gaf het advies om voorlopig het abonnement te downgraden naar 300 en eventueel Windows 10 schoon te her-installeren.

Volgens hem geeft dat vaak een enorme verbetering omdat er bij alle updates ook die van windows 7 naar windows 10 toch erg veel vertragingen en "vervuilingen" kunnen ontstaan.

Daar ga ik dan maar over nadenken omdat te gaan doen op de desktop. Ik heb nog geen idee hoe ingewikkeld dat is, maar daar ga ik mij binnenkort maar eens in verdiepen.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.