Ga naar inhoud

netwerkadapter instelling of windows 10


HADEVE2309

Aanbevolen berichten

ok. schoon opstarten ingesteld, maakt niets uit qua opstart snelheid, computer doet er gewoon vrij lang over om alle picto's op het bureaublad in te kleuren.

Ze verschijnen onmiddelijk in een flits, vervolgens verdwijnt de kleur en worden ze langzaam één voor één ingekleurd.

Internet snelheid blijft na een nieuwe opstart rond de 225 mbit, zowel via de muurkabel als de buitenom kabel rechtstreeks op de router maakt geen verschil

m.i. dus geen slecht contact wat er speelt.

Als ik de buitenom kabel uit de PC haal en in mijn laptop doe.....krijg ik daar wel 550 snelheid met hetzelfde testprog op speedtest.net

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 45
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Hallo,

 

Schakel de Microsoft services en de items die bij het opstarten zijn uitgeschakeld weer in. (zoals alles dus stond).

 

Heeft deze laptop wel ooit die snelheid behaald?

 

 

Doe eens een "Schijfcontrole"
Hier een mooie uitleg Klik.

selecteert zowel de optie: “Fouten in het bestandssysteem automatisch corrigeren” als “Beschadigde sectoren zoeken en repareren”


Start daarna de schijfcontrole meld straks de uitslag, na afloop doe meteen:

 

Klik linksonder op het vergrootglas en doe de volgende stappen:
1. typ cmd.
2. klik met je rechter muisknop op Opdrachtprompt.
3. klik op Als administrator uitvoeren.

5a4f3d809f508-cmd-adm.png

Typ in het zwarte venster SFC /SCANNOW en druk op de enter-toets. (let op de spatie!)

Als dit klaar is maak je een screenshot en upload het naar https://imgdumper.nl.
Post de link die je krijgt in je volgend bericht.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

35 minuten geleden, HADEVE2309 zei:

deel 1 is gelukt, ..... Het is niet nodig om dit station nu te scannen, deel 2 zit in de bijlage

 

 

Ik kan het niet lezen, ik heb de bovenste link geheel nodig.

Maar wat was de uitslag , waren er kapotte bestanden?

 

En de andere vraag heeft deze laptop wel de behaalde snelheid eerder behaald?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Toen ik hem van mijn werkgever, bij  pensionering, meekreeg zat er Windows 7 home premium op. Later kreeg ik een bericht van microsoft om te overwegen over te stappen naar windows 10. Ik kan me herinneren dat microsoft eerst een check gedaan heeft om te kijken of mijn systeem goed genoeg was voor Windows 10.

Link naar reactie
Delen op andere sites

even voor de duidelijkheid....

Het is geen laptop maar een desktop. Ik heb geen idee of de computer eerder wel boven de 250 mbit kwam.

Heb hem in het verleden altijd draadloos gebruikt.....en dan geeft de provider geen ondersteuning vanwege de sterk wisselende omstandigheden, per locatie

Alleen toen ik overging op bekabeld en toen wel de snelheid kon monitoren, ben ik gaan klagen bij de provider en heb op hun advies een sneller/duurder abonnement genomen, toen kwam ik er achter dat e.e.a nog steeds niet voldeed.

Vervolgens heb ik bij een computerwinkel een betere netwerkadapter gehaald maar ook dat gaf nog steeds geen verbetering.

De provider zegt nu...we leveren 600 mbit, dat kunnen we controleren op het modem, dus uw netwerkkaart, bekabeling en/of router-instellingen zijn niet juist daarom haalt u de snelheid niet. Dat is aan u, om dat uit te "vogelen"

Heb eerder een andere router genomen, nieuwe kabels getrokken en snellere netwerk kaart gekocht ( systeem was snel genoeg volgens computerwinkel voor de aangeschafte netwerkkaart en dan kom je nog niet boven de 250 m/bit.

Zo het systeem, ondanks de snelle netwerkkaart de bottleneck kunnen zijn ?

Link naar reactie
Delen op andere sites


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.