Ga naar inhoud

vlc mediaplayer afspelen audiobestanden


fhfaber

Aanbevolen berichten

Hi,

ik gebruik VLC mediaplayer om mijn muziek (meest geript van CD) af te spelen op mijn Windows 10 PC. Helaas heeft dit programma een vervelende eigenschap, als je een album af wil spelen waarvan de nummers in elkaar overlopen (bijvoorbeeld the Dark Side of the Moon van Pink Floyd) dan heb je bij de overgang van het ene nummer naar het volgende even een kleine pauze. Is er een instelling die je aan kunt passen om ervoor te zorgen dat de nummers vloeiend in elkaar overlopen, dus zonder die hinderlijke pauze? Speurwerk met google leverde niet de gewenste oplossing, meestal krijg je alle informatie over het afspelen van videobestanden.

Ik ben benieuwd of er een oplossing bestaat voor dit probleem.

Vriendelijke groet,

Frank

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hi,

 

bedankt voor de snelle reactie. Met Windows Mediaplayer heb ik dit crossfade probleem niet maar met VLC worden de hoesafbeeldingen mooi groot op mijn scherm weergegeven en bij Windows Mediaplayer zie je een hoesafbeelding op postzegelformaat. Ik had eigenlijk gehoopt dat er een eenmalige instelling bestond om bij VLC het crossfade probleem op te lossen. Maar ik heb begrepen uit de beschrijving dat je dan iedere keer hele ingewikkelde handelingen uit moet voeren. Gelukkig heb ik ook nog veel albums waarvan de tracks niet in elkaar overlopen dus daarbij speelt dat probleem niet. Jammer dat men bij de ontwikkeling van VLC geen rekening heeft gehouden met het probleem. Wie weet of er ooit een update komt, een verbeterde versie waarbij dit is opgelost. Ik neem aan dat ik niet de enige ben die zich stoort aan ongewenste pauzes tussen de tracks.

 

Vriendelijk groeten,

 

Frank

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.