Ga naar inhoud

Excel raadsel


Kenny1989

Aanbevolen berichten

Geachte, 

 

Ik gebruik Microsoft Excel 2016 (Home Edition op een Apple Macbook Pro) en ik zoek naar een oplossing voor mijn raadsel. 
Ik heb een cel waar zowel tekst als cijfers in staan. De inhoud van deze cel is bijvoorbeeld: 
"Betaling werd gedaan naar Taverne de Rots op rekeningnummer BE73 8800 0008 7890 met referentie 15687".

Zo heb ik een hele hoop cellen maar telkens met andere rekeningnummers (inkomsten & uitgaven) in. Ik zou graag enkel de rekeningnummers in deze cellen laten herkennen via een bepaalde formule zodat ik een onderscheid/rangschikking kan maken naargelang de ontvangers. Het gaat om al mijn inkomsten en uitgaven dus zéér veel cellen.

Weet iemand hoe ik dit best doe? Ik heb er reeds een lange tijd achter gezocht, maar ik vind het jammer genoeg niet.

 

Alvast bedankt!

 

Groeten,

 

Kenny1989

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 20
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Is de pos van het rekening nummer altijd op de zelfde plaats?

In het voorbeeld wel als je begint te kijken van de rechter kant.

in dit geval kan je de Right(text;num_char) gebruiken om het er uit te filteren gevolgd met de Left(text;num_chars)

 

in het ander geval vermoed ik dat ze met visual bisic gaan afkomen maar hier ben ik zelf minder in thuis.

Link naar reactie
Delen op andere sites


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.