Ga naar inhoud

Time machine maakt geen backup


Aanbevolen berichten

Beste,

Mijn ext hdd maakt geen backups meer de enige melding die ik krijg is 'reservekopie voorbereiden' en daar blijft het bij. Heb verleden week gans de hdd gewist en daarna maakte hij wel een backup. De laatste was nu weeral van 23/11 geleden en krijg dus de eerder gemelde melding. Hdd is een Lasie Porsche design 2TB. Is niet vol. Iemand die dit probleem ook al heeft voorgehad?

Dank.

 

Schermafbeelding 2018-11-28 om 13.39.50.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik neem aan dat de TimeMachine externe harde schijf rechstreeks is aangesloten aan de Mac, en niet via een USB-hub.

En is wel een vinkje geplaatst bij Automatische reservekopieën.

 

Probeer het volgende:

De Mac uitzetten en vervolgens koppel de TimeMachine externe harde schijf af.

Even wachten en zet de Mac weer aan.

Daarna de TimeMachine externe harde schijf aansluiten aan de Mac.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb gedaan wat ge hebt voorgesteld en het werkt maar waarom begint daarna weer hetzelfde 'reservekopie voorbereiden'. Heb het 10 minuten laten doen heb dan de hd verwijdert. Heb dan bijwijze van proef een hd die ik laten vervangen heb door een ssd geformatteerd en dan backup gemaakt zonder problemen maar later ook dezelfde probleem 'reservekopie voorbereiden'. Heb wat gegoogeld en zijn nog personen die dit voor hadden en uiteindelijk naar Apple gebeld. Of zij zomaar support geven zonder Apple Care weet ik niet.

Dank. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, papadoc zei:

daarna weer hetzelfde 'reservekopie voorbereiden'. Heb het 10 minuten laten doen heb dan de hd verwijdert.

Waarom verwijderd je na 10 minuten? Laatste back-up was van 23/11. TimeMachine heeft meer dan 10 minuten nodig om back-up te maken van jouw Mac.

Als TimeMachine bezig is, laat hem met rust.

 

En wat gebeurd er als je op Maak nu reservekopie klik?

 

2 uren geleden, papadoc zei:

en uiteindelijk naar Apple gebeld. Of zij zomaar support geven zonder Apple Care weet ik niet.

Ja, zonder AppleCare+ kunt je ondersteuning vragen van Apple, ik heb ooit via chat gedaan.

Lees ook dit Apple artikel.

>> onderaan het artikel klikt op Contact opnemen met Apple Support.

 

Je kunt ook dit volgen.

 

Het voornaamste is, gunt TimeMachine de tijd om zijn werk te doen.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 minuten geleden, papadoc zei:

De laatste 2 dagen worden regelmatig backup's gemaakt. 

Dat is mooi.

 

10 minuten geleden, papadoc zei:

misschien te vlug gestopt?

Dat begrijp ik niet, ik laat mijn externe harde schijf TimeMachine hangen aan mijn iMac, ik koppel nooit los. Als het ledje Aan blijft is hij aan het rusten, als het ledje knippert is hij een back-up aan het maken.

Ik kan ook via FInder zien wanneer hij bezig is, een draainde rondje:

 

48246595_Schermafbeelding2018-11-29om20_49_18.jpg.e334bc4e3790f9f151f485e87b001d3f.jpg

 

Als je de externe harde schijf TimeMachine aan de Mac gekoppeld laat, dat lijkt me beter.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.