Ga naar inhoud

internet gaat soms ineens waanzinnig traag maar enkel op laptop


t.d.

Aanbevolen berichten

Download en installeer Speccy.

Speccy is er ook in Nederlandstalige versie, bij de installatie (of update) kan je de taal wijzigen van Engels naar Nederlands ... als je op het driehoekje klikt, krijg je een uitrolmenu waarin je Nederlands kan selecteren.

 

Vink bij de installatie alle aangeboden extra's uit.

 

Speccy.PNG

 

Start nu het programma en er zal een overzicht gemaakt worden van je hardware.

Als dit gereed is, selecteer je bovenaan "Bestand - Publiceer Snapshot" en vervolgens bevestig je die keuze met " Ja ".

In het venster dat nu opent krijg je een link te zien, kopieer nu die link en plak die in je volgende bericht. Zo krijgen we een gedetailleerd overzicht van je hardware.

Meer info over deze procedure lees je HIER.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 57
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Op 23/1/2019 om 19:41, t.d. zei:

ok, windows helemaal opnieuw geïnstalleerd, alle programma's. en meteen terug miserie!

 

kan het aan mijn harde schijf liggen? 

Neen, de harde schijf blijkt in orde te zijn. Ik denk er steeds meer aan dat het een driver probleem is

Ben je zeker dat je via Windows update al de recentste drivers hebt binnengekregen?

Ga eens via START naar Instellingen > Bijwerken en beveiliging. Klik daar op Naar updates zoeken en geef deze actie de nodige tijd.

Start daarna de computer opnieuw op.

 

Als het probleem niet verholpen is, installeer dan de HP Support Assistant (rode downloadknop) en laat die zijn werk doen.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

alright, heb een update gedaan en ben nu via HP Support Assistant updates aan het installeren voor de Intel Chipset, Broadcom WLAN driver, HP Wireless Button Driver en Intel HD Graphics Driver....

 

Het downloaden gaat nu de hele tijd met pieken en dalen (daarnet bv. van 1.7Mb/s naar 61kb en dan terug naar 1.7Mb), daarnet begon de ventilator weer heel hard te blazen en ik zag toen bij taakbeheer dat ik bij schijf aan 100% zat en bovendien wordt de laptop nu onaangenaam warm.

 

Ik ben bijna klaar om het op te geven en gewoon een nieuwe laptop te kopen :(

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, t.d. zei:

Ik ben bijna klaar om het op te geven en gewoon een nieuwe laptop te kopen :(

Ik begrijp je frustratie helemaal hoor. Temeer omdat deze pc helemaal niet aftands is.

 

1 uur geleden, t.d. zei:

Het downloaden gaat nu de hele tijd met pieken en dalen (daarnet bv. van 1.7Mb/s naar 61kb en dan terug naar 1.7Mb),

Dat is erg vreemd gezien het om een nieuwe installatie gaat en je op andere apparaten dat probleem niet hebt.

Werk je met een Wifi verbinding of via kabel? Het zou verstandig zijn om via kabel verbinding te werken totdat alle driver updates via HP binnen zijn natuurlijk. Dat is gewoon een kwestie van logisch denken hé.

 

1 uur geleden, t.d. zei:

daarnet begon de ventilator weer heel hard te blazen en ik zag toen bij taakbeheer dat ik bij schijf aan 100% zat en bovendien wordt de laptop nu onaangenaam warm.

Dat is een nieuw gegeven!!! Dat kan niet nieuw zijn hé.  Is de laptop al eens stofvrij gemaakt?

 

 

 

aangepast door droske
Kleine toevoegingen.
Link naar reactie
Delen op andere sites

dat warm worden is een redelijk nieuw gegeven... is nog maar sinds een week of drie dat ik het echt voel. het probleem met wegvallende wifi heb ik al maanden

 

En bedoel je met stofvrij als in 'm opendoen en met de stofzuiger erdoor? Want dat heb ik nog niet gedaan. hoe pak ik dat best aan? want dan moet je oppassen voor statische elektriciteit zeker?

Link naar reactie
Delen op andere sites

41 minuten geleden, t.d. zei:

het probleem met wegvallende wifi heb ik al maanden

Daarom je recentste drivers installeren via een kabelverbinding met je modem zodat je zeker over de recenste drivers voor je Wi-Fi netwerkkaart beschikt.

 

41 minuten geleden, t.d. zei:

En bedoel je met stofvrij als in 'm opendoen en met de stofzuiger erdoor? Want dat heb ik nog niet gedaan. hoe pak ik dat best aan? want dan moet je oppassen voor statische elektriciteit zeker?

Een stofzuiger is gemaakt voor huishoudelijk gebruik, maar indien je niet over een alternatief beschikt kan die mits inachtneming van een aantal voorwaarden ook wel eens ingezet worden

 

Hoe moet het dan wel? Hier een voorbeeld van een Medion Akoya laptop (met heel veel dank aan Dasle): https://www.pc-helpforum.be/topic/64712-medion-akoya-e6234-md99230-fan-cleaning/

 

Het openen van een laptop is uiteraard bij ieder merk en model anders.

 

aangepast door droske
Link naar reactie
Delen op andere sites


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.