Ga naar inhoud

Hulp samenstellen / kiezen laptop


AsjePc

Aanbevolen berichten

Beste forumleden & helpers

 

Mijn pc begint elektrische geluiden te maken (te vergelijken met wanneer je prutst aan een voeding + monitor, licht geknetter), en soms zelfs hard geknetter, alsof ik met m'n hard hel hard over loshangende toetsen ga. Anyways, 't is een medion (Duh, wat anders, andere zouden nog mee gaan :P ), al 2, bijna 3 jaar oud, wel aan vervanging toe.

 

Ik heb deze al vaak opgelapt en vrees dat hij binnenkort definitief de geest zal geven. Dat is de reden dat ik graag eens wil rondkijken, en evt een "upgrade" doen. 

 

  • Waarvoor heb ik een PC nodig? Ik wil hier graag games mee kunnen spelen zoals Roblox, omsi2, Eurotruck sim 2 ,.. (Liefst vlotjes, geen of weinig lag.). Ook zou ik er graag videos mee kunnen bewerken voor YouTube, en streamen.
  • Wat is mijn budget? - Ik zou graag onder een bedrag van €1200 blijven, aangezien ik slechts 15 jaar ben, en het wel binnen het jaar moet kunnen "afbetalen" aan m'n vader. ;)
  • Een merkcomputer of een samenstelling? - Wat het beste is, een samenstelling mag van mij ook, liefst wel al gemonteerd, want zo'n handige harry ben ik niet. ;)
  • Ga ik overklokken? Geen idee. Als ik er garantie met kwijtraak niet, anders waarschijnlijk wel indien nodig.
  • Ga ik later upgraden? Indien mogelijk wel, aangezien ik vanaf vorige maand loon heb, kan ik er wel eens iets mee aanvangen. :D
  • Heb ik al die nieuwe functies wel nodig? Dvd-rom: Ja. Wifi: JAAAAA SSD: Zeer graag
  • Ga ik zelf assembleren? Nee bedankt. Te veel ontploffingsgevaar :P
  • Heb ik een besturingssysteem nodig? Ja, windows 10 home.
  • Ga ik zelf installeren? Als dat haalbaar is wel. Wat wordt hier specifiek mee bedoeld? Dat je enkel je bios hebt, of gewoon dingetjes moet instellen zoals wachtwoord, of...?
  • Heb ik een voorkeur aan onderdelen? Toetsenbord mag verlicht zijn indien het past binnen het budget. Mooie kleuren zouden ook een meenemertje zijn (liever dan verlichte toetsen)
  • Heb ik nog randapparatuur nodig? Toetsenbord + muis heb ik, en de lader zal er dan wel bij zitten? ;)
  • Heb ik specifieke wensen? Ja. Ik zou graag de mogelijkheid hebben om later het RAM geheugen uit te breiden, en misschien een andere videokaart te steken indien mogelijk (Als ik dan weer wat gespaard heb.)
  • Woon je in Nederland of België, wil je bestellen bij een specifieke (web)winkel? Ik woon in België, en zou dus graag ook een AZERTY keyboard hebben. Verder maakt de webshop niets uit, liefst wel een betrouwbare, met pc levertijd binnen de 3 weken.

 

Alvast bedankt!

Jonas

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

24 minuten geleden, stegisoft zei:

Deze pc van alternate (klik) is zeer goed van prijs met snelle SSD eb 1 TB harddisk.

Windows 10 home is geïnstalleerd en dus moet je niks doen.

 

Geweldig bedankt voor je hulp. Helaas ben ik zoals vermeld in de titel op zoek naar een laptop. Dit omdat mijn ouders uit elkaar zijn, en ik liever een desktop meesleur dan een laptop. ;)

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 minuten geleden, stegisoft zei:

Deze laptop (klik) is prima voor uw eisen.

Toetsenbord is ook verlicht + 16 GB geheugen en zeer goede videokaart + IPS beeldscherm

 

Wat is een ips beeldscherm? 

 

En, kan de computer een degelijke game zonder lag runnen? 

 

Bedankt! 

 

W8, ik krijg hier de optie welke videokaart.. Hier ken ik echt de ballen van.. 

Welke kies ik? 

 

Screenshot_20181213-140247.png

aangepast door AsjePc
Link naar reactie
Delen op andere sites

38 minuten geleden, stegisoft zei:

IPS geeft beter en realistische beeld.

Uw games zal het gemakkelijk gaan doch het zijn wel oude games en mogelijk moet je apart DirectX: Version 9.0c installeren doch het kan zijn dat de games dat zoet voor jou.

 

 

Geweldig! Momenteel lopen al mijn games ook op DirectX versie 11. ;)

Ik ga proberen m'n vader nu te overtuigen, en dan eens te zien wat ie geeft! Hartelijk bedankt voor je advies!

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.