Ga naar inhoud

Backup maken van contactpersonen en later terugzetten


Jive1

Aanbevolen berichten

Hey!

Nadat onder leiding van dhr. Abbs in een vorig topic er niet in geslaagd ben om mijn Windows weer wat te versnellen - alle malware die er mogelijk was, is weggedaan, maar de resultaten zijn praktisch niet veel veranderd - wil ik zoals ik vroeger steeds deed mijn Windows opnieuw installeren. Op zich is me dat geen probleem, maar ik heb in 't verleden steeds problemen gehad bij het herinstalleren om een back-up te maken van mijn emailadressen en de emailinstellingen.

Kan iemand mij duidelijk, uitleggen hoe ik zo'n back-up moet doen en later de gegevens terugzetten, en met duidelijk positief resultaat, zodat alle adressen er weer staan en dat ik ermee kan werken zoals voor de back-up..

Groeten

Jive1 - Belgium

Link naar reactie
Delen op andere sites

Probeer het dus toch nog eens en als je ergens op strop loopt: maak dan even een screenshotje van die (fout)melding en plaats ze hier - dan gaan we op zoek.

 

Er is nog een tweede mogelijkheid: àl je actuele gegevens (adresboek, al je actuele mails in je verschillende mappen (postvak in, verwijderde items,...) - ook al je bijlagen van al de mails in die mappen: dit zit allemaal in je actuele pst-bestand.  (vandaar dat dit ook zo groot is)  (*)

Wat je kan doen: dat pst-bestand ergens dubbel gaan stellen (kopieren naar een andere plaats) en dat kan je later - als je een ' backup' wil terugplaatsen, dàn terug over je pst van dat moment zetten. Bedenk dan wel dat je àlles sinds dat 'veilig stellen van je pst-bestand' en dàt ogenblik kwijt bent.

Tevens in het oog houden dat je dit (het overschrijven van je pst met zo'n oude pst) alleen maar kan doen als je Outlook even afsluit gezien anders je pst in gebruik is en windows de vervanging niet zal laten doorgaan)

 

(*) wat je vooraf best kan doen is: je pst-bestand even 'uitzuiveren' : vb verwijder in je map Verwijderde Items alle berichten die je toch niet meer nodig hebt, idem in je Verzonden Items - verwijder vb ook alle mails-met-grote-bijlagen die ergens staan en die je toch niet meer nodig hebt of waarvan je de bijlagen elders al hebt opgeslagen: op die manier wordt je pst-bestand wat kleiner en neemt je 'backup' ook een iets kleinere plaats in

 

ps: 'k verplaats je vraag even naar Outllook, mogelijk krijg je dan van anderen ook nog reacties

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.