Ga naar inhoud

Actieve rij laten oplichten


Lancelot

Aanbevolen berichten

Hallo iedereen

 

Ik weet dat het mogelijk is om de actieve rij (niet de kolom) te laten oplichten - zie het voorbeeld als bijlage.

 

Eén nadeel: alle andere, gekleurde cellen verliezen hun celkleuring.

 

=> Kunnen cellen hun opvulling met kleuren behouden terwijl de actieve rij een kleurtje krijgt ?

 

(Bijkomende vraag: kan de geselecteerde cel (bv B5) ofwel een vette rand krijgen, ofwel doorzichtig blijven (of iets in die aard) terwijl de gehele actieve rij oplicht ?)

 

Ik vermoed dat zoiets met VBA moet gedaan worden, tenzij er andere mogelijkheden bestaan.

 

Iedereen bedankt alvast.

 

 

Actieve rij.xls

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 8/1/2019 om 19:19, Lancelot zei:

Eén nadeel: alle andere, gekleurde cellen verliezen hun celkleuring.

=> Kunnen cellen hun opvulling met kleuren behouden terwijl de actieve rij een kleurtje krijgt ?

Ja, dat kan. Maar ik vind het niet aan te bevelen en zou dat zelf niet snel gebruiken. Zeker als je dat over een groot bereik wil toepassen, vertraagt dat de werking van de sheet enorm. Maar dat het wel kan, kun je in de bijlage zien.

Quote

Bijkomende vraag: kan de geselecteerde cel (bv B5) ofwel een vette rand krijgen, ofwel doorzichtig blijven (of iets in die aard) terwijl de gehele actieve rij oplicht ?)

Een cel die geselecteerd wordt, krijgt automatisch al een 'vette' rand (nog niet gemerkt?).

Dat er nog aan toevoegen zouvoor nóg meer vertraging zorgen, want bij selectie van een andere cel moeten álle cellen van je tabel doorlopen worden om te kijken welke cel omrand was.

 

PC-H Lancelot.xlsm

aangepast door alpha
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb een beetje een combinatie gedaan van de tips - waarvoor dank - en het lijkt goed mee te vallen.

 

Een heel kleine VBA-code + de simpele voorwaardelijke opmaak =OF(RIJ()=CEL("row")) heeft de klus geklaard. Zonder de tips was het niet gelukt, dus bedankt iedereen.

 

Dit mag gesloten worden.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

56 minuten geleden, Lancelot zei:

Een heel kleine VBA-code + de simpele voorwaardelijke opmaak =OF(RIJ()=CEL("row")) heeft de klus geklaard.

Als je OF in een functie gebruikt, dan moet er een keuze zijn, en die is er niet in =OF(RIJ()=CEL("row")) .

OF kun je dus zonder meer weglaten. Het woord row tussen aanhalingstekens in die functie begrijp ik ook niet, kun je dat eens uitleggen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.