Ga naar inhoud

aankoop ram en stekkerdoos, powerline ruilen?, advies gevraagd aub


Aanbevolen berichten

Beste

 

Zou u mij alstublieft advies kunnen geven?

Ik zit vast met de aankopen... Beetje chaos in mijn hoofd omdat ik niet weet wat te doen...

 

DDR4 RAM CL 16:

Ik had graag geweten wat een "correcte prijs" is voor corsair vengeance lpx 3200 cl 16 8gb x 2 sticks.

De prijzen lijken nog altijd de pan uit te swingen.

Ik heb geen idee of een prijs van over de 150 euro te rechtvaardigen valt voor 1 ramlat van 8gb?

Mijn andere ramlatten 2x4gb zijn ook van dit merk. Is het het beste om bij dit merk te blijven of kan een ander ook.

 

STEKKERDOOS:

Daarnaast wil ik ook een stekkerdoos kopen maar eentje die tegen een bliskeminslag beschermt.

Ik heb hierbij mijn bedenkingen. Zijn die dure stekkerdozen van over de 40 euro het waard? Ik heb ergens gelezen dat als je een directe hebt op je huis dat geen elk apparaat veilig is.

Is een normale doos met normale overspanningsbeveiliging goed genoeg?

 

POWERLINE:

Ik heb ook twee maanden geleden een powerline besteld. Wat ik niet wist was dat het met randaarde was. Devolo 1300+ duo serie geloof ik die in 2018 is uitgekomen.

Nu blijkt de helft van de tijd omdat ik twee verdeeldozen met randaarde voor dat ding heb moeten aankopen dat de wifi snelheid van mijn oude stick nog sneller gaat dan de snelheid via lan cat 7 en 8 kabels via dat ding..

Uploadsnelheid daarentegen is wel beter. Powerline wordt gebruikt op de eerste verdieping in een huis van 40j oud.

De powerline zit beneden aan de modem in een randaarde stekkerdoos naar penaarde en boven eveneens in een drie blokje randaarde naar penaarde uitgang.

Te horen gekregen van een kamergenoot die informatica volgt dat die powerline connectie nu dubbel moet springen daardoor. 

Is het het beste dat ik retourneer?

Indien ja, zijn er modellen die dezelfde consistente snelheid halen? Want consistent dat was ie wel in de snelheid, geen snelheidsverlies ondervonden.

Welke zou u mij aanraden? Dient vooral om mediabestanden van en naar mijn NAS over te zetten.

 

Sorry voor de vele vragen. 

Heb zelf wat onderzoek verricht hiernaar maar ik kom er niet uit.

 

Met vriendelijke groeten

 

Mellinda

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Geheugenprijs is normaal dat er veel verschillende prijzen ziet.

Als uw moederbord 2 x 8 GB aankan kan je op deze site (klik) vrij goedkoop kopen.

 

Je moet kijken op de stekkerdoos of het geschikt is voor blikseminslag.

De prijs wordt bepaald hoeveel volt dat tegen kan houden.

Een voorbeeld (klik)  staat vermeld tot 60.000 A en daardoor ook stuk duurder.

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bovenop mijn vorige bericht:

 

Te horen gekregen van een kamergenoot die informatica volgt dat die powerline connectie nu dubbel moet springen daardoor

Wat bedoeld hij ermee?

Bedoeld hij dat stroom / internet / stroom / internet interval?

Het gaat hier om milliseconde en dat zal je niks van merken.

 

 

aangepast door stegisoft
Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt Stegisoft voor uw reactie en advies. Nu heb ik een beter zicht op de  prijs en idd een goede website.

 

Met "springen" zoals hij het me simpel probeerde uit te leggen zei hij als je de Powerline van NL model penaarde 2 stuks in 2 stekkerdozen van rand naar penaarde gaat pluggen dat het "kastje" of de Powerline door ieder extra aansluiting op een doos of splitter van het stopcontact extra moeite moet doen om de andere adapter te vinden en dat je snelheidsverlies ging hebben. Ik moet wel zeggen dat de uploadsnelheid beter is via de Powerline die ik boven aan mijn NAS heb gekoppeld maar dat de downloadsnelheid boven tegen valt, via de Powerline. Via mijn oude tp link Archer haal ik hogere downloadsnelheid.

 

De NAS moest bij mij weg uit de keuken omdat ie uiteindelijk altijd vol vet en geur hing door het koken en dat naast de modem iedere x schoonmaken ook die NAS poetsen wat vervelend werd en het in de weg stond op de kast. Vroeger was ie aan een bbox3 gekoppeld via lan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Springen zoals uw vriend zegt is gedeelte waar maar uw NAS in de keuken zetten is echt vragen om problemen.

Uw microgolfoven en andere toestellen kunnen ook de verbindingen verstoren.

Bovendien is in de keuken ook nog eens vochtiger en dat is ook niet goed voor zowel verbinding als de NAS zelf. 

 

Maar powerline kan je eender waar in huis aansluiten en daar kan je ook de NAS op aansluiten.

Je moet wel anders denken.

Eerst powerline in de stopcontact en dan de NAS aan powerline of eventueel switch aan powerline en daarop de NAS en computer enz.

Maar je hebt een snelle powerline gekocht in een huis met dunne kabels en in dat geval was het beter geweest een versie van max 100 Mbps powerline te kiezen.

 

Ik heb het zelf ook 3 powerline in huis en totaal geen probleem.

Is nog nooit uitgevallen.

Het maak ook niks uit waar powerline aangesloten is als maar 1 powerline rechtstreeks verbinding kan maken met router.

Het hoeft helemaal niet aan de router zelfs aangesloten zijn want het kan ook op switch gebeuren.

 

Als jij powerline 1300 Mbps hebt dan wilt het niet zeggen dat je effectief haalt.

Het kan ook af van uw netwerkkaart van pc of laptop of NAS

Nieuwe Nas kunnen 1 of meerdere 1000 Mbps netwerkkaart hebben maar de oude versie is dat 100 Mbps.

 

Maak je een verbinding met de NAS dan word de down/upload bepaald door de snelheid van de een toestel en die van de NAS

Voorbeeld: tablet naar Nas of PC naar Nas.

Er zijn goedkope NAS met lage processor en de veel duurder snelle NAS 

 

Let op: het groter de afstand is tussen 2 powerline, hoe trager het is.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ons elektriciteitsnet is zo gevoelig dat het signaal verstoord wordt door een 40j oude fruitpers als de Powerline insteekt hehe. Wasmachine, drie diepvriezers en combo kookplaat gaat nog. Zet je tegelijk ook de oven op ligt alles plat haha. Ik heb er al aan gedacht de Powerline open te vijzen en zelf een gat erin te boren om over de pen te doen zodat ie dan rechtstreeks kan ingeplugd worden. Maar ik durf dat niet op dat NL model. Een filmpje gevonden over hoe dat moet maar ik vertrouw het niet of de randaarding dan nog deftig werkt ....

 

Ik moet ook nog eens uitzoeken of mijn Synology nog gaat werken. We gaan eind deze maand naar een andere provider overstappen. Beu om te weinig te krijgen en naargelang teveel te betalen. Ik veronderstel dat het niet mogelijk is om in zo een oud huis 2 verschillende providers te hebben?

 

Mijn voorkeur gaat uit naar edpnet maar dan zou ik pack internet en telefonie moeten nemen om de echt onbeperkte te hebben... Scarlet biedt dan weer een trio pack aan owv de tv die me voordelig lijkt maar dan moet ik half op snelheid inboeten en los tv pack bieden ze niet aan. Proximus en Telenet lijken de enige die tv apart aanbieden maar dan heb je de Replay niet of terugspoelen als een programma bezig is.

 

Wij bellen ook vaak naar mobiele nummers dus dan moeten we die optie er ook nog eens bijnemen. Dan komen we bijna aan de 70eu die we nu betalen... Het zou makkelijker zijn moest ik weten of je idd met een vdsl aansluiting 2 providers kan hebben... Dan zouden mijn ouders Scarlet nemen en ik EDP net kunnen betalen via een eigen domiciliëring.... De compromis die je moet maken ik word er knettergek van... Zelfs orange vergeleken stel we zouden de vaste lijn wegdoen maar zit je ook al aan 70eu. Ik hoop dat ik snel het licht zie want ze willen perce veranderen eind deze maand...

aangepast door mellinda
Link naar reactie
Delen op andere sites

Je kan perfect 2 provider in huis hebben.

Edpnet werkt via Proximus netwerk.

Dus net als met scarlet, Proximus ben je met Edpnet afhankelijk van de aanwezige aansluitingen en waar uw korst bijzijnde server staat.

Bij Edpnet moet je modem apart betalen en als die stuk is?

Dat is het voordeel van Telenet en Proximus: stuk is nieuwe zonder te betalen.

Ik zou met uw ouders praten dat je elke maand een bepaalde bedrag aan uw ouder betaald en dat uw ouders het hele bedrag betalen.

Want het is te gek om 2 verschillende provider te kiezen terwijl je misschien met 1 provider goedkoper vanaf ben.

 

Ik heb niet de mogelijkheid om een ander provider te kiezen omdat ik te ver van de server woont.

Dus koos ik voor Telenet voor alles en Scarlet voor 2 Mobiel omdat we beiden niet veel mobiel gebruiken.

Telenet probeer ook altijd geld te vragen als men modem moet vervangen maar dan zeg ik altijd dat ik niet betaald.

 

 

aangepast door stegisoft
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.