Ga naar inhoud

PC sluit af na CPU upgrade.


RapperSjors

Aanbevolen berichten

Hoi!

Ik zit met een groot probleem. Ik heb een aantal dagen geleden een Intel i7 2600 besteld en deze heb ik vandaag mogen ontvangen. Vol enthousiasme de CPU vervangen, hiervoor zat er een i5 3470 in. Ik heb uiteraard ook gekeken of deze CPU wel ondersteund werd. Ik heb een ASUS p8h61-i lx r2.0 als moederbord. Na het plaatsen en terug zetten van de cooler start ik de PC op en deze gaat dan na 3 sec weer uit. Ik heb al een beetje op Google gezocht maar daar word er niet echt wijzer van. Na het terug plaatsen van de i5 start alles weer normaal op. Is de CPU kapot? Ik ben geen computer expert maar het vervangen van een CPU e.d dat lukt me wel. 

Wat is er aan de hand?

aangepast door RapperSjors
Link naar reactie
Delen op andere sites

Welkom op het forum, RapperSjors!

 

Je kocht een i7 2600, schreef jij. Dat moet een tweedehands exemplaar zijn geweest, want die processor kwam op de markt in het eerste kwartaal van 2011. Die i7 is dus ruim een jaar ouder dan de i5 3470, die in je pc zat.

Kun je dat wel een upgrade noemen? Hier worden beide processors met elkaar vergeleken: https://cpu.userbenchmark.com/Compare/Intel-Core-i7-2600-vs-Intel-Core-i5-3470/620vs2771

 

De ‘Real World Speed’ (effectieve snelheid) van de i5 is zelfs iets hoger dan van de oudere i7.

Ik weet niet wat de oorzaak is waarom je pc na 3 seconden weer uitvalt met die i7 gemonteerd; ik vraag me enkel af waarom je tot de aanschaf van die oudere i7 hebt besloten. 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.