Ga naar inhoud

Processor problemen

JustRomeo
 Delen

Aanbevolen berichten

Goeienavond,

De afgelopen paar weken heb ik last van processor problemen.
Het grootste probleem wat ik op het moment heb is dat mijn processor percentages extreem hoog zijn.

Bijvoorbeeld :
Als ik op mijn hoofdmonitor een game heb aanstaan, en op mijn andere een youtube video op fullscreen, dan zit mn processor al op 95-100%
een paar weken geleden had ik hier geen last van, dus ik heb geen idee waarom dit ineens gebeurt.

Wat kan hier het probleem zijn?

Specs:

Besturingsysteem : Windows 10 pro
GPU: Nvidia GTX 1080 X 8GB
CPU: Intel I7 7700k - 4.2 Ghz
RAM: HyperX Fury 16GB
Moederbord: MSI Z170A

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
 Delen

• Welkom op PC Helpforum

• Leden statistieken

• Aantal leden
      40.282
    • Meeste online
      1.765

Nieuwste lid
    netsmywifiext
    Registratiedatum
  • Gerelateerde inhoud

• Door Mees van Hooijdonk
      Ik heb keuze uit 2 computers. In de ene zit een i3 4150 en een Nvidia GeForce GTX 745. En in de andere een i5 4590 en een Nvidia 210. Ik gebruik mijn computer voor gamen en muziek maken. Welke computer moet ik kiezen??
    • Door Arne Nuytten
      Hallo sins vandaag heb ik mijn nieuwe opgesteld en getest + benchmark.

Alles draait super goed maar heb iets vreemds opgemerkt bij cpu temp. Zelfst bij kleine lading (webbrowser) stijg cpy temp van 40 naar 60 in 1 sec. En terug 2 seconden later 40 graden. Het is net alsof mijn temperatuur samenloopt met mijn cpu usage . Vreemd o.O. Iemand een idee waarvan dit zou komen ? Groetjes Arne.
    • Door RapperSjors
      Hoi!

Ik zit met een groot probleem. Ik heb een aantal dagen geleden een Intel i7 2600 besteld en deze heb ik vandaag mogen ontvangen. Vol enthousiasme de CPU vervangen, hiervoor zat er een i5 3470 in. Ik heb uiteraard ook gekeken of deze CPU wel ondersteund werd. Ik heb een ASUS p8h61-i lx r2.0 als moederbord. Na het plaatsen en terug zetten van de cooler start ik de PC op en deze gaat dan na 3 sec weer uit. Ik heb al een beetje op Google gezocht maar daar word er niet echt wijzer van. Na het terug plaatsen van de i5 start alles weer normaal op. Is de CPU kapot? Ik ben geen computer expert maar het vervangen van een CPU e.d dat lukt me wel. 

Wat is er aan de hand?
    • Door RoyXew
      Hallo beste mensen,

Na flink wat zoekwerk ben ik tot de conclusie gekomen dat mijn pc een nieuwe processor nodig heeft. Nu heb ik gekozen voor de "i7 7700k": 
      https://maxict.nl/intel-core-i7-7700k-boxed-processor-p7265154.html?btwview=in&utm_campaign=pricewatch&utm_medium=cpc&utm_source=tweakers. 

En aangezien mijn computer kennis redelijk gemiddeld is weet ik niet zeker of dat deze processor op mijn moederbord past. Volgens windowskey+ x, uitvoeren, msinfo32 is het systeemmodel de "MS- 7996" dus dat zou dan de MSI H110M PRO-VD moeten zijn. Nou vroeg ik me af of dus de i7 7700k op dat moederbord past.

Als er nog andere dingen zijn waar ik rekening moet houden bij het vervangen van mijn processor laat het me alstublieft weten, want ik heb het nog nooit eerder gedaan dus ik ben van plan met een tutorial van youtube die processor te vervangen.

Iemand die me kan helpen? 
    • Door Marijke Krekels
      Ik heb een nieuwe pc succesvol gebouwd en geïnstalleerd. Laatste stap was mijn twee HDD's uit mijn oude pc halen en in mijn nieuwe pc bouwen. Deze HDD's stonden in oude pc in RAID-1. 
      Mijn nieuwe pc ziet de schijven niet in windows verkenner, maar wel in schijfbeheer, echter is deze gehele schijf als 'niet-toegewezen ruimte'. 

Vervolgens heb ik de HDD's uit nieuwe pc gehaald en weer in oude pc gekoppeld, zodat ik back-up kan maken van de twee HDD's op externe harde schijf. Maar nu komt het probleem, de twee HDD's zijn ook in mijn oude pc niet meer zichtbaar in windows, alleen in schijfbeheer met dezelfde 'niet-toegewezen ruimte'.

Ik heb tig berichten op fora gelezen, wat de oplossing kan zijn, maar helaas zonder resultaat. Overal lees ik dat ik de schijf gewoon zou moeten kunnen lezen (zelfs 1 van de 2 schijven aangezien ze volledig gespiegeld waren RAID1). Ik heb alle SATA-poorten geprobeerd, de Marvell SATA controller doet het goed, de BIOS staat goed ingesteld. (in de intel rapid storage technology staat dat de twee schijven non-raid disks zijn, ik kan hier kiezen voor recovery volume options, maar ik durf deze niet te kiezen, bang voor dataverlies).

Specs oude pc en HDD:
      Windows 7 (OS)
      2x Seagate Barracuda Green 2tb (HDD)
      Gigabyte GA-Z68XP-UD3P (moederbord)
      Corsair TWIN3X4096 (geheugen)
      Intel Core i5 2500K (processor)
      Crucial RealSSD C300 128gb (SSD)

Dat ik de twee schijven niet in dezelfde RAID1 kan bouwen in mijn nieuwe pc maakt me even niet uit, het enige wat nu van belang is, hoe ik mijn data van de HDD kan kopiëren (zodat ik daarna de twee schijven schoon kan installeren op mijn nieuwe pc).

Misschien overbodig te noemen, maar ik heb behalve afkoppelen en aankoppelen van de sata-kabels helemaal niets met de schijven gedaan in BIOS of OS).

Als bijlage afbeeldingen van de SMART van beide schijven.

• Nieuwe aanmaken...