Ga naar inhoud

Eigen video's afspelen via chromecast


Stamperken

Aanbevolen berichten

Op 17/1/2019 om 05:07, Stamperken zei:

Ik vroeg mij af hoe je het best/makkelijkst eigen video's kan afspelen via je chromecast?

Afhankelijk van welke versie Chromecast het gaat.

Als je een Chromecast aanschaft wordt normaliter een ‘handleiding/instructie’ meegeleverd, heb je die al doorgenomen?

Op 17/1/2019 om 05:07, Stamperken zei:

Schijnt mij niet echt te lukken zelfs niet via een 'googlezoektocht' 😫.

Er zijn veel informatie daarover te vinden via Google, welke zoektocht heb je bewandeld?, hier bijvoorbeeld één van de .  .  .  .  .  .

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 uren geleden, iEscape zei:

Afhankelijk van welke versie Chromecast het gaat.

Het gaat over deze https://www.mediamarkt.be/nl/product/_google-chromecast-v3-ga00439-at-1791846.html?gclid=Cj0KCQiAj4biBRC-ARIsAA4WaFh2L1rZ1InvISJIOaoxwkAxShGPQPt0z9WE5JymUnhWjklaRcmSRWQaApa_EALw_wcB&gclsrc=aw.ds versie.

 

Als je een Chromecast aanschaft wordt normaliter een ‘handleiding/instructie’ meegeleverd, heb je die al doorgenomen?

Zat weinig of geen instructie bij vandaar mijn vraag...

 

Er zijn veel informatie daarover te vinden via Google, welke zoektocht heb je bewandeld?, hier bijvoorbeeld één van de .  .  .  .  .  .

Ja dat is diegene die ik probeerde maar het loopt mis bij stap 6-7.

Krijg de melding dat er een onverwachte fout is opgetreden bij het laden van deze afspeellijsten en weet niet waarom...

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

De Chromecast versie van jou is versie 3 (is een van de nieuwste), lokaal afspelen zou mogelijk moeten zijn, in tegenstelling tot de oudere versies die kan alleen bestanden afspelen vanaf het internet, en speelt geen lokale bestanden af.

 

Ik neem aan dat de Chromecast met hetzelfde netwerk is verbonden als de laptop?

 

2 uren geleden, Stamperken zei:

maar het loopt mis bij stap 6-7.

Quote

Stap 6:

Kies welke mappen je toegankelijk wilt maken voor Plex. Je kan aparte bibliotheken maken voor films, series, muziek, foto’s en home video’s. De video’s die je wil streamen moeten in één van deze mappen staan.

Stap 6 zou moeten lukken, je moet Chromecast toegang geven tot de door jou gekozen mappen met video’s, muziek en foto’s.

Quote

 

Stap 7:

Je komt nu in het hoofdmenu, hier staan alle video’s, foto’s en muziekbestanden die Plex gevonden heeft in de door jou geselecteerde mappen. Deze bestanden kun je nu streamen naar je Chromecast.

 

Als stap 6 lukt zou stap 7 ook lukken.

 

2 uren geleden, Stamperken zei:

Krijg de melding dat er een onverwachte fout is opgetreden bij het laden van deze afspeellijsten en weet niet waarom...

Dat onverwachte fout kan van alles zijn, is altijd lastig om te traceren, onder andere trage netwerk?, rekenkracht van de laptop? 

Je zou moeten testen, mee spelen, de laptop mag niet in standbij/slaapstand gaan, misschien de Chromecast resetten?

De laptop en de Chromecast moet eerst elkaar vinden.

Wat je bent er bijna . . . . .

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.