Ga naar inhoud

Doortrekken formule met verwijzing naar ander tabblad


Helena1987

Aanbevolen berichten

Beste forum-leden

 

Elk jaar sukkel ik met dezelfde Excel, omdat ik niet de juiste formule kan vinden om het doortrekken van celverwijzingen in andere tabbladen juist te laten verlopen.

 

M'n probleem stelt zich op tabblad 'Overuren' en 'Overz.'

Bij het tabblad 'Overuren' zijn er 2 problemen. In kolom B heb ik telkens de inhoud van cel T6 nodig van de verschillende tabbladen (de tabbladen zijn benoemd naar de personeelsnummers 9 = technieker A, 17 = technieker B,...).

Ik krijg die formule niet doorgetrokken. Formule indirect te gebruiken? Die formule is voor mij Chinees.

 

Tweede probleem, in de kolommen D tem BC moet er ook elke keer naar dezeflde cellen verwezen worden van het corresponderende tabblad.

HIer komt per week hun weektotaal (gewerkte uren) te staan.

Dit bevindt zich op elke tabblad in dezelfde cellen (N15, N22, N29,...). Zowel naar rechts al naar onder doortrekken geeft niet het gewenste resultaat.

 

Het probleem bij het tabblad 'Overz.' wordt misschien opgelost als bovengenoemde problemen al verholpen kunnen worden, dus dat laat ik nog even achterwege.

 

Alvast bedankt voor jullie hulp!!

 

Helena

 

Prestaties 2019 BOUW.xlsm

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt, ziet er goed uit! Super!

Hoe is die functie precies opgebouwd? En waarom moet er verwezen worden naar die rij 2?

Wat moet je precies invullen in de INDIRECT functie om de formule te laten werken?

Mocht je dat nog even kunnen toelichten, hartelijk bedankt.

Want ik denk niet dat ik er in zou slagen om het nu zelf op te maken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Helene,

We hebben het over Blad "Overuren" D4

='9'!N15     '9'! staat voor Blad9 CelN15 Het uitroepteken zegt de formule dat er in Blad 9 gezocht moet worden, en in Cel N15

 

(De functie INDIRECT geeft als resultaat een verwijzing aangegeven door een tekst waarde.)

=INDIRECT($A$4&"!"("N"&D$2)) 

Wat staat er in A4 ? 9 en wat staat er in D2? 15

 

Rij 2 is een hulprij, De getallen in Rij 2 beginnen met 15 en worden steeds met 7 verhoogd, dit is dus steeds 7 dagen verder.

Deze rij kun je verbergen, die hoef je niet te zien.

Dus simpel gezegd staat er dus in de formule:

=INDIRECT(A4(dus blad9) Cel N D2 dus 15)

Is dus: Blad9N15

Nu ben ik niet zo goed met uitleggen, maar ik hoop dat je het een beetje begrijpt.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Helena,

Ik heb nog eens gekeken om het hele bestand zo te maken, dat je niet elk jaar alles opnieuw moet maken.

Maar ik stuit gelijk al op iets vreemd, en wel het volgende:

Op b.v.b. Blad 9 staat in W9 =K9  W9 is volgens dat kalendertje 1-1-2019 , en in K9 staat 31-12-2018

Zie ook W19 is 11 januari en K9 is 10 januari

Wat is hierop u antwoord?

 

In W40 staat een getal 23 , hoe kom je daar aan?

 

Groet,

bucky

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 19-1-2019 om 12:34, bucky zei:

Helena,

Ik heb nog eens gekeken om het hele bestand zo te maken, dat je niet elk jaar alles opnieuw moet maken.

Maar ik stuit gelijk al op iets vreemd, en wel het volgende:

Op b.v.b. Blad 9 staat in W9 =K9  W9 is volgens dat kalendertje 1-1-2019 , en in K9 staat 31-12-2018

Zie ook W19 is 11 januari en K9 is 10 januari

Wat is hierop u antwoord?

 

In W40 staat een getal 23 , hoe kom je daar aan?

 

Groet,

bucky

 

Beste Bucky, leuk dat je het nog even nader in detail bekijkt. Er zit inderdaad een fout in!! Zal dat moeten aanpassen zodat W9 = K10, dan pas komen de dagen overeen...

 

In W40 staat het aantal weekdagen van de maand erboven..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op het tabblad overzicht heb ik ook dergelijke verwijzing nodig, maar ik zou niet weten hoe ik de indirect formule moet opbouwen..

Dat overzicht geeft eigenlijk weer wat pet tabblad ingevuld staat in hun jaaroverzicht (kolommen W-AH).

Ook dat kan ik niet doortrekken zonder fouten..

 

Heb je eventueel tijd / zin om dat ook eens te bekijken?

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.