Ga naar inhoud

printer werkt niet meer in windows 10


francist

Aanbevolen berichten

Beste

Ik heb zopas een nieuwe computer moeten aanschaffen. Het besturingssysteem is windows 10. Nu kan ik echter nergens een goede driver meer vinden om mijn printer OKI C3200 te kunnen aansluiten. Is dit misschien ook niet meer mogelijk? (wat wel een stevige tegenvaller zou zijn)

 

Kan mij iemand op weg helpen of is dit een hopeloos geval?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo,

 

Kijk of je nu een 64bits systeem heb:

Hier staat een beschrijving hoe u kunt kijken of u een 32 of 64 bit versie van Windows heeft.

 

Download dan  "Windows 7 (x64)" en installeer die, want dat zou ook moeten werken lees hier: https://answers.microsoft.com/en-us/windows/forum/windows_7-hardware/oki-c3200-no-driver-available-for-win7-64bit/1c98db36-b5a7-4654-ade1-e473b8e65f86

 

Download pagina: https://my.okidata.com/PP-C3200n.nsf?opendatabase

Link naar reactie
Delen op andere sites

51 minuten geleden, francist zei:

De download wil om de een of andere reden niet starten. Ik krijg wel het scherm, maar de download start niet op bij klik of dubbel klik

 

Via deze link: https://my.okidata.com/dsdownWeb.nsf/driverlookup/8EEBE2DBB203DEE68525760F007130EC?OpenDocument

 

Ik kreeg hem binnen.

 

Anders kan je hem hier downloaden heb hem geüpload: http://www.filedropper.com/c3200gdvea

aangepast door abbs
Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb ondertussen de driver kunnen installeren, de computer herkent de printer echter niet automatisch. als ik nu naar apparaten en printers ga en ik kies daar de printer geeft hij als status: De toner/inkt is op, terwijl dit helemaal niet het geval is; Ik vind maar niet hoe ik dat kan ongedaan maken, want in die status weigert de printer te printen.

Ik weet trouwens ook niet of ik hem echt juist heb geïnstalleerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

10 minuten geleden, francist zei:

Ik weet trouwens ook niet of ik hem echt juist heb geïnstalleerd.

Heb je de software zo geïnstalleerd:

1. het bestand gedownload.

2. Klik met de rechtermuisknop op het printer bestand en kies voor de optie RunAsAdmin.jpgAls administrator uitvoeren.

3. De stappen uitvoeren en dan als er om word gevraagd pas de printer aansluiten.

 

Dit is meestal de goede volgorden, dit omdat Windows 10 de printer niet automatisch herkent.


 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee, dat heb ik helemaal zo niet gedaan! Ik ga via printer toevoegen en dan zo verder, ik moet dan telkens usb virtual.... ingeven als poort, misschien ligt daar een fout. 

Moet ik deze installatie eerst gedaan maken vooraleer ik het doe als administrator en indien ja, hoe doe ik dat het best zodat er niet al te veel files achter blijven die niet meer nodig zijn?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo,

 


Weg gaan naar 5a07033868db6-shell32_271.ico_16x16.pngProgramma's en onderdelen:

  • Klik Windows knop plus R tegelijk in. 14-20170420-72a17d.png. Type appwiz.cpl in en klik OK.
  • Zoek de OKI printer, klik met je rechtermuis knop erop en kies Verwijderen.
  • Volg de de-installatie instructies van het programma zelf op.
  • Start opnieuw op.

 

Gebruik je Ccleaner zo nee installeer die dan lees eerst even deze handleiding door om te zien hoe je het meeliftende software uit moet zetten: (zeer belangrijk)
https://www.pc-helpforum.be/topic/47631-ccleaner-handleiding/

 

 

 

Download 51a72c6334c99-ccleaner16.pngCCleaner naar het bureaublad.

Installeer CCleaner en start CCleaner op.

  • Klik in de linker kolom op Cleaner.
  • Klik achtereenvolgens op Analyseren en Schoonmaken.
  • Klik vervolgens in de linker kolom op Register en klik op Scan naar problemen.
  • Als er fouten gevonden worden klik je op Herstel geselecteerde problemen en OK.
  • Dan krijg je de vraag om een back-up te maken, klik op JA. en kies dan Herstel alle geselecteerde fouten.
  • Sluit hierna CCleaner af.

 

Herstart nogmaals je pc en installeer de software van de printer zoals ik uitgelegd heb.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hartelijk dank voor de hulp

De printer werkt nu zoals het hoort. Zoals al vele keren hiervoor hebben jullie mij weer uit de knoei geholpen.

 

Hierbij meteen een tweede probleem.

 

Met de vorige computer kon mijn vrouw zonder problemen op het netwerk en zo ook onze printer gebruiken terwijl deze aan mijn computer is verbonden.

 

Op haar computer ziet ze nu wel mijn computer staan, maar er wordt een gebruikersnaam en wachtwoord gevraagd. 

Ik heb op mijn computer bij mijn weten geen gebruikersnaam en wachtwoord ingesteld. Hoe kan zij terug contact maken met mijn computer?

Ikzelf kan vanuit mijn computer zonder problemen in haar computer, ook door gebruikersnaam en wachtwoord in te vullen weliswaar. 

 

Haar systeem werkt wel nog met 32-bit

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.