Ga naar inhoud

aldus photostyler


francist

Aanbevolen berichten

Na computerkrach ben ik toe aan een nieuwe, draaiende op windows 10.

 

Ik gebruik al jaren Aldus Photostyler, maar dat is een oud programma, draaiende onder windows 3.2 denk ik.

Ik heb dit programma wel weer in gang gekregen in windows XP, ook in Vista,... maar in windows 10 slaag ik er niet meer in om het programma te laten werken.

Ik heb al de weg gevolgd naar de virtual machine, maar ik geraak op het einde telkens op de dool en ik slaag er niet in om dat te doen werken.

Kan er mij iemand helpen? Ik ben niet helemaal leek in het werken met computers, eerder helemaal niet meer mee!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 23
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Aldus Photostyler is inderdaad een oud programma dat niet is aangepast om te werken onder windows 10 en zelfs niet onder windows 7.

Enige manier is inderdaad om gebruik te maken van een virtuele machine met een windows versie waar Aldus Photostyler wel op draait.

 

18 uren geleden, francist zei:

Ik heb al de weg gevolgd naar de virtual machine, maar ik geraak op het einde telkens op de dool en ik slaag er niet in om dat te doen werken.

Welk programma heb je gebruikt om de virtuele machine aan te maken? Virtual Box of ... ?

Lukte het om de virtuele machine aan te maken en windows er op te installeren?

Waar liep het fout?

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik had op internet een handleiding gevonden hoe een Virtual machine moest geïnstalleerd worden (ook van PC Helpforum) Maar de link die verwees naar het windows systeem werkte niet meer! Vanaf dan liep het verkeerd! Ik had een download gevonden van een Aldus Photostyler die wel zou werken in windows 7 (hoewel ik dat niet zeker ben) dus had ik windows 7 willen invoeren. Maar onderweg ben ik de draad dus kwijt geraakt. Hopelijk heb ik mijn systeem niet nutteloos vertraagd of zo.

Link naar reactie
Delen op andere sites

20 uren geleden, francist zei:

Ik had op internet een handleiding gevonden hoe een Virtual machine moest geïnstalleerd worden (ook van PC Helpforum)

Kan je die link nog terugvinden en hier plaatsen?

 

20 uren geleden, francist zei:

... dus had ik windows 7 willen invoeren.

Heb je een installatie disk en een geldige installatie sleutel voor windows 7?

 

20 uren geleden, francist zei:

Hopelijk heb ik mijn systeem niet nutteloos vertraagd of zo.

Dat kunnen we makkelijk nakijken.

 

Lees allereerst even het onderstaande voordat u verdergaat met de gegeven instructies!

  1. Deze info is niet bedoeld om u te laten schrikken, maar om u attent te maken op bepaalde zaken.
  2. Door het gebruik van tools kunnen instellingen veranderen of hersteld worden waar we niets aan kunnen doen. Lees ook de gegeven instructies goed door.
  3. Maak ook tijdig back-ups van al uw belangrijke bestanden: Alle documenten, Favorieten (Bladwijzers), E-Mails, Contactpersonen enz. (het is aangeraden om altijd te doen, ook al mankeert er niets aan uw pc)
  4. Schakel de actieve anti-virus software tijdelijk uit. Deze kunnen conflicteren met de gebruikte tools en de werking nadelig beïnvloeden,
  5. Na het uitvoeren van de tools kunt u uw anti-virus software weer inschakelen tot het moment dat u opnieuw het advies krijgt om deze uit te schakelen.
  6. Voeg alle logbestanden als bijlage toe aan uw bericht, lees hier hoe u de logbestanden als bijlage kunt toevoegen.
  7. Indien er een handleiding bij een tool staat lees die dan eerst door, ziet u dat we programma's laten verwijderen die u liever wilt behouden, vraag dan waarom we dit laten doen (de meeste zijn malware/adware programma's)
  8. Mocht iets niet geheel duidelijk zijn of niet lukken, geef dit dan even aan voordat u verder gaat met de gegeven instructies.

 

Download de 577bf0efb8088-FRST.png&key=17a8e1ee47f9dFarbar Recovery Scan Tool 32 of 64 bit  via de onderstaande link en plaats het bestand op je bureaublad.

 

Farbar Recovery Scan Tool Link

 

Hier staat een beschrijving hoe u kunt kijken of u een 32 of 64 bit versie van Windows heeft.

 

Farbar Recovery Scan Tool uitvoeren

  • Klik met de rechtermuisknop op FRST64.exe (of FRST.exe) en kies voor de optie "Als administrator uitvoeren".
  • Als het programma is geopend klik Yes (Ja) bij de disclaimer.
  • Druk vervolgens op de Scan knop, er zal nu eerst een back-up van het register worden gemaakt.
  • Wanneer de scan gereed is worden er twee logbestanden aangemaakt met de naam (FRST.txt en Addition.txt) op dezelfde plaats vanwaar de 'tool' is gestart.
  • Voeg beide logbestanden als bijlage toe aan het volgende bericht.

Een handleiding via een filmpje van PC Helpforum kan je HIER vinden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik weet niet wat er aan de hand is. Ik download FRST64 lukt dat , maar installeren wordt geweigerd door windows defender! Ik heb deze nochtans uitgeschakeld. (moet ik daarvoor misschien de computer her opstarten.) Ook "avast" is uitgeschakeld...

Nu voel ik mij pas echt een leek...

 

Ik heb geen geldige installatie sleutel voor windows 7. Ik installeer via een account vanuit school en heb dat dus zelf niet in mijn bezit.

 

hieronder vind je de link naar de uitleg die ik heb gevolgd om Virtual machine te activeren.

 

https://computertotaal.nl/artikelen/apps-software/oude-software-op-windows-10-68123/?API_COOKIE_REDIRECTED=True

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb de pagina van de link eens doorgenomen en het lijkt me niet zo eenvoudig om met hyper-V te werken.

Zelf gebruik ik Virtual Box om virtuele machines aan te maken maar dat is voor later.

Eerst proberen je huidige windows weer optimaal te krijgen.

 

31 minuten geleden, francist zei:

Ik weet niet wat er aan de hand is. Ik download FRST64 lukt dat , maar installeren wordt geweigerd door windows defender! Ik heb deze nochtans uitgeschakeld. (moet ik daarvoor misschien de computer her opstarten.) Ook "avast" is uitgeschakeld...

Probeer de pc dan op te starten in veilige modus met netwerk en dan FRST uit te voeren.


 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je hebt 2 anti-virusprogramm's: Windows Defender en Avast.

Avast is wel uitgeschakeld maar er zijn toch processen van Avast actief.

Dat kan voor problemen zorgen en het is dus beter dat je Avast verwijdert.

  1. Download avastclear.exe op uw computer
  2. Start Windows in Veilige Modus
  3. Open (voer uit) het deinstalleer-hulpprogramma
  4. Als u Avast in een andere dan in de standaardmap heeft geinstalleerd, navigeert u daar dan heen. (Opmerking: Weest u voorzichtig! De inhoud van elke map die u kiest zal worden gewist!)
  5. Klik REMOVE
  6. Herstart uw computer

 

We gaan 577bf0efb8088-FRST.png Farbar Recovery Scan Tool (FRST.exe) opnieuw gebruiken.

Schakel eerst windows Defender uit.

  • Download de bijlage fixlist.txt naar de map, waar ook FRST.exe aanwezig is.

fixlist.txt

  • Dubbelklik op FRST.exe om de tool te starten.
  • Als het programma is geopend klik Yes (Ja) bij de disclaimer.
  • Druk op de Fix knop.
  • Na de fix wordt een logbestand gemaakt (Fixlog.txt) op dezelfde plaats vanwaar de 'tool' is gestart.
  • Voeg dit logbestand als bijlage toe aan je volgend bericht.

 

Een handleiding via een filmpje van PC Helpforum kan je HIER vinden.

Link naar reactie
Delen op andere sites


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.