Ga naar inhoud

Touchpad werkt niet meer


HugoRT

Aanbevolen berichten

Tot eergisteren werkte het touchpad van mijn HP Envy probleemloos, sindsdien niets meer

Heb al enkele acties ondernomen die ik hier terug vond maar zonder resultaat

Wanneer ik kijk in apparaatbeheer staat enkel de actueel aangesloten draadloze muis vermeld en bij "vorige stuurprogramma's" is grijs, kan het niet aanklikken

Nochthans staat er onder de apps Synaptics Clickpad Driver

Wanneer ik bij apparaten ga kijken en bij "muis" staat het touchpad niet vermeld

Hoe kan ik dit oplossen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Lees de volgende webpagina eens door, mogelijk vindt je er de oplossing in terug.

https://support.hp.com/be-nl/document/c04730403#AbT8

Je kunt al eens beginnen met...

Sommige touchpads kunt u in- of uitschakelen door te dubbeltikken in de linkerbovenhoek van het TouchPad. Dubbeltik om het TouchPad in te schakelen, en herhaal dat om het TouchPad uit te schakelen.

image.png.a81a8ff2b7f9cf8624db4fcf3df8f864.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste, dat is een van de aangeboden oplossingen en heb ik ook gedaan (meerdere malen) zonder resultaat)

In de aangeboden link in de eerste reactie wordt gesuggereerd om en harde reset uit te voeren maar ben daar niet onmiddellijk voor te vinden als ik echt alles opnieuw moet installeren

Link naar reactie
Delen op andere sites

een "hard reset" betekent dat je uw toestel terugzet naar "fabrieksinstellingen" en dan ben je idd alles kwijt en moet je alles opnieuw configureren en installeren.

al eens gaan kijken bij Hp Support om de drivers voor uw specifiek toestel te downloaden ? je moet dan wel je exacte type ingeven.

misschien lukt het via een nieuwe installatie van de drivers voor het touchscreen .....?

dat zou ik toch toch als eerste doen.

Mvg,

Arnold.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 23/1/2019 om 22:31, HugoRT zei:

alles geprobeerd behalve de hard reset.....

Als ik dat doe, verlies ik dan alle persoonlijke instellingen en extra programma's die ik al geïnstalleerd heb?

Als je de instructies van DEZE video (<<klik) volgt tot vlak vóór Herstel het systeem en niet verder dan wordt enkel het RAM geheugen gewist. Dat houdt dus in dat je persoonlijke bestanden en programma's behouden blijven. Ik denk dat ook alle persoonlijke instellingen behouden blijven maar dat weet ik niet zeker. In het slechtste geval stel je die even opnieuw in, zoveel kan dat niet te betekenen hebben dunkt me.

Lees het volgende citaat van deze bron.

Een harde reset (of koude start) wist alle informatie van het computergeheugen zonder persoonlijke gegevens te wissen. Een harde reset uitvoeren kan mogelijk omstandigheden oplossen zoals: Windows reageert niet meer, een leeg beeldscherm, software loopt vast, het toetsenbord werkt niet meer of ander externe apparaten lopen vast.

 

Ik ga er even vanuit dat je laptop is uitgerust met een verwijderbare accu.  Het gedeelte van de video dat ik je adviseer uit te voeren komt dan hier op neer...

 

Een harde reset uitvoeren op een notebook met een verwijderbare accu:

  1. Schakel de computer uit.
  2. Maak de computer los van een poortreplicator of dockingstation, indien van toepassing.
  3. Koppel alle externe aangesloten randapparaten los, zoals USB opslagapparaten, externe beeldschermen en printers.
  4. Koppel de netvoedingsadapter los van de computer.
  5. Verwijder de accu uit het accucompartiment.
  6. Houd met de batterij en het netsnoer losgekoppeld, de Aan/uit- knop ingedrukt voor ongeveer 15 seconden om eventuele restlading af te voeren uit de condensators.
  7. Plaats de accu en sluit de netvoedingsadapter weer aan op de laptop. Sluit echter nog geen randapparatuur aan.
  8. Druk op de aan/uit- knop om de computer in te schakelen. De computer start normaal op of er wordt een opstartmenu geopend.
  9. Als er een opstartmenu wordt geopend, gebruikt u de pijltoetsen om Windows normaal starten te selecteren en drukt u op Enter.
  10. Nadat Windows is geopend, sluit u een voor een elk randapparaat weer aan dat was losgekoppeld tot alle apparaten opnieuw zijn aangesloten. Respecteer een wachttijd van enkele minuten tussen het aankoppelen van de diverse externe apparaten!

 

Uw laptop is gereset. Na de harde reset is het een goed idee om Windows Update en HP Support Assistant uit te voeren om alle apparaatstuurprogramma's bij te werken. Zie Stuurprogramma's en software bijwerken met Windows Update (Windows 10, 8) en HP Support Assistant gebruiken (Windows 10, 8, 7) voor meer informatie.

 

PS: Zelf heb ik al meermaals een identieke harde reset uitgevoerd op laptops van een ander merk. Daarbij zijn steeds alle persoonlijke data, -instellingen en -programma's behouden gebleven.

aangepast door droske
"PS" toegevoegd
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat was eigenlijk het meest voor de hand liggend. Het staat ook vermeld onder het opsommingspunt 3 van de handleiding waarvan ik je in mijn eerste post de link heb gegeven.

Maar omdat je zei daarvan alles uitgevoerd te hebben behalve de harde reset...

 

Maar oké, eind goed al goed.

Nog veel plezier met een goed werkend touchpad.:adore:

 

We sluiten nu dit topic.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Gast sloot dit topic
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.