Ga naar inhoud

APIPA-adres eerste paar minuten na opstarten


ward01

Aanbevolen berichten

Elke keer ik mijn desktop opstart, moet ik een aantal minuten wachten vooraleer de internetverbinding tot stand komt. Als ik het IP-adres check, zie ik een 169 APIPA-adres. Na een tijdje verandert het naar een 192 adres en kan ik wel verbinding maken.

 

Iemand een oplossing aub?

 

Alvast bedankt. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Download en installeer Speccy.

Speccy is er ook in Nederlandstalige versie, bij de installatie (of update) kan je de taal wijzigen van Engels naar Nederlands ... als je op het driehoekje klikt, krijg je een uitrolmenu waarin je Nederlands kan selecteren.

 

Vink bij de installatie alle aangeboden extra's uit.

 

Speccy.PNG

 

Start nu het programma en er zal een overzicht gemaakt worden van je hardware.

Als dit gereed is, selecteer je bovenaan "Bestand - Publiceer Snapshot" en vervolgens bevestig je die keuze met " Ja ".

In het venster dat nu opent krijg je een link te zien, kopieer nu die link en plak die in je volgende bericht. Zo krijgen we een gedetailleerd overzicht van je hardware.

Meer info over deze procedure lees je HIER.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat je eerst een APIPA adres krijgt ipv. een correct IP-adres zou erop kunnen wijzen dat er een probleem is op het niveau van je router.

Ik zou deze grondig resetten, dus volledig opnieuw instellen.

Een andere mogelijkheid is je Ethernet-adapter, wees er zeker van dat die over de laatste stuurprogramma's beschikt.

Opm. : je zit daar wel met meerdere LAN-adapters (ten behoeve van VMWare) op een ander subnet?

Link naar reactie
Delen op andere sites

14 uren geleden, p38cyq zei:

Dat je eerst een APIPA adres krijgt ipv. een correct IP-adres zou erop kunnen wijzen dat er een probleem is op het niveau van je router.

Ik zou deze grondig resetten, dus volledig opnieuw instellen.

Een andere mogelijkheid is je Ethernet-adapter, wees er zeker van dat die over de laatste stuurprogramma's beschikt.

Opm. : je zit daar wel met meerdere LAN-adapters (ten behoeve van VMWare) op een ander subnet?

Ik krijg VMWare niet meer verwijderd via Configuratiescherm. Is er nog een andere optie? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.