Ga naar inhoud

Gegevens automatisch naar onderen aanvullen


Rindert

Aanbevolen berichten

Hallo,

 

Ik ben opzoek naar een manier om gegevens (in mijn geval formules) van een rij automatisch naar de volgende "lege" rij door te zetten zodra ik iets invul in de A cel van die volgende "lege" rij. Hier moet toch iets van een instelling voor zijn zodat ik niet die formules elke keer weer moet doortrekken naar onderen?

 

Alvast bedankt.

Voorbeeldbestand.xlsx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Emiel,

 

Nee, niet zo helaas. Dat kreeg ik zelf ook voor elkaar, maar zo moet ik verder naar beneden nog steeds de formule handmatig kopieren. Het is de bedoeling dat cel G11 leeg is totdat ik in cel A11 iets invul. Op het moment dat ik in cel A11 iets invul moet cel G11 automatisch de formule van de bovengelegen cellen doorzetten voor zijn respectivelijke rij. Inhoud in cel A12 moet dan de formule in cel G12 automatisch aanvul, enz......

Link naar reactie
Delen op andere sites

20 uren geleden, Rindert zei:

ik meen echter dat excel dat op een of andere manier automatisch kon aanvullen.

Dat is ook zo (via een 'Private sub'-macro), maar aan de methode van dotchiejack zou ik toch de voorkeur geven.

Het tweede gedeelte van je formule in G10:  ALS(F10;data!$G$6*F10+data!$G$5;0) vind ik wel wat vreemd.

Ik denk dat je  die kunt inkorten tot: =data!$G$6*F10+data!$G$5

Evenzo in de boven- en onderliggende cellen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.