Ga naar inhoud

Kan je in 2019 nog gratis upgraden van windows 7 naar windows 10 ?


Tiago

Aanbevolen berichten

Een beetje onverwacht stel ik vast dat de gezondheidstoestand van de harde schijf door Speccy iets anders beoordeeld wordt dan door CrystalDiskInfo.

 

Daarom stel ik voor de schijf ook eens te scannen met HD Tune

 

Download HD Tune en sla het bestand op.

Installeer HD Tune en start deze na de installatie op.

 

HDTune-error-scan.png

 

Vervolgens ga je naar het tabblad Error Scan, selecteer de harde schijf die je wil controleren en druk op Start. (je dient GEEN vinkje te plaatsen bij Quick scan).

De controle kan een hele tijd in beslag nemen afhankelijk van de grootte van de te controleren harde schijf.

 

Wat is het resultaat van deze test?

Maak een afbeelding van het resultaat en sla deze op.

Ga dan naar de tab Benchmark en doe de test.
Maak ook van dat resultaat een afbeelding.
Voeg beide afbeeldingen als bijlage toe aan je volgend bericht.

aangepast door droske
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 26
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Omdat Telenet vandaag werken zal uitvoeren aan het kabelnetwerk hier in mijn straat kan mijn verbinding ieder ogenblik wegvallen. Daarom hou ik het voorlopig even kort.

Het is duidelijk dat de harde schijf moet vervangen worden.

Je staat dis voor de keuze SSD of gewone HDD.

Gezien de hoeveelheid schijfgebruik op dit ogenblik Volstaat een schijfgrootte van 250 GB niet.

Een SSD van 500 GB gaat je minimum 75 euro kosten.

Een HDD van 1 TB kost ongeveer 55 euro.

Je pc is al vrij oud en kan slechts de halve theoretische snelheid benutten van een SSD. Toch is de aankoop van een SSD nog de moeite waard nu de prijzen democratischer geworden zijn.

 

Aan u de keuze.

 

Vanavond kom ik terug met een zo duidelijk mogelijk plan voor u nieuwe installatie.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Moest ik weten hoeveel data je in totaal de komende jaren gaat verzamelen dan zou ik je hier een advies over kunnen geven.

Afgaande op de gebruikte ruimte op je huidige interne harde schijf heb je op dit ogenblik niet zo een grote opslagruimte nodig. Ik weet echter niet of je ook nog data op een externe harde schijf hebt staan die niet op je huidige interne harde schijf staat. Helaas gebeurt dat regelmatig. men beseft blijkbaar niet dat men dan niet over een back-up beschikt.

Van deze pc mag je niet verwachten dat die nog langer dan 5 jaar meegaat. Je moet dus goed nadenken over het aan te wenden budget.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor mijn eigen gemoedsrust was het veel beter geweest dat ik niet had geweten dat mijn harde schijf vervangen moet worden maar na 9 jaar vrij intensief gebruik is die vervanging vermoedelijk niet abnormaal.  Ik kan je ook best volgen in je bedenking i.v.m. het aan te wenden budget en die vraag lijkt me hier wel cruciaal te zijn. Bovendien pin ik me misschien wel te hard vast aan de gedachte absoluut verder te willen doen met mijn vertrouwde oude PC. Het heeft zeer waarschijnlijk weinig zin te willen voortwerken met een oude "vernieuwde" PC die over X aantal tijd toch zou moeten vervangen worden. 

Ik ga me dan ook bevragen in een PC-winkel m.b.t. de kostprijs voor het "vernieuwen" van mijn oude PC en voor de aankoop van een nieuwe redelijk "simpele" PC  inclusief de overbrenging van al mijn actuele gegevens. Ondertussen blijf ik  - natuurlijk mits de nodige regelmatige back-ups - verder werken met mijn actuele PC …

Ik wil je hierbij alvast hartelijk danken voor je heel bereidwillige en constructieve hulp die ik erg apprecieer. Droske is zeker een naam die ik positief zal onthouden !

Link naar reactie
Delen op andere sites


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.