Ga naar inhoud

Kan je in 2019 nog gratis upgraden van windows 7 naar windows 10 ?


Tiago

Aanbevolen berichten

Beste,

Ik heb als particulier het besturingssysteem Windows 7 (met reglementaire licentie et updates) op mijn PC en stel me de vraag of je momenteel nog steeds gratis kan upgraden naar Windows 10. Ik vind daarover niet dadelijk iets op uw forum maar misschien heb ik pech in mijn opzoekingen.

Sommige commentaren laten vermoeden dat die gratis upgrade nog steeds mogelijk is zoals de volgende  : https://www.winmagpro.nl/update-windows-10-gratis-download-2018    en https://www.schoonepc.nl/windows10/gratis_update_naar_windows_10.html .

Graag verneem ik wat er begin februari 2019 exact van aan is ?

Zo de gratis upgrade nog mogelijk is hoe moet dan precies te werk gegaan worden om zonder te veel problemen de overschakeling van Windows 7 naar Windows 10 te verrichten ?

Alvast hartelijk dank bij voorbaat.

 

(Titel wat minder schreeuwerig gemaakt - mogelijk wist je het niet, maar het gebruik van hoofdletters staat in de forumetiquette gelijk met roepen, schreeuwen...- Passer)

aangepast door Passer
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 26
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Dank je Falstring.

Als ik de door jou aangegeven link aanklik dan lees ik het volgende : Deze instructies gelden wanneer je beschikt over een licentie voor het installeren van Windows 10  en voert een upgrade van deze pc uit vanaf Windows 7 of Windows 8.1.

Veronderstelt het gebruik van het hulpprogramma dan een voorafgaandelijke licentie voor het installeren van Windows 10 ? Moet ik die dan eerst kopen ? Ik begrijp het niet goed.

Link naar reactie
Delen op andere sites

14 minuten geleden, Tiago zei:

Veronderstelt het gebruik van het hulpprogramma dan een voorafgaandelijke licentie voor het installeren van Windows 10 ? Moet ik die dan eerst kopen ?

Neen, je bestaande Windows 7 moet wel over een licentie beschikken, maar daar gaan we sowieso vanuit.

 

In uw geval zeker gaan upgrade doen van je bestaande Windows 7 installatie want dan neem je eventuele gebreken van je huidige Windows systeem mee naar Windows 10.

Mijn werkwijze is niet de snelste maar maar wel aanbevolen:

  • Controleer de gezondheid van je harde schijf met CrystalDiskInfo.
  • Zorg voor de nodige back-ups en doe eerst een nieuwe installatie van Windows 7.

Van zodra je systeem volledig up-to-date is en je er zeker van bent dat het malware-vrij is, kun je aan de slag om een (gratis) upgrade naar Windows 10 uit te voeren.

  • Klik HIER (<<klik) om het upgrade bestand direct vanaf de server van Microsoft te downloaden.
  • Zorg voor een stabiele Internet verbinding.
  • Schakel Windows Defender uit.
  • Ga naar de downloadlocatie en voer het bestand Windows10Upgrade24074.exe uit.
  • Hou er rekening mee dat deze procedure wat tijd in beslag neemt. Onderbreek deze upgradeprocedure niet!!!

Na het uitvoeren van de upgrade moet je op deze verouderde versie als eerste alle beschikbare updates binnenhalen, als ook de recentste versie van Windows 10.

 

 

Succes!

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank Droske voor de tips.  Ik ben evenwel geen pro inzake informatica en mijn technisch Engels is helaas niet zo denderend . De persoon die me normaal assisteert voor technische problemen is momenteel  onbeschikbaar zodat ik alles zelf zal trachten in orde te brengen. Daarom nog graag volgende vragen :

  1. CrystalDiskInfo (Engels) is voor mij wat riskant . Ik heb de gezondheid van mijn harde schijf (zowel C als D:/) evenwel gecontroleerd met de schijfcontrole van Windows 7 en alles is ok . Is dat voldoende of moet ik nog een bijkomende controle verrichten ?  

  2. ik heb de nodige back-ups verricht op 2 verschillende externe HD . Nu moet ik dus overgaan tot een nieuwe installatie van Windows 7 waarvoor ik een licentie heb. Hoe doe ik dat precies wetende dat er reeds een automatisch geüpdate Windows 7 op mijn PC staat?  Moet deze dus eerst verwijderd worden en hoe doe ik dat zonder enig risico voor mij ? Ik heb momenteel volgende beschikbare ruimten op OS (C:)  715GB ( totaal = 918GB) en  op HP_RECOVERY (D) : 1,48GB (totaal = 12,4GB) ;

  3. Windows Defender is uitgeschakeld maar ik heb een antivirus (Norton). Moet ik deze dus ook uitschakelen ?

  4. Eens de basisversie van Windows 7 opnieuw is geïnstalleerd moeten de updates ervan gedownload worden. Doe ik dat via deze link https://www.microsoft.com/nl-NL/download/details.aspx?id=5842  of eventueel een andere link ?

Hartelijk dank alvast voor de assistentie.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ja inderdaad want ik lees het volgende over dat (bovendien Engelstalige) programma :

Over het algemeen is CrystalDiskInfo een goede, gratis tool als u een redelijk niveau van computerkennis hebt en op de hoogte wilt blijven van uw systeem. Het is lichtgewicht en gebruikt nauwelijks systeembronnen. De interface is helder en overzichtelijk, maar het nadeel is dat er geen Help-functie is bij de app en dat het geen verklaring biedt voor de weergegeven gegevens. Als u een beginnende gebruiker bent, is het misschien een goed idee om een andere app te proberen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Download 520c07ffc7e11-CrystalDiskInfo-Canned.pngCrystalDiskInfo naar het bureaublad (het downloaden begint automatisch een vijftal seconden nadat je op de link hebt geklikt !! ).

  • Dubbelklik op CrystalDiskInfoPortable_x.x.0.paf.exe en klik vervolgens op OK.
  • Kies Nederlands en klik vervolgens op OK, nu wordt het programma uitgepakt in een nieuwe map op je bureaublad.
  • Plaats nu een vinkje bij de optie CrystalDiskInfo Portable starten en klik op Voltooien.
  • Of open de aangemaakte map en klik met de rechtermuisknop op CrystalDiskInfoPortable.exe en kies voor Als administrator uitvoeren.
  • Wanneer het programma geopend is, zal het gegevens van je harde schijf tonen.
  • Let op: Vergroot het venster zodat alle informatie goed zichtbaar is.
  • Wat is het resultaat van deze test? ... maak er met het knipprogramma een afbeelding van, die kan je dan in je volgend bericht hier in je topic plaatsen.

 

5a8889340d61b-CrystalDiskInfo.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat was toch niet moeilijk hé?

 

Het is duidelijk dat je harde schijf moet vervangen worden.

De kans dat een upgrade slecht zou aflopen is met een dergelijke schijf zeker aanwezig, vandaar dat ik je de staat van de schijf eerst heb laten controleren.

Koop een nieuwe harde schijf en cloon de huidige schijf naar de nieuwe.

Dat kan met het programma AOMEI backupper standaard.

Je moet dan uiteraard wel in de mogelijkheid zijn om de nieuwe schijf aan je je pc te koppelen.

Is je pc een desktop of een laptop?

 

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.