Ga naar inhoud

VPN router vraag.


Dumpert

Aanbevolen berichten

Hallo,

 

Ik heb een VPN verbinding lopen via mijn huidige DDWRT geflashde router. zelfde zoals deze: https://tweakers.net/productreview/104257/tp-link-ac1750-draadloze-dual-band-gigabit-router-archer-c7.html

Deze loopt op maximaal processor capaciteit en kan mijn glasvezel snelheid van 50/50 Mbit niet goed verwerken.

De maximale snelheid is maximaal 10 Mbit.

Nu het volgende....

Deze router: https://www.jrtsoft.nl/winkel/grandstream-gwn7000-multi-wan-gigabit-vpn-router/ Kan deze wel de volledige snelheid aan en loopt deze niet op op de maximale capaciteit waardoor ik meer snelheid heb?

 

Graag hoor ik van u of het een verstandige keuze is tot aanschaf.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De maximale snelheid is maximaal 10 Mbit

Wat bedoeld je hier mee?

Uw eerste link is foutief ingevuld.

TP-link kan maximaal 1 Gbps halen of 1000 Mbps

De voorgesteld nieuwe router kan 10 Gbps halen maar in praktijk is dat alleen de verbinding snelheid.

Niet verwarrend met download snelheid.

In België zal je die verbindingsnelheid niet halen

Of het in Nederland wel kan denk ik ook niet want dat is zeer snel hoor.

 

Maar download hetzij gewoon of via bijvoorbeeld VPN wordt bepaald door de tegenstander VPN pc of server.

Bovendien wordt dit ook nog bepaald oor pakket dat je wilt downloaden.

Hoe groter het bestand is het sneller je download.

Maar uw provider zal niet zomaar toelaten dat je constant hoge snelheden downloaden want dan zal hij u op lager download limiet zetten.

(Ook al zegt uw provider: onbeperkt downloaden)

 

Nota: je kan super snelle router kopen maar als uw netwerkkaart maximaal 1 Gbps haalt dan zal uw nieuwe router ook automatisch op 1 Gbps zetten.

Bovendien moet u processor van de pc of nas ook die snelheid kunnen halen want uw virusscanner komt ook tussen enz.

 

Ook uw netwerkkabels moeten ook tegen zulke hoge verbinding snelheid aan kunnen.

 

 

 

 

aangepast door stegisoft
Link naar reactie
Delen op andere sites

Goedemorgen,

 

De foutieve link had moeten zijn: https://www.smallnetbuilder.com/wireless/wireless-reviews/32498-tp-link-archer-c7-v2-reviewed

Zodra ik download via de tp-link met VPN instellingnen dan is de snelheid maar 10 Mbit. zonder vpn is dat 50/50.

Zodra ik een speedtest doe met VPN verbinding haal ik strak 48/48. (ik denk door betere processor?) 

Het gaat mij er dus om dat ik zeker weet of deze router er goed mee om kan gaan: https://www.jrtsoft.nl/winkel/grandstream-gwn7000-multi-wan-gigabit-vpn-router/

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het merk grandstream ken ik niet maar de prijs vind ik wel aan de goedkope kant terwijl dergelijk kwaliteit router zowat 3 à 400 euro kost.

Maar ondanks dat is het blijkbaar een zeer goede router dat je zelfs een aparte netwerk kan maken.

 

Maar ik ben wel verbaasd dat je met TP-link slechts 10 Mbit haalt wat aan de lage kant is.

Kan je een screen maken van de snelheid?

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is veel te weinig en bovendien veel te traag, zelfs voor de traagste router die er bestaat.

10 Mbps is zelfs supertraag.

Tegenwoordig spreek men vanaf 100 Mbps (zelfs draadloos zoals bij mij) en zelfs veel hoger in Nederland.

Heb je buiten TP-link nog een router van uw provider?

 

Doe onderstaande eens voor extra controle:

 

Download AdwCleaner by Malwarebytes naar het bureaublad.

Klik met de rechtermuisknop op AdwCleaner en kies voor de optie Als administrator uitvoeren.

  • Klik vervolgens op de knop Nu scannen. (scan now)

  • Wanneer de scan gereed is klikt u vervolgens op de knop Reiniging en Reparaties. (Clean & repair)

  • Klik vervolgens in het informatiescherm op Schoonmaken en nu opnieuw opstarten. (clean & restart now)

  • Nadat de computer opnieuw is opgestart wordt AdwCleaner automatisch geopend, klik op Logbestand bekijken. (view log file)

  • Plaats dit logbestand als bijlage in het volgende bericht.

(Dit logbestand kunt u tevens terug vinden op de systeemschijf als C:\AdwCleaner\Logs\AdwCleaner[C00].txt.)

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb inderdaad nog een box zoals deze: https://www.telfort.nl/persoonlijk/service/specificaties-experia-box-v10.htm

Dus deze zit er voor en daarna is de VPN router aangesloten.

Denk dat Reinigen en reparaties uitvoeren weinig zullen uithalen.

De snelheid is op al mijn apparaten zo traag. 

Doe ik een VPN verbinding vanaf mijn tel/pc dan haal ik wel zga de volle snelheid. 


 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uren geleden, stegisoft zei:

Denk dat Reinigen en reparaties uitvoeren weinig zullen uithalen. 

Doe dat eens. 

Dat moet ik dan nog gaan doen, ben op dit moment niet meer thuis :)


Doe ik een VPN verbinding vanaf mijn tel/pc dan haal ik wel zga de volle snelheid.

Is dat met TP-link of Box?

Dat is op de Experiabox en op de TP-link.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.