Ga naar inhoud

thuisnetwerk


advbru

Aanbevolen berichten

Sinds deze morgen vind ik mijn thuisnetwerk niet meer op mijn desktop en op mijn laptop. Op de laptop van mijn echtgenote is dit netwerk nog altijd terug te vinden en kan er verbinding mee gemaakt worden. Op mijn desktop en mijn laptop kan ik nu enkel nog verbinding maken met een telenetwifree netwerk dat niet beveiligd is en dat bovendien niet zo snel is. Heb ik iets verkeerds gedaan (bvb onbewust instellingen veranderd). Wat kn ik doen om mij eigen netwerk terug te vinden?

Link naar reactie
Delen op andere sites

beide computers maken dus geen verbinding met jouw eigen netwerkje?

ga op beide pcs naar netwerkcentrum, beheer draadloze netwerken, en zorg dat het ongewenste netwerk wordt gewist/vergeten.

er is nog een andere actie mogelijk: ga configuratiescherm/apparaatbeheer klik de rubriek netwerkadapters open en selecteer je draadloze adapter.

kies via rechtsklik voor 'installatie ongedaan maken', sluit de schermpjes netjes af en ga startknop/afsluitmenu/optie 'opnieuw opstarten'

na die herstart moet je de verbinding met je eigen netwerk even opnieuw initialiseren 

Link naar reactie
Delen op andere sites

zie je wel andere netwerken nadat je zoals aangegeven de wifi-adapter in apparaatbeheer hebt gedeïnstalleerd??

en wat je nu ook moet doen: ga naar de modem van je provider, neem de stroomkabel gedurende een minuut uit dat kastje los om het ding even geheel stroomloos te maken.

(nb dus niet de stekker uit het stopcontact of zo, de verbinding met het transformatortje blijft dan stroom geven, dus alleen op aangegeven wijze!)

zet beide weigerpc's uit, en pas weer aan als de lampje op de modem aangeven dat het ding weer helemaal is opgestart.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik zie inderdaad een heleboel andere netwerken, waaronder een telenetwifinetwerk dat echter te zwak is om een goede verbinding mee te kunnen maken.

De procedure met de modem die je beschrijft is een van de eerste dingen die ik geprobeerd heb, precies op de wijze die jij beschrijft.

Link naar reactie
Delen op andere sites

vreemd.... dat je je eigen netwerk er niet bij ziet staan.....

check eens op een van die andere apparaten of je je niet toevallig vergist.....

en anders (ik ga er nog steeds van uit dat je alleen een modem gebruikt (dus geen router er achter): reset de modem naar fabriekswaarden door de resetknop enige tijd ingedrukt te houden totdat de lampjes gaan knipperen..

daarna zonodig alle apparaten opnieuw instellen, maar dan zou het toch echt moeten werken als je uitgaat van de juiste netwerknamen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.