Ga naar inhoud

Laptop zonder harde schijf.


messi070

Aanbevolen berichten

Dat kun je zeker, maar dan moet je dat wel aan de kandidaat kopers duidelijk maken.

Je laptop zal wel aanzienlijk minder waard zijn dan wanneer je hem zou kunnen aanbieden met een nieuw geïnstalleerde Windows.

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 minuten geleden, droske zei:

Dat kun je zeker, maar dan moet je dat wel aan de kandidaat kopers duidelijk maken.

Je laptop zal wel aanzienlijk minder waard zijn dan wanneer je hem zou kunnen aanbieden met een nieuw geïnstalleerde Windows.

Bedankt voor je reactie. Heb hem al verkocht de koper haalde de 2 harde schijven eruit. Betekend dit nu dat mijn documenten fotos etc niet meer op de laptop zijn?  En hoe kan ik het beste kijken of mijn bestanden nog daarop staan? Kan ik met een docking station en andere laptop controleren?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een laptop zonder schijven bevat geen enkele data meer.

 

9 uren geleden, messi070 zei:

En hoe kan ik het beste kijken of mijn bestanden nog daarop staan? Kan ik met een docking station en andere laptop controleren?

Inderdaad, met een docking station dat 2.5 inch schijven ondersteunt.

klik HIER (<<klik) voor een aantal voorbeelden.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

11 uren geleden, messi070 zei:

de koper haalde de 2 harde schijven eruit.

Je gegevens (windows, programma's, eigen gegevens) staan altijd op harde schijven. Werden die eruit gehaald dan kan je er (met die laptop) niet meer aan, maar alles staat natuurlijk nog wel op die schijven.

Vergelijk het met een boek waar je de bladen uit haalt: in het boek vind je niks meer van de inhoud, maar op de uitgehaalde bladen staat alles natuurlijk nog.

 

Je moet dat zelfs niet gaan controleren, die staan er nu nog gewoon op...

 

ps: waar wil je naartoe, wat is je bedoeling?  (als we dat weten kunnen we je ook gericht advies geven)

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, Passer zei:

Je gegevens (windows, programma's, eigen gegevens) staan altijd op harde schijven. Werden die eruit gehaald dan kan je er (met die laptop) niet meer aan, maar alles staat natuurlijk nog wel op die schijven.

Vergelijk het met een boek waar je de bladen uit haalt: in het boek vind je niks meer van de inhoud, maar op de uitgehaalde bladen staat alles natuurlijk nog.

 

Je moet dat zelfs niet gaan controleren, die staan er nu nog gewoon op...

 

ps: waar wil je naartoe, wat is je bedoeling?  (als we dat weten kunnen we je ook gericht advies geven)

Thanks voor je reactie. Heb de laptop verkocht omdat ik de error " a disk error occured" kreeg. Wil nu graag mijn oude bestanden terug, afbeeldingen videos muziek etc. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ah, ik dacht al dat je de schijf wilde wissen om ze eventueel ook te verkopen of zo.

Nu:  " a disk error occured": daar kan je nog verschillende kanten mee uit, o.a. dat het een beschadigd stuk(je) van je schijf zou zijn. Hou dit in je achterhoofd als jij je bestanden er vanaf haalt: dat er dus mogelijk (niet zeker!) beschadigde bestanden bij zouden zijn.

En als je dus je eigen bestanden er nog wil afhalen, kan je gebruik maken van een dockingstation (zie hierboven) , maar als je ze aan een ander systeem zou kunnen hangen, kan jij je de kosten van zo'n docking station besparen (al is het wel een handig ding natuurlijk - dan moet je voortaan geen externe schijven meer kopen, maar gewoon niet-ingebouwde schijven - wat op langere termijn de eurootjes van je docking station ook weer uitspaart. Het is een beetje zo lang als het breed is ~ zoals met nogal wat dingen :) )

Link naar reactie
Delen op andere sites

19 minuten geleden, Passer zei:

Ah, ik dacht al dat je de schijf wilde wissen om ze eventueel ook te verkopen of zo.

Nu:  " a disk error occured": daar kan je nog verschillende kanten mee uit, o.a. dat het een beschadigd stuk(je) van je schijf zou zijn. Hou dit in je achterhoofd als jij je bestanden er vanaf haalt: dat er dus mogelijk (niet zeker!) beschadigde bestanden bij zouden zijn.

En als je dus je eigen bestanden er nog wil afhalen, kan je gebruik maken van een dockingstation (zie hierboven) , maar als je ze aan een ander systeem zou kunnen hangen, kan jij je de kosten van zo'n docking station besparen (al is het wel een handig ding natuurlijk - dan moet je voortaan geen externe schijven meer kopen, maar gewoon niet-ingebouwde schijven - wat op langere termijn de eurootjes van je docking station ook weer uitspaart. Het is een beetje zo lang als het breed is ~ zoals met nogal wat dingen :) )

Ok thanks voor je snelle reactie. Zal een dockingstation kopen lijkt me het handigst. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.