Ga naar inhoud

formule 1 poule


Raimond Langhorst

Aanbevolen berichten

Ik heb een formule 1 poule gebouwd die bijna perfect werkt 

nu is mijn vraag het volgende

 

Zoals je ziet wordt de goede voorspelling rood gegeven alleen doet hij dit niet goed als ik bv Sebastiaan Vettel in tik als nummer 1 worden allle namen in de tabel van sebastiaan geel

hoe kan ik dit met de voorwaarde instellen ik zeg nu als C1 ( sebastiaan vettel ) gelijk is aan W1 ( uitlsag ) dan rood kleuren

Nu worden als ik dat doe de andere sebastiaan Vettels ook geel hmm?

 

Ik heb nog meer vragen wie kan mij helpen

 

 

 

     
 
                                           
    GrandPrix                                                
    Australië                                       UITSLAG        
                                                     
                                            Australië   Pnt    
      pnt   pnt   pnt   pnt   pnt   pnt   pnt   pnt   pnt     zondag 17 maart 2019        
  1 Sebastian Vettel   Sebastian Vettel   Sebastian Vettel   Sebastian Vettel   Sebastian Vettel   Sebastian Vettel   Sebastian Vettel   Sebastian Vettel   Sebastian Vettel     1 Valtteri Bottas   10   25
  2 Lewis Hamilton 10 Lewis Hamilton 10 Charles Leclerc   Charles Leclerc   Lewis Hamilton 10 Lewis Hamilton 10 Lewis Hamilton 10 Lewis Hamilton 10 Max Verstappen     2 Lewis Hamilton   10   18
  3 Max Verstappen 10 Max Verstappen 10 Lewis Hamilton   Max Verstappen 10 Max Verstappen 10 Max Verstappen 10 Max Verstappen 10 Max Verstappen 10 Charles Leclerc     3 Max Verstappen   10   15
  4 Valtteri Bottas   Charles Leclerc   Max Verstappen   Lewis Hamilton   Charles Leclerc   Valtteri Bottas   Valtteri Bottas   Valtteri Bottas   Lewis Hamilton     4 Sebastian Vettel   10   12
  5 Charles Leclerc 10 Valtteri Bottas   Valtteri Bottas   Valtteri Bottas   Valtteri Bottas   Charles Leclerc 10 Charles Leclerc 10 Charles Leclerc 10 Valtteri Bottas     5 Charles Leclerc   10   10
  6 Pierre Gasly   Pierre Gasly   Daniel Ricciardo   Pierre Gasly   Pierre Gasly   Nico Hülkenberg   Daniel Ricciardo   Daniel Ricciardo   Kimi Räikkönen     6 Kevin Magnussen   10   8
  7 Nico Hülkenberg 10 Sergio Perez   Pierre Gasly   Kevin Magnussen   Kevin Magnussen   Daniel Ricciardo   Sergio Perez   Pierre Gasly   Daniel Ricciardo     7 Nico Hülkenberg   10   6
  8 Carlos Sainz jr   Daniel Ricciardo   Kimi Räikkönen 10 Daniel Ricciardo   Daniel Ricciardo   Pierre Gasly   Daniil Kvjat   Kevin Magnussen   Nico Hülkenberg     8 Kimi Räikkönen   10   4
  9 Daniel Ricciardo   Lance Stroll 10 Kevin Magnussen   Romain Grosjean   Nico Hülkenberg   Romain Grosjean   Kimi Räikkönen   Nico Hülkenberg   Kevin Magnussen     9 Lance Stroll   10   2
  10 Romain Grosjean   Kimi Räikkönen   Carlos Sainz jr   Sergio Perez   Romain Grosjean   Kevin Magnussen   Lance Stroll   Kimi Räikkönen   Pierre Gasly     10 Daniil Kvjat   10   1
                                                     
  Pole Sebastian Vettel   Sebastian Vettel   Lewis Hamilton 5 Sebastian Vettel   Sebastian Vettel   Sebastian Vettel   Sebastian Vettel   Sebastian Vettel   Sebastian Vettel     Pole Lewis Hamilton   5    
                                                     
    Totaal punten 40   30   15   10   20   30   30   30         Punten        
                                                     
       
 
                                Snel Valtteri Bottas       1
                                                     
                                                     
Link naar reactie
Delen op andere sites

Raimond,

 

het is voor helpers heel vervelend als een vraag ook elders wordt geplaatst zonder dat dat vermeld wordt.

 

Het kan dan gebeuren dat iemand (kostbare) tijd steekt in het oplossen van een vraag die inmiddels elders al opgelost kan zijn.

Het is een vorm van etiquette om te vermelden dat je je vraag ook op een ander forum plaatst.

aangepast door Haije
Link naar reactie
Delen op andere sites

12 uren geleden, emielDS zei:

bedoel je zoiets?   bekijk tabblad 1

het verwonderd mij dat het bestand nog wil draaien met al die voorwaardelijke opmaak.

U zegt dat het bijna klaar is maar eerlijk gezegd begrijp ik geen bal van de puntenverdeling.

Poule formule 1 (1).xlsm 1 MB · 1 download

Even een aanvulling de puntentelling is als iets goed is krijg je 10 punten voor de juiste voorspelling als ik naar tabblad 1 kijk en ik vul

bv valterri bottas in dan zie je bij alle voorspelingen deze goed worden dat is niet de bedoeling , hij mag alleen groen worden als hij op de juiste plek staat

in ieder geval bedankt dat je even er na wil kijken.

Als je suggesties hebt hoe het anders kan graag, het werkt op zich wel nabehoren dit wou ik als extra toevoegen om duidelijk te maken welke iemand

goed heeft voorspelt

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.