Ga naar inhoud

Virus en/of malware hulp


Aanbevolen berichten

Beste lezers,

 

Sinds 5 maanden heeft de computer van mijn ouders veel problemen. Ik heb dit een aantal keer redelijk op weten te lossen en het ergste lijkt te zijn verdwenen met oa. de scanner van Adaware er op te zetten, maar de achterdeur lijkt open te staan en er blijft troep binnen komen. Nu weer het My Search probleem in de browsers met doorverwijzingen naar anti malware sites. Zelfs als ik hier op een linkje klik voor FRST kom ik totaal ergens anders. Ook na het opstarten verschijnt er elke keer kort een windows installer tekentje dat ik niet vertrouw. Ik heb hun vaste pc nu mee naar huis genomen in de hoop er met jullie hulp uit te komen. De ellende begon waarschijnlijk toen er getracht was om een illegale Words of excel versie te downloaden. Ik weet zo niet wat wel of niet goed is en wat er af kan en moet. De computer is ook traag.

 

Alvast bedankt.

Addition.txt FRST.txt

aangepast door joost89
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo,

 

Download 536cf876403ee-AdwCleaner_Icon.pngAdwCleaner by Malwarebytes naar het bureaublad.

Klik met de rechtermuisknop op AdwCleaner en kies voor de optie RunAsAdmin.jpgAls administrator uitvoeren.

  • Klik vervolgens op de knop Nu scannen.
  • Wanneer de scan gereed is klikt u vervolgens op de knop Reiniging en Reparaties.
  • Klik vervolgens in het informatiescherm op Schoonmaken en nu opnieuw opstarten.
  • Nadat de computer opnieuw is opgestart wordt AdwCleaner automatisch geopend, klik op Logbestand bekijken.
  • Plaats dit logbestand als bijlage in het volgende bericht.
  • (Dit logbestand kunt u tevens terug vinden op de systeemschijf als C:\AdwCleaner\Logs\AdwCleaner[C00].txt.)

 

 

 

5ab37027cf10c-Screenshot-2018-3-22_gehac
 
Klik met de rechtermuisknop op FRST.exe en kies voor de optie RunAsAdmin.jpgAls administrator uitvoeren.

  • Zorg dat de volgende optie is aangevinkt: addition.png
  • Druk op de knop Scannen.
  • Na de scan worden 2 logbestanden gemaakt (FRST.txt en Addition.txt) op dezelfde plaats vanwaar de 'tool' is gestart.
  • Voeg deze log bestanden als bijlage toe in je volgende bericht.

 

aangepast door abbs
Link naar reactie
Delen op andere sites

Erg bedankt voor je hulp.. Dat ten eerste maar het zit wat dieper vrees ik. Zodra ik iets met malwarebytes of een andere toepassing aan de ging wil dan slaat het vast. Dat probeer ik al de hele dag maar dat lukt niet. Ik krijg dan de melding Chrome reageerd niet of Mozilla reageerd niet of internet explorer reageerd niet. 

 

Ik heb vanmiddag via mijn laptop malwarebytes op een USB gezet en vervolgens op hun vaste pc maar tijdens het kiezen van een thuis pc of werk pc slaat het vast en wederom is het dan control alt delete en een popup die zegt reageerd niet. 

 

Het is echt iets wat gisteren ineens gebeurde zonder gek surf gedrag of download gedrag want zo zijn ze niet. Registreren van kilometer vergoeding in excel en een enkel krantje lezen. 

 

Zoals ik al zei.. Het begon bij ze toen het invoeren van de kilometers in excel niet meer lukte 5 maanden terug en in nood excel opnieuw wilde installeren. Dus een virus waarschijnlijk. Ik denk zelfs een Trojan die de achterdeur open houdt. Er stonden dik 600 geïnfecteerde items op en dat een paar keer scannen achter elkaar. 

 

Ik ben bang dat het nu echt te erg is en de computer het niet meer aan kan.

 

Ik hoor het graag. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Erg bedankt voor je hulp. Na veel blauwe schermen en vaak opnieuw opstarten is het gelukt om via het 5e scherm met f8 malewarebytes te installeren en af te ronden en een scan te starten. Google chrome start niet meer nu maar daar kom ik wel uit.

 

Hier de logs

malware.txt Addition.txt FRST.txt

aangepast door joost89
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo,

 


1. Ga naar Start > Configuratiescherm > (Programma's en Onderdelen) en verwijder daar het onderstaande indien aanwezig.

  • adaware antivirus
  • AVG Web TuneUp
  • NativeDesktopMediaService


2. 594cfe24166e9-chrome_IDR_MAINFRAME.ico_2 Reset Google Chrome.

 


3. 63-20180328-003bd2.png
Download fixlist.txt uit de bijlage naar het bureaublad, waar ook FRST.exe aanwezig is.

 

5af7f4ba11a8a-Screenshot-2018-5-10_tekst

fixlist.txt

  • Klik met de rechtermuisknop op FRST.exe en kies voor de optie RunAsAdmin.jpgAls administrator uitvoeren.
  • Druk op de Fixen knop.
  • Er zal u een logbestand aangemaakt worden (Fixlog.txt) op dezelfde plaats vanwaar de 'tool' is gestart.
  • Voeg dit logbestand als bijlage toe aan het volgende bericht.

 

 

4. Download 536cf876403ee-AdwCleaner_Icon.pngAdwCleaner by Malwarebytes naar het bureaublad.

Klik met de rechtermuisknop op AdwCleaner en kies voor de optie RunAsAdmin.jpgAls administrator uitvoeren.

  • Klik vervolgens op de knop Nu scannen.
  • Wanneer de scan gereed is klikt u vervolgens op de knop Reiniging en Reparaties.
  • Klik vervolgens in het informatiescherm op Schoonmaken en nu opnieuw opstarten.
  • Nadat de computer opnieuw is opgestart wordt AdwCleaner automatisch geopend, klik op Logbestand bekijken.
  • Plaats dit logbestand als bijlage in het volgende bericht.
  • (Dit logbestand kunt u tevens terug vinden op de systeemschijf als C:\AdwCleaner\Logs\AdwCleaner[C00].txt.)

Link naar reactie
Delen op andere sites

De pc draait nu prima. Er was eerder niet meer mee te werken. Dus ik hoeft ADaware er niet meer op te zetten en moet met AVG verder gaan? 

 

Ik wil je nogmaals hartelijk danken voor je hulp. Het lijkt opgelost te zijn. Het draait weer, zonder popups en vastlopers etc etc. Topgozer jij/jullie met topservice op dit forum!

aangepast door joost89
Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.