Ga naar inhoud

Pc traag


javo

Aanbevolen berichten

Hallo droske,

het lijkt wel of het steeds moeilijker gaat , zo krijg ik bijna de site van PC help niet meer geopend , dit lukt na een aantal keer proberen.

De internetverbinding valt nogal eens weg.

Een volledige nieuwe install. van Windows is volgens mij geweest toen windows 10 uitkwam, dat is dus weer enige jaren geleden.

En waar kan ik de grootte van gebruikersmap 1 vinden. Ik heb hem wel zojuist kunnen openen maar de grootte kan ik niet vinden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 50
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

16 minuten geleden, javo zei:

En waar kan ik de grootte van gebruikersmap 1 vinden. Ik heb hem wel zojuist kunnen openen maar de grootte kan ik niet vinden.

Ga eens naar C:\Users\PC1

PC1 is je gebruikersmap. Klik daar met rechts op en kies voor Eigenschappen.

Maak van dat venstertje een screenshot en plaats het in je volgende antwoord.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je hebt niet veel data op je pc staan. Heb je daarvan een back-up op een extern medium opgeslagen? Zo neen, doe dat nu onmiddellijk.

Een schone installatie van Windows 10 zou in uw geval mijn voorkeur wegdragen. Ik heb echter het gevoel dat je computerkennis vrij beperkt is en dat je het daardoor niet ziet zitten.

 

Ik stel daarom voor om eerst eens een herstel van Windows uit te voeren met behoud van je data en programma's. Misschien volstaat deze bewerking om je pc terug op de rails te krijgen.

Het is in ieder geval zo dat je met deze bewerking niets te verliezen hebt. Zijn hiermee niet al je problemen opgelost dan kan daarna een clean installatie altijd nog overwogen worden.

 

Ziehier een handleiding om de voorgestelde herstelling van Windows uit te voeren: https://www.pc-helpforum.be/topic/67940-windows-10-vernieuwen-met-behoud-van-je-persoonlijke-bestanden-en-apps-programma’s/

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo droske,

Je hebt gelijk mijn computerkennis is niet zo groot en daarom ben ik blij dat jullie mij helpen. Ik kan redelijk met de pc omgaan maar mijn kennis van het apparaat is niet zo groot.

Ik heb de jouw voorgestelde herstelling gedaan en daar was de pc nogal even mee bezig.

Er is een duidelijke verbetering merkbaar zoals de start en het openen van wat sites en de verbreking van het internet is nu ook weg dus we zijn er goed mee opgeschoten, maar het outlookprobleem is er nog wel.

 

GR,

Javo

Link naar reactie
Delen op andere sites

13 uren geleden, javo zei:

Er is een duidelijke verbetering merkbaar zoals de start en het openen van wat sites en de verbreking van het internet is nu ook weg

Dat had ik op gerekend.

 

13 uren geleden, javo zei:

maar het outlookprobleem is er nog wel.

Dat verbaast me niet. Aan je data en programma's is niet geraakt, dat wisten we vooraf hé.

 

Doe eens het volgende:

  • Sluit ALLE geopende vensters en programma's.
  • Ga via START naar Instellingen -> Apps
  • Scroll naar Microsoft Office 2007 en klik er (1x) op.
  • Klik op Wijzigen en kies voor Herstellen en bevestig met Ja.
  • Selecteer Snel herstellen en klik op Herstellen.
  • Van zodra de herstelling is uitgevoerd herstart je de computer.
  • Controleer Outlook op goede werking.

Als het probleem nog niet is opgelost, herhaal je bovenstaande bewerking doch kies deze keer voor Online herstellen i.p.v. 'Snel herstellen'. Deze herstelling gaat langer duren en er miet Internet verbinding zijn.

 

 

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dag droske,

Ik heb 2 keer de herstelling gedraaid, maar ik heb geen keus in welke herstelling want na de keuze herstellen en dan ja begint hij gelijk aan de herstelling.

Het probleem is er nog steeds, het is wel een hardnekkig probleem lijkt het.

 

GR,

Javo

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 uren geleden, javo zei:

ik heb geen keus in welke herstelling want na de keuze herstellen en dan ja begint hij gelijk aan de herstelling.

Dat is best mogelijk, want je werkt nog met de erg verouderde Office 2007.

 

Voor een goed begrip, het gaat toch nog steeds om deze foutmelding hé?

Quote

de toepassing kan niet worden gestart omdat de configuratie naast elkaar onjuist is. Raadpleeg het gebeurtenislogboek Toepassing of gebruik het opdrachtregelprogramma sxstrace.exe voor meer informatie

Voor alle zekerheid wil ik ook nog even vragen of het wel degelijk om Office Outlook gaat of om Windows 10 Outlook.

Je heb trouwens ook nog een snelkoppeling van de zeer verouderde Windows Live mail op je bureaublad staan. Gebruik je die ook nog?

aangepast door droske
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo droske,

Ja het is nog steeds diezelfde mededeling (foutmelding).

Het gaat om Office outlook 2007.

En dan die snelkoppeling van Windows Live Mail, nee die gebruik ik nooit.

Is het misschien beter dat ik een ander office pakket aanschaf want volgens jou is het mijne nogal verouderd.

Ik gebruik trouwens van zo'n pakket alleen outlook maar outlook alleen is zeker niet verkrijgbaar?

 

Gr,

Javo

Link naar reactie
Delen op andere sites


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.