Ga naar inhoud

kan netwerk niet vinden


moose22

Aanbevolen berichten

Goede morgen iedereen.

Ben al een tijd op zoek naar een oplossing voor mijn probleem, maar vind niets.

Ik heb drie laptops, twee met windows 10 en één met windows 8.1. De laptops met windows 10 vinden elkaar in het netwerkcentrum. De laptop met windows 8.1 kan verbinding maken met de beide laptops met windows 10, maar geen enkele laptop met windows 10 kan verbinding maken met deze van win 8.1 ?? Ik geraak er niet uit. Wie kan mij helpen. Ik kan alle laptops zien in verkenner.

Dank bij voorbaat

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb je op al je pc's een Particulier netwerk ingesteld staan?

Voor Win 10... Ga eens via START naar Instellingen / Netwerk en Internet. Indien je een Openbaar netwerk hebt ingesteld staan wijzig dit dan naar Particulier via de link "Verbindingseigenschappen wijzigen".

Klik ook eens op Deelopties en zorg er voor dat Netwerkdetectie en Bestands- en Printerdeling zijn ingeschakeld.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Blijkbaar heb je in augustus van vorig jaar met een gelijkaardig probleem gesukkeld. Zij het dat toen het probleem omgekeerd was.

Toen schreef je namelijk:

Quote

Goede morgen iedereen,

Ik bezit 2 laptops, 1 met windows 8.1 en de andere met windows 10. Beiden zijn draadloos verbonden met i-net.

de pc met windows 10 ziet de pc met windows 8.1 , maar andersom niet , dus de pc met win 8.1 ziet de pc met win 10 niet in het netwerk.

Ik heb mij al suf gezocht maar vind nergens een begrijpelijke uitleg. Kan er iemand in jip en janneketaal uitleggen wat ik verkeerd doe ?

 

Dank bij voorbaat

 

Mvg - Mark

Ondertussen bezit je drie laptops, maar dat maakt niet uit. Vorig jaar zag de pc met Windows 8.1 deze met Windows 10 niet en nu is het omgekeerd.

Wat heb je ondertussen ondernomen zodat die rollen zijn omgekeerd? Als je dat nog weet dan moet je wellicht daar de oorzaak gaan zoeken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Toen was het ook niet opgelost. Ondertussen heb ik inderdaad 3 "andere" laptops en zijn de rollen omgedraaid.

Maar ik kan mij nog steeds behelpen met sommige files welke ik op windows 8 heb staan via stick op windows 10 te zetten. Het vraagt wat meer tijd, maar het gaat ook.

Ik ben mij ondertussen nog steeds suf aan't zoeken naar een begrijpelijke uitleg. Ik kan op die win8.1 ook win10 leggen dan is het probleem van de baan. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 minuten geleden, stegisoft zei:

Dat kan maar het is voor te verwarrend omdat de ene zo zegt en de andere zegt zo.

Zal ik dan maar eerlijk zeggen waarom ik tussen kwam? Ik vond het nuttig om het over een andere boeg te gooien omdat je eerste advies duidelijk naast de kwestie was. En dat is geen verwijt want dat overkomt ons allemaal al eens.

Er was helemaal geen probleem met de Internet verbinding. Een herstart van de modem zou in deze dus zeker geen optie zijn. Bewijze daarvan het eerdere topic van TS waar hij een identiek probleem aankaartte en waar je met eenzelfde advies opende dat ook daar tot niets heeft geleid. Overleg via PB draagt mijn voorkeur weg maar dat is met u eerder al vruchteloos gebleken. Vandaar...

Als moderator vind ik dat men van mij mag verwachten dat ik al het mogelijke doe om onderwerpen zo veel mogelijk de juiste richting helpen in te sturen. Helpers zoals u zijn zeer welkom maar het belang van de topic starter primeert.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.