Ga naar inhoud

Laptop aansluiten op Telenet Netgear Access Point


ward01

Aanbevolen berichten

Ik heb bij mijn thuis de volgende opstelling.

 

In de kelder staat de Telenet Modem geïnstalleerd en van daaruit vertrekken 2 kabels: 

1. Naar de living waar de Telenet decoder staat

2. Naar een aparte kamer waar de vaste PC staat

 

Omdat WiFi in huis niet zo goed is, staat bij de vaste PC nog een extra Telenet Netgear Access Point. 

De kabel die vanuit de kelder komt is rechtstreeks aangesloten op dit Access Point en vanuit het Access Point loopt een kabel naar de vaste PC, waardoor die internet krijgt.

 

Op het Access Point zijn nog 2 vrije Ethernet-poorten beschikbaar. Ik heb van daaruit een ethernet-kabel verbonden richting mijn laptop, maar die kreeg geen internet. 

Daarop heb ik de kabel die rechtstreeks uit de kelder komt en nu op het Access Point insteekt, eens ingeplugd rechtstreeks in de vaste PC en die kreeg zo ook meteen internet.

Maar als ik diezelfde kabel rechtstreeks insteek op mijn laptop, dan krijg ik geen internet. Heb dit wel nog nooit eerder gedaan. Moet er dan nog iets geconfigureerd worden of hoe kan dit opgelost worden?

 

Alvast bedankt! 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Standaard kijk Windows altijd naar wifi.

Daarom dat je best in netwerkcentrum / adapterinstellingen wijzigen en daar draadloos met de rechtermuisknop op uitschalen klikt.

Uiteraard moet daar lan wel ingeschakeld staan.

 

 

aangepast door stegisoft
Link naar reactie
Delen op andere sites

11 uren geleden, stegisoft zei:

Standaard kijk Windows altijd naar wifi.

Daarom dat je best in netwerkcentrum / adapterinstellingen wijzigen en daar draadloos met de rechtermuisknop op uitschalen klikt.

Uiteraard moet daar lan wel ingeschakeld staan.

 

 

Op de laptop bedoel je toch? Ik had WiFi sowieso al uitgeschakeld op de laptop.

Als ik ga kijken naar de adapterinstellingen, staat daar bij WiFI 'niet verbonden' en bij Ethernet2 'netwerkkabel niet aangesloten', terwijl er wel degelijk ene insteekt.

 

Het rare is, ik volg ook een opleiding en als ik daar met een plaatselijke netwerkkabel verbind met mijn laptop, krijgt ie daar meteen internet. Maar thuis als ik inplug op dat Access Point dus niet. Moet daar nog iets geconfigureerd worden apart? 

aangepast door ward01
Link naar reactie
Delen op andere sites

58 minuten geleden, stegisoft zei:

heb je ook access-point naar pc met kabel getest?

Geef eens ook de model en type van acces-point

ofwel geef je de lan gedeelte van access-point

 

 

Juist naar Telenet gebeld. Die hebben me die oefening ook laten doen. Kabel die nu van Access Point naar vaste PC loopt eens op laptop insteken. Bizar genoeg geeft die wel internet op vaste PC, maar dus niet op laptop. Gisteren op de opleiding kon ik wel direct verbinding maken met laptop via kabel. Zij weten het ook niet meer. Zelf ook met handen in haar. Heb thuis een kabelverbinding nodig naar laptop ipv WiFi, maar wil niet lukken. 

 

Type Access Point: Netgear N750 Wireless Dual Band Gigabit Access Point

Model: WNDR4300-TN

aangepast door ward01
Link naar reactie
Delen op andere sites

Kan het misschien zijn dat je bij opleiding een vast IP adres moet instellen of eventueel thuis zo deed?

 

Download AdwCleaner by Malwarebytes naar het bureaublad.

Klik met de rechtermuisknop op AdwCleaner en kies voor de optie Als administrator uitvoeren.

  • Klik vervolgens op de knop Nu scannen. (scan now)

  • Wanneer de scan gereed is klikt u vervolgens op de knop Reiniging en Reparaties. (Clean & repair)

  • Klik vervolgens in het informatiescherm op Schoonmaken en nu opnieuw opstarten. (clean & restart now)

  • Nadat de computer opnieuw is opgestart wordt AdwCleaner automatisch geopend, klik op Logbestand bekijken. (view log file)

  • Plaats dit logbestand als bijlage in het volgende bericht.

  • (Dit logbestand kunt u tevens terug vinden op de systeemschijf als C:\AdwCleaner\Logs\AdwCleaner[C00].txt.)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee, geen vast IP-adres.

 

Heb de laptop naar iemand gebracht. Die keek eventjes bij apparaatbeheer en daar stond iets van Family Controller en volgens hem verscheen daar al een fout en was het iets softwarematig. Heb de laptop daar gelaten, kan hem straks of morgen gaan halen. Moest hij het niet vinden, ga ik meteen verder met jouw advies. Update volgt hier.

aangepast door ward01
Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.