Ga naar inhoud

Unhandled Exception in the Helper Application


Fredman

Aanbevolen berichten

Ik ben enkele maanden geleden overgegaan van Windows 7 naar Windows 10. Nu wou ik enkele dagen geleden een spel installeren dat voordien op Windows 7 gewoon werkte.

 

Het installeren verliep goed, maar bij het willen installeren van de bijhorende patch kreeg ik helemaal op het einde de melding: Unhandled Exception in the Helper Application. De patch wordt dan wel voltooid, maar bij het starten van het spel kreeg ik telkens de melding: To run the application, you need to install driver on your computer. Wanneer ik "ok" klik kom ik terug uit bij de melding Unhandled Exception in the Helper Application (fatal error 5.70.016.002, 21.09.10)

 

Ik heb het spel al eens gedeïnstalleerd en terug geïnstalleerd zonder de patch en dan werkt het spel gewoon (het spel is erg buggy zonder de patch). De patch heb ik jaren geleden gedownload en staat sindsdien gewoon op de harde schijf van mijn pc.

 

De dingen die ik al zelf geprobeerd heb na wat googglen:

- gezocht naar een recentere versie van de patch maar niet gevonden

- junk files en register opgeschoond

- via msconfig --> services --> de niet microsoft services uitgeschakeld

- gecontrolleerd op nieuwe drivers voor Videokaart en cd-rom station

- Windows update nog eens uitgevoerd

- zowel het spel zelf als de patch uitgevoerd als administrator, en de compatibiliteit gezet op Windows 7

 

Geen succes tot dusver. Kan iemand me helpen of me misschien al eens zeggen wat de foutmelding veroorzaakt?

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, Fredman zei:

Nu wou ik enkele dagen geleden een spel installeren dat voordien op Windows 7 gewoon werkte.

 

Het installeren verliep goed, maar bij het willen installeren van de bijhorende patch kreeg ik helemaal op het einde de melding: Unhandled Exception in the Helper Application. De patch wordt dan wel voltooid,

Vertel ook om welk spel het gaat, dat is wel handig voor de helpers.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het probleem is opgelost.

 

Ik wist niet precies met wat voor driver hij problemen had, maar hij wou de driver installeren vanaf locatie:

C:\Program Files (x86)\Cyanide\Pro Cycling Manager - Seizoen 2010\PCM-Protection.exe

 

Heb dat bestand dan eens manueel uitgevoerd en dan opent zich een venster met volgende opties:

Check driver status --> hij geeft de melding dat de driver correct is geïnstalleerd

Download from Internet and install driver update -->melding dat de laatste driver op de computer is geïnstalleerd

Install driver --> dan zegt hij "driver is installed succesfully"

Remove driver

 

De driver lijkt dus in orde, maar het probleem was dus dat wanneer ik de patch installeer die Unhandled Exception foutmelding komt. Als ik voor het installeren bovenstaand bestand uitvoer en klik op Remove driver en vervolgens op Install driver. Dan krijg ik de foutmelding niet en verloopt alles verder naar wens.

 

Probleem opgelost dus, hier kan een slotje op.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.