Ga naar inhoud

Gesloten poort : 53 : closed domain


p38cyq

Aanbevolen berichten

Ik probeer een verbinding te maken met een ander apparaat binnen mijn netwerk, waarvan naam, MAC-adres, IP en poort zichtbaar zijn.

 

Helaas krijg ik een error-boodschap : Port 53 (TCP) : closed domain.

 

Hoe kan ik dit oplossen en wel toegang krijgen? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Waarschijnlijk is uw netwerk verkeerd ingesteld:

Open uw verkenner en klik met de rechtermuisknop op Deze Computer en dan eigenschappen

Klik dan op instellingen wijzigen (rechts)

Klik daar Wijzigen en vink aan bij werkgroep en dan geef je een werkgroepnaam en klik op OK

Daarna wordt gevraagd om de pc opnieuw op te starten en doe dat.

 

Zo moet je overal in uw netwerk doen.

 

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee, domain is totaal iets anders.

Voor uw eigen netwerk moet je in werkgroep een naam geven: meestal staat er Workgroup maar dat mag je gerust een eigen naam geven zoals mijp38net

 

Wat staat er bij netwerkcentrum / geavanceerd instellingen wijzigen

Staat daar op alle toestellen bij particulieren: netwerkdetectie inschakelen en bestand en printer inschakelen en bij alle netwerken wachtwoord uitschakelen.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt Stegisoft.

 

Alles staat zoals je vermeldt, behalve wachtwoord uitschakelen, ik ken immers de verschillende paswoorden maar de onderscheiden gebruikers moeten niet op mijn PC kunnen inloggen (mijn netwerk hier is vrij uitgebreid).

 

Hier laat ik je zien wat er aan de hand is :

 

Knipsel.thumb.JPG.230f58a58d7d1116dfc24dd48a5a0826.JPG

Link naar reactie
Delen op andere sites

Geen hosting, is een privé netwerk (intern). De eigen PC is Windows 10 Prof.

Poort 53, UDP, is eveneens gesloten.

De gebruikte DNS is 8.8.8.8.

192.168.1.18 is een door DHCP toegewezen adres aan het (onbereikbare) toestel in kwestie : een Visteon dat onder Linux draait.

aangepast door p38cyq
Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.