Ga naar inhoud

Welkom op PC Helpforum!
PC Helpforum helpt GRATIS computergebruikers sinds 2006. Ons team geeft via het forum professioneel antwoord op uw vragen en probeert uw pc problemen zo snel mogelijk op te lossen. Word lid vandaag, plaats je vraag online en het PC Helpforum-team helpt u graag verder!

Vriendelijk verzoek: whitelist www.pc-helpforum.be in je adblocker.

Beste bezoeker. Je ziet deze tekst omdat een adblocker, plugin of andere software onze advertenties blokkeert. PC Helpforum helpt jaarlijks gratis duizenden mensen met computerproblemen. Deze website en server kunnen we enkel onderhouden dankzij de inkomsten uit advertenties. Vandaar een vriendelijk verzoek: whitelist onze site zodat we jullie gratis verder kunnen helpen. Klik hier om te lezen waarom en hoe je kunt whitelisten.



p38cyq

Gesloten poort : 53 : closed domain

Aanbevolen berichten

Ik probeer een verbinding te maken met een ander apparaat binnen mijn netwerk, waarvan naam, MAC-adres, IP en poort zichtbaar zijn.

 

Helaas krijg ik een error-boodschap : Port 53 (TCP) : closed domain.

 

Hoe kan ik dit oplossen en wel toegang krijgen? 

Deel dit bericht


Link naar bericht
Delen op andere sites

Waarschijnlijk is uw netwerk verkeerd ingesteld:

Open uw verkenner en klik met de rechtermuisknop op Deze Computer en dan eigenschappen

Klik dan op instellingen wijzigen (rechts)

Klik daar Wijzigen en vink aan bij werkgroep en dan geef je een werkgroepnaam en klik op OK

Daarna wordt gevraagd om de pc opnieuw op te starten en doe dat.

 

Zo moet je overal in uw netwerk doen.

 

 

 

 

Deel dit bericht


Link naar bericht
Delen op andere sites

Nee, domain is totaal iets anders.

Voor uw eigen netwerk moet je in werkgroep een naam geven: meestal staat er Workgroup maar dat mag je gerust een eigen naam geven zoals mijp38net

 

Wat staat er bij netwerkcentrum / geavanceerd instellingen wijzigen

Staat daar op alle toestellen bij particulieren: netwerkdetectie inschakelen en bestand en printer inschakelen en bij alle netwerken wachtwoord uitschakelen.

 

 

Deel dit bericht


Link naar bericht
Delen op andere sites
  • Topicstarter
  •    6

    Bedankt Stegisoft.

     

    Alles staat zoals je vermeldt, behalve wachtwoord uitschakelen, ik ken immers de verschillende paswoorden maar de onderscheiden gebruikers moeten niet op mijn PC kunnen inloggen (mijn netwerk hier is vrij uitgebreid).

     

    Hier laat ik je zien wat er aan de hand is :

     

    Knipsel.thumb.JPG.230f58a58d7d1116dfc24dd48a5a0826.JPG

    Deel dit bericht


    Link naar bericht
    Delen op andere sites

  • Topicstarter
  •    6
    Geplaatst: (aangepast)

    Geen hosting, is een privé netwerk (intern). De eigen PC is Windows 10 Prof.

    Poort 53, UDP, is eveneens gesloten.

    De gebruikte DNS is 8.8.8.8.

    192.168.1.18 is een door DHCP toegewezen adres aan het (onbereikbare) toestel in kwestie : een Visteon dat onder Linux draait.

    aangepast door p38cyq

    Deel dit bericht


    Link naar bericht
    Delen op andere sites

    DNS 8.8.8.8 is die van Google en niet van uw provider.

    Beste is de standaard dns van uw provider nemen.

    Wil je toch een speciale DNS dan kies je best 1.1.1.1 omdat die ook over https gaat.

     

     

    Deel dit bericht


    Link naar bericht
    Delen op andere sites

    Doe mee aan dit gesprek

    Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

    Gast
    Reageer op dit topic

    ×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

      Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

    ×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

    ×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

    ×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in


    Logo

    OVER ONS

    PC Helpforum helpt GRATIS computergebruikers sinds juli 2006. Ons team geeft via het forum professioneel antwoord op uw vragen en probeert uw pc problemen zo snel mogelijk op te lossen. Word lid vandaag, plaats je vraag online en het PC Helpforum-team helpt u graag verder!

    ×
    ×
    • Nieuwe aanmaken...

    Belangrijke informatie

    We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.