Ga naar inhoud

Nieuwe PC met bepaalde eisen


Aanbevolen berichten

In een ander topic heb ik een vraag gesteld:

We hebben dus beslist om toch maar een aparte PC voor die machine te kopen. Nu stelt die leverancier bepaalde eisen aan die PC waarvan ik als weinig ervaren persoon niet juist weet wat men allemaal bedoelt.

Ongetwijfeld zijn hier knappe koppen die dat met een vingerknip kunnen beantwoorden...

Hier even de eisen waarbij ik wat vragen heb:

Windows 10 enterprise - Pro : ik dacht toch dat enterprise en pro twee verschillende versies zijn?

32 of 64 bit : is Windows Pro niet altijd 64 bit?

Intel Xeon of Intel Core i7 : zou dit zo kritisch zijn?

met EM64T support en SSE2  3de generatie : wat is dit?

Grafische kaart : openGL 1.2 : zou dit kritisch zijn?

Net Framework  4.5: waar dient dit voor? 

Installatie enkel via F4 2016 launcher : wat bedoelt men hier?

 

Het zou fijn zijn als ik al een paar dingen kon doorgronden. Alvast dank.

aangepast door Sylvesterke
Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat het verschil is met Enterprise en pro is dat pro een gewone versie is dat meestal gebruikt wordt.

Maar Enterprise is meer voor zaken.

Je kan dat op deze pagina bekijken (klik)

 

64 bits is standaard en ik zou het ook zo behouden.

 

Xeon en i7 is wel een heel groot verschil.

Voor snelle computer dan hebt je I7 nodig.

Maar Xeon kan meer.

 

Net framework is nodig voor verwerking van programma

 

Ik begrijp niet goed wat uw leveranciers van u vraagt want wat jij vernoemd zijn oude modellen.

Ik vermoed dat uw leverancier zegt wat uw minimale eisen zijn.

Anders kan je best wat hij precies schreef of vermeld geven of geeft een link zodat we kunnen zien wat hij precies wilt.

 

 

 

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat gevoel had ik ook. Mogelijk kennen ze zelf niet zoveel van PC's en geven ze wat de specificaties voorschrijven, maar helaas wat verouderd is.

Misschien ga ik iets zoeken wat al niet meer bestaat.

Daarom mijn vraag want ik kan niet inschatten wat ze nu precies nodig hebben. Waarschijnlijk voldoet elke goede PC (met I7) met éénder welke video kaart?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je huidige computer koopt met i7 en aparte videokaart dan ben je haast zeker dat je een goede hebt.

Let op: I7 heeft ook een eigen videokaart in de processor zelf.

Geforce boven 1000 als getal zit je goed als voorbeeld GTX 1060 of de nieuwe versie vanaf 2000 zoals RTX 2060 van Nvidia

 

Wel zou ik geheugen van minstens 16 GB kiezen (bij sommige moederborden kan je zelfs tot 128 GB gaan)

 

Als je server (Xeon) kies dan zijn de videokaarten speciaal voor server verschrikkelijk duur

 

 

aangepast door stegisoft
Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.